• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
دو شنبه 24 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 16041
+
-

طناب دار برگردن قاتل محیط‌بانان گنو

رویداد
طناب دار برگردن قاتل محیط‌بانان گنو

شکارچی غیرمجاز که در جریان درگیری با محیط‌بانان در منطقه حفاظت‌شده گنو واقع در استان هرمزگان 2نفر از آنها را به قتل رسانده بود در ملأعام به دار مجازات آویخته شد.

به گزارش همشهری، این جنایت روز سوم تیرماه سال 95 اتفاق افتاد. ماجرا از این قرار بود که 2محیط‌بان به نام‌های محمد دهقانی و پرویز هرمزی هنگام گشتزنی در منطقه حفاظت‌شده گنو متوجه حضور 2شکارچی غیرمجاز شدند. محیط‌بانان خود را به شکارچیان رساندند تا آنها را به‌خاطر حضورشان در آنجا بازخواست کنند اما وقتی یکی از محیط‌بانان به شکارچیان نزدیک شد، یکی از آنها که جوان‌تر بود از فاصله نزدیک به سوی وی شلیک کرد. محیط‌بان دوم می‌خواست از همکارش حمایت کند اما شکارچی جوان 2 گلوله نیز به سوی او شلیک کرد. به‌دنبال این جنایت به دستور محسن مینا، بازپرس جنایی بندرعباس تحقیقات ویژه‌ای برای دستگیری عاملان این جنایت آغاز شد و چند ساعت بعد متهمان که پدر و پسری به نام‌های محمد و حسین بودند در منطقه‌ای دورافتاده دستگیر شدند. متهمان در همان بازجویی‌های اولیه به قتل 2محیط‌بان اعتراف کردند و اظهارات‌شان نشان داد که حسین - 30ساله - عامل اصلی قتل هر دو محیط‌بان است. او در اعترافاتش گفت برای اینکه محیط‌بانان سلاح غیرمجاز او را توقیف نکنند، دست به جنایت زده است.

همچنین متهمان در حضور بازپرس جنایی صحنه جنایت را بازسازی کردند و پرونده اتهامی‌شان با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری یک استان هرمزگان فرستاده شد و عامل اصلی جنایت به قصاص در ملأعام محکوم شد. با وجود صدور این رأی، متهمان به آن اعتراض کردند اما وقتی پرونده به شعبه هفتم دیوان‌عالی کشور فرستاده شد، قضات دیوان نیز به رأی دادگاه حکم تأیید زدند. به این ترتیب، قاتل ساعت5:30 بامداد دیروز در بلوار خلیج‌فارس بندرعباس در مقابل دیدگان اولیای دم مقتولان به دار مجازات آویخته شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید