• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
دو شنبه 24 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 15966
+
-

خانم گل آسیا

شیر بیگی در گفت وگو با همشهری: برای پیروزی روزهای سختی را پشت سر گذاشتیم

فوتسال
خانم گل آسیا




فرحناز چراغی | کرمانشاه- خبرنگار:

در پایان رقابت‌های جام ملت‌های فوتسال بانوان آسیا 2018 در تایلند، سارا شیربیگی و فاطمه اعتدادی هر کدام با 9 گل زده در صدر جدول گلزنان قرار گرفتند که در پایان این رقابت‌ها تندیس خانم گل به سارا شیربیگی اهدا شد. شیربیگی 2 بار در این رقابت‌ها هت تریک کرد. تیم ملی فوتسال بانوان ایران در فینال این رقابت‌ها با نتیجه 5 بر 2 تیم ژاپن را شکست داد و برای دومین بار عنوان قهرمانی آسیا را کسب کرد. شیربیگی در بازی فینال مقابل ژاپن 3 گل به ثمر رساند و جایزه بهترین گلزن مسابقات را از آن خود کرد . شیربیگی بانوی فوتسالیست کشورمان متولد  ۱۵ مرداد ۱۳۷۰ از اسلام‌آباد غرب  است. وی دارای تحصیلات کارشناسی تربیت بدنی است. وی از ۱۶ سالگی فوتسال را شروع کرده است. ۸ سال است که در لیگ توپ می زند. تیم فدک یاسوج  اولین تیمی است که این بانوی فوتسالی با آن در لیگ بازی کرده است. سه دوره است که عنوان خانم گلی را نیز از آن خود می کند. گفت‌وگوی همشهری با این چهره تاثیرگذار تیم ملی فوتسال بانوان ایران را در ادامه بخوانید.

از احساس‌تان بعد از این پیروزی شیرین بگویید.

خیلی خوشحالم، چراکه برای این پیروزی از سال ۲۰۱۵ حتی یک روز هم استراحت نداشتیم. مدام در اردو  و مسابقات تدارکاتی بودیم. با آمادگی کامل به مسابقات رفتیم و یک بازی خوب از خود نشان دادیم.تیم ما یک تیم همدل و متحد بود که فقط برای پیروزی و برد آمده بود، چون روزهای سختی را برای این پیروزی پشت سر گذاشتیم.

رقبای همگروهی شما چه تیم هایی بودند؟

تیم ما در ابتدا با ازبکستان و ترکمنستان همگروه شد. ازبکستان را با ۱۴ و ترکمنستان را با ۹ گل زده بردیم. در ادامه رقابت ها به چین برخوردیم که یکی از سخت ترین بازی ما در این دوره از رقابت ها بود، اما با این وجود ۴-۲ چین را بردیم. بعد از این بازی به ویتنام خوردیم که ویتنام را هم با ۵ گل جا گذاشتیم و به فینال جام ملت ها رسیدیم.

بدون شک بازی در فینال با ژاپن سخت‌ترین بازی شما بوده در باره این بازی بیشتر توضیح دهید.

بله، فینال با ژاپن بود. ژاپن یکی از قدرت‌های آسیاست که تیم ما در ۲۰۱۵ قهرمانی را از آن‌ها گرفت. با شرایط سختی روبه‌رو بودیم، چراکه ژاپن آمده بود که قهرمانی آسیا را از ما بگیرد. نیمه اول بازی صفر-صفر گذشت. نیمه دوم ما خوب شروع کردیم و توانستیم ۵ گل بزنیم و ۲ گل نیز دریافت کردیم . 

برای آینده چه برنامه ای دارید؟ 

بعد از ۲ سال تمرین سخت نیاز به استراحت دارم. حدود یک ماه استراحت می کنم . بعد تمریناتم را برای بازی در لیگ شروع می کنم. لیگ مهر ماه شروع می شود.

برنامه تیم ملی چیست؟

درحال حاضر برنامه تیم ملی مشخص نیست. تا 2 سال دیگر هم بازی آسیایی نداریم. بازی های آسیایی نیز هم معلوم نیست که کی شروع می شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید