• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
دو شنبه 24 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 16023
+
-

گرد و خاک وارداتی، آسمان ایران را فرا می‌گیرد

گردوغبار
گرد و خاک وارداتی، آسمان ایران را فرا می‌گیرد


مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به تداوم بارش‌های کشور طی امروز و فردا، گفت: امروز وزش باد شدید توأم با گرد و خاک غلیظ ناشی از گردوخاک وارداتی از شمال عربستان و جنوب عراق باعث کاهش کیفیت هوا در مناطقی از جنوب غرب، غرب و جنوب، شرق وجنوب شرق کشور و هرمزگان می‌شود.

احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به کاهش کیفیت هوا و دید افقی در روز گذشته در مناطقی از جنوب غرب، غرب و جنوب کشور افزود: فردا هم در مناطق شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که در برخی مناطق همراه با گردو خاک خواهد بود.

او با اشاره به اینکه براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، طی امروز و فردا سامانه بارشی همچنان در کشور فعال خواهد بود، تأکید کرد: امروز تمرکز و عمده فعالیت سامانه بارشی در نیمه شمالی کشور خواهد بود و در این مناطق رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وظیفه، شدت بارش‌ها در این روز در استان‌های خراسان شمالی و رضوی و در ارتفاعات البرز مرکزی خواهد بود. همچنین فردا سامانه بارشی در نیمه شمالی کشور فعال خواهد بود.
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی درباره شرایط جوی پایتخت هم گفت: آسمان تهران امروز کمی ابری تا نیمه ابری در بعضی ساعات همراه با رگبار و رعد و برق، وزش باد و گاهی افزایش باد پیش‌بینی می‌شود. فردا نیز آسمان پایتخت نیمه ابری در بعضی ساعات ابری، همراه با رگبار و رعد و برق و وزش باد خواهد بود.



گردوغبار، مدارس ابتدایی و پیش‌دبستانی 9شهرستان استان فارس را تعطیل کرد

 گردوغبار، مدارس مقطع ابتدایی و پیش دبستانی شهرستان‌های شیراز، کازرون، ممسنی، رستم، کوار، لامرد، مهر، جهرم، فیروزآباد، سروستان و مرودشت را تعطیل کرد.

روزگذشته غلظت گردوغبار در استان فارس به حدی رسید که بیشتر مردم ناگزیر به استفاده از ماسک شدند. در پی شدت آلودگی هوا، اداره کل آموزش و پرورش فارس دیروز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: بنا بر تصمیم ستاد مدیریت بحران استانداری فارس با توجه به‌شدت گردوغبار و آلودگی هوا ناشی از آن تمام پیش دبستانی‌ها و مدارس دوره ابتدایی این شهرستان‌ها، امروز تعطیل است.

حسن فیاض‌پور، مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس هم به ایرنا گفت: بنا بر تشخیص دانشگاه علوم پزشکی شیراز و اعلام شاخص‌ها توسط محیط‌زیست که به بیش از حد مجاز رسید، برخی مراکز آموزشی در شهرستان‌های یادشده تعطیل شد. درعین حال عبدالکریم جامع، مدیرکل هواشناسی استان فارس از کاهش تدریجی آلودگی گردوغبار از بعد از ظهر دیروز به این سو خبر داد.

این خبر را به اشتراک بگذارید