• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
دو شنبه 24 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 15986
+
-

تثبیت یا کاهش قیمت ‌ها در‌ماه رمضان

مظنه
تثبیت یا کاهش قیمت ‌ها در‌ماه رمضان


با نزدیک شدن به‌ماه مبارک رمضان دست‌اندرکاران تأمین مواد پروتئینی و برخی تولید‌کنندگان داخلی ضمن تاکید بر نبود نگرانی برای عرضه اقلام کالایی مورد نیاز مردم، از تثبیت یا حتی کاهش قیمت برخی اقلام خبر می‌دهند. تثبیت قیمت گوشت قرمز، مرغ و تخم‌مرغ، برنج، روغن و شکر و کاهش 10تا 15درصدی قیمت مواد پروتئینی ازجمله این اقدامات است. مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام درباره قیمت و نحوه عرضه محصولات برای تنظیم بازار‌ماه رمضان، گفت: برای ایام ‌ماه مبارک رمضان محصولات پروتئینی مورد نیاز کشور از گوشت گرم تا منجمد تأمین است و هیچ کمبود و نگرانی در این خصوص نداریم. به گفته حمید ورناصری، طبق مصوبه اخیر تنظیم بازار کشور، قیمت گوشت قرمز، گوشت مرغ و تخم مرغ‌ماه مبارک رمضان سال 1397هیچ تغییری نداشته و با نرخ‌های ایام نوروز عرضه خواهد شد. او به ایرنا گفت: در اسفندماه سال 1396قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ منجمد 6هزارو 200تومان، هر شانه 2کیلوگرمی تخم‌مرغ ١٢ هزارو 600تومان، هر کیلوگرم لاشه گوشت گوساله منجمد 23هزار تومان و هر کیلوگرم لاشه گوشت گوسفندی گرم 33هزارتومان برای مصرف‌کنندگان محاسبه شده بود که همین قیمت‌ها برای‌ ماه مبارک رمضان امسال نیز اعمال می‌شود و در اوج مصرف ایام‌ماه مبارک رمضان شاهد هیچ افزایش قیمت نامتعارفی نخواهیم بود.



تخفیف فرآورده‌های لبنی

دبیر انجمن صنایع لبنی ایران نیز با بیان اینکه کارخانه‌های صنایع لبنی در‌ماه مبارک رمضان محصولات خود را با تخفیف ۱۰ تا ۱۵ درصدی در سطح فروشگاه‌های تعیین شده وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت ارائه خواهند کرد به تسنیم گفت: کارخانه‌های صنایع لبنی و تولید‌کنندگان سنتی در مجموع 10.5میلیون تن فرآورده‌ لبنی تولید می‌کنند که این ظرفیت تولید بیش از مصرف سرانه سالانه خانوارها در سطح کشور است.



تثبیت قیمت برنج

بررسی قیمت خرده‌فروشی برنج در بازار مصرف نیز نشان می‌دهد نرخ این اقلام تغییری نداشته و انواع برنج ایرانی و خارجی در آستانه‌ماه رمضان به نرخ 8هزار و 500تا 14هزار تومان در سطح بازار و 2هزار و 600تا 5هزار و 500تومان در چارچوب طرح تنظیم بازار به فروش می‌رسد. بر این اساس، قیمت خرده‌فروشی هر کیلوگرم برنج ایرانی صدری در شهرتهران 12هزار تومان و برنج آستانه اشرفیه 14هزار تومان است. قیمت برنج‌های هندی نیز که تا چندی پیش تا 9هزار تومان افرایش یافته بود با اختصاص ارز واردات این محصول به 8تا 8هزارو 500تومان کاهش‌یافته است. در مورد برنج‌های وارداتی تنظیم بازاری نیز قیمت مصرف‌کننده هر کیلوگرم برنج هندی 1121حدود 5هزار و 500، برنج هندی pr11 حدود 2هزار و 600و برنج تایلندی هومالی 3هزارو 900تومان است که در فروشگاه‌های زنجیره‌ای اتکا، رفاه، شهروند و تعاونی‌های مصرف در ایام‌ماه مبارک رمضان عرضه خواهد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید