• جمعه 31 فروردین 1403
  • الْجُمْعَة 10 شوال 1445
  • 2024 Apr 19
دو شنبه 24 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 15947
+
-

اخبار محلی

مبارزه با فروشندگان موادمخدر

منطقه 1


بوستان‌های محلی از فروشندگان موادمخدر پاکسازی می‌شود. رئیس کلانتری 163 ولنجک در این باره گفت: « با توجه به نزدیک شدن فصل امتحانات و حضور مستمر نوجوانان و جوانان در بوستان‌ها برای درس خواندن دسته‌جمعی و افزایش خرده‌فروشان موادمخدر برای به دام انداختن آنها، طرح پاکسازی بوستان‌های محلی با گشتزنی‌های مستمر روزانه به تمام بوستان‌های محلی اجرا می‌شود.» «سرهنگ عباسعلی ابراهیمی» افزود: «عوامل گشت از ورود موتورسیکلت به بوستان‌ها جلوگیری می‌کنند و مانع استعمال دخانیات می‌شوند.» سرهنگ ابراهیمی از اهالی محله‌ها خواست تا هر‌گونه مورد مشکوک را با شماره 197 گزارش دهند. 



باغ‌های شخصی، تفرجگاه‌های عمومی می‌شوند

منطقه 3


 5 باغ شخصی در محدوده شهرداری منطقه 3 در صورت اخذ اعتبار و تأمین بودجه تبدیل به تفرجگاه‌های عمومی بر مبنای «باغ ایرانی» می‌شود. 

معاون امور شهری و فضای سبز شهردار منطقه 3 با اشاره به وجود 35 باغ شخصی در منطقه 3 گفت: «در زمینه حفظ و نگهداری باغ‌ها خدماتی مانند مشاوره کارشناسی درباره نحوه نگهداری از درختان و هرس و کاشت درخت را به شکل رایگان در اختیار صاحبان باغ‌ها قرار داده‌ایم.» «عدالت امیرزاده» افزود: «برای افزایش تفرجگاه‌های منطقه و حفظ باغ‌ها از خطر ساخت‌وساز، در صورت تأمین اعتبار، باغ‌های شخصی به‌عنوان تفرجگاه عمومی برای استفاده همه شهروندان آماده‌سازی خواهد شد.»



جذب حامی برای نیازمندان

منطقه 7


 طرح جذب حامی برای ایتام و نیازمندان زیرپوشش کمیته امداد منطقه اجرا می‌‌شود. مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) منطقه7 با اشاره به وجود 2هزار نیازمند در منطقه گفت: «با توجه به آغاز ماه مبارک رمضان طرحی با عنوان جذب حامی برای ایتام و نیازمندان انجام می‌شود تا از این طریق بتوان با مساعدت حامیان بخشی از مشکلات این خانواده‌ها را برطرف کرد. در نظر داریم با همکاری و مشارکت‌های مردمی به خانواده‌های تحت پوشش سبد کالا هدیه دهیم و آنها را به غذای گرم میهمان کنیم.»

 احمد شریفی در ادامه افزود: «شهروندان خیّری که متقاضی شرکت در این طرح هستند می‌توانند کمک‌های نقدی خود را از طریق تماس با شماره 7355 با کد شناسه محسنین 991547 و کد شناسه اکرام 771525 به نام کمیته امداد واریز کنند یا برای انجام هماهنگی اطعام غذای گرم با شماره 88472426 و 88415261 تماس بگیرند.»



مشکلات خانوادگی 60‌درصد مراجعه به مرکز مشاوره ناجا

منطقه 8


 مشکلات خانوادگی و اختلافات زوجین بیش از 60‌درصد مراجعه به مراکز مشاوره نیروی انتظامی را تشکیل می‌دهد.  

مسئول مرکز مشاوره دردشت با بیان این مطلب گفت: «در منطقه 8 شهروندان بیشتر در مورد مشکلات خانوادگی، ‌اختلافات زوجین و نداشتن مهارت ارتباطی بین والدین و فرزندان به مراکز مشاوره مراجعه می‌کنند.» سروان «بابک پاشایی» ادامه داد: «تمام خدمات ارائه شده در مراکز مشاوره ناجا اعم از مشاوره حضوری و تلفنی کاملاً رایگان است.»

او افزود: «شهروندان می‌توانند برای دریافت خدمات مشاوره به این مرکز در خیابان گلبرگ شرقی، ‌پارک یاسمن مراجعه کنند و یا با شماره 77949940 تماس بگیرند.»



خدمات رایگان برای سندرم داون

منطقه 10


 کودکان سندرم داون منطقه از خدمات رایگان ورزشی و فرهنگی بهره‌مند می‌شوند. معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار منطقه گفت: «با شناسایی کودکان سندرم داون منطقه و با هدف ارتقای روحیه سلامت محور، برنامه افزایش عملکرد گروهی و مهارت‌های ورزشی این گروه از کودکان با ارائه خدمات رایگان ورزشی و فرهنگی اجرا می‌شود.» 

«امیر قاسمی» افزود: «این خدمات شامل استفاده رایگان از امکانات زمین‌های چمن مصنوعی، آموزش فوتبال زیر نظر برترین مربیان فوتبال، برپایی کارگاه‌های خنده درمانی و آموزش شهروندی است که روزهای زوج هفته برگزار می‌شود.» برای کسب آگاهی بیشتر با شماره 96019579 تماس بگیرید. 



آکادمی رایگان فوتبال به زودی

منطقه 12


آکادمی فوتبال منطقه به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد.  رئیس اداره تربیت‌بدنی منطقه12 با اشاره به ظرفیت‌های ورزشی منطقه در زمینه استعدادیابی گفت: «برای اختصاص ورزشگاهی به آکادمی و آموزش نوجوانان در رشته فوتبال در حال رایزنی با مجموعه‌های ورزشی منطقه هستیم تا با ایجاد یک مدرسه فوتبال، جوانان و نوجوانان با استعداد منطقه شناسایی شده و آموزش ببینند.» «امیررضا مهریزی» افزود: «آموزش دوره‌های این مدرسه فوتبال رایگان خواهد بود و زیر نظر علی دوستی مهر، مربی اسبق تیم‌ملی نوجوانان و جوانان برگزار می‌شود.»



بازارچه‌ای برای سرپرستان خانواده

منطقه 14


بازارچه جدید ویژه بانوان نیازمند و سرپرست خانواده راه‌اندازی می‌شود. مدیر اداره بانوان شهرداری منطقه در این‌باره گفت: «این بازارچه هفتگی با هدف اشتغالزایی و کارآفرینی بانوان در محله حسین‌آباد دولاب راه‌اندازی می‌شود و زنان سرپرست خانواده می‌توانند آثار هنری و تولیدی خود را در غرفه‌های صنایع‌دستی، هنری، پوشاک و غذاهای خانگی این بازارچه بدون واسطه برای فروش عرضه کنند.» «مریم احمد‌زاده» افزود: «این بازارچه در بزرگراه شهید محلاتی، خیابان هاشمی، تقاطع بزرگراه امام علی(ع) جانمایی شده و بانوان متقاضی برای تحویل گرفتن غرفه در این بازارچه و کسب اطلاع بیشتر می‌توانند با شماره96040263 تماس بگیرند.»



بهاران میزبان مددجویان رهایی یافته از ‌بند اعتیاد

منطقه 19


 در مجتمع توانمندسازی بهاران، خدماتی همچون اسکان مددجویان، خدمات بهداشتی، تغذیه‌ای و درمانی، اصلاح رفتار، حرفه و مهارت‌آموزی، اشتغالزایی، بازگشت به خانواده و جامعه و پیگیری وضع مددجو ارائه می‌شود. 

 «پیمان قربانی» شهردارمنطقه با اشاره به اینکه این مرکز می‌تواند پایگاه مناسبی برای حمایت و پشتیبانی از افراد آسیب دیده باشد گفت: «در این مجتمع امکاناتی از قبیل حمام، آرایشگاه، رختکن، سرویس بهداشتی، نمازخانه و کتابخانه، خوابگاه، واحد مددکاری، غذاخوری، کارگاه توانمندسازی و مهارت‌آموزی، اتاق ورزش، سرگرمی و فراغت، فضای باز و هواخوری در نظر گرفته شده است.» قربانی در ادامه به ورود معتادان پس از ترک اعتیاد به مجموعه بهاران به‌صورت داوطلبانه اشاره کرد و افزود: «افراد در این مرکز پس از گذراندن دوره‌های کارآفرینی، حرفه‌آموزی، جلسات مددکاری و مشاوره برای ورود به بازار کار آماده می‌شوند.» این مجتمع در بزرگراه شهید تندگویان، خیابان میعادجنوبی، انتهای خیابان دانشگاه قرار دارد و شماره 55545666 راه ارتباطی شهروندان با این مجتمع است.



 آغاز رقابت محله‌ها در رشته‌های والیبال و فوتسال
 
منطقه 21


 برای ثبت‌نام و حضور در مسابقات جام رمضان به سرای محله خودتان یا اداره ورزش شهرداری منطقه مراجعه کنید.  رئیس اداره ورزش شهرداری منطقه با بیان این مطلب گفت: «مسابقات جام رمضان سال 97 در 2 گروه آقایان و بانوان و در 2 رشته ورزشی برگزار خواهد شد. رشته ورزشی والیبال ویژه بانوان از 18 خرداد و فوتسال ویژه آقایان از 13 خرداد در مجموعه ورزشی شهرک دریا برگزار می‌شود. «افسانه بیابانی» افزود: «این مسابقات در شب‌های ماه رمضان بعد از افطار آغاز و تا سحر ادامه خواهد داشت. غیر از شرکت‌کنندگان در مسابقات، سایر شهروندان نیز برای تشویق تیم محله و هم‌محله‌ای‌های خودشان می‌توانند این مسابقات را رایگان از نزدیک تماشا کنند.» بازی‌های مسابقات محله‌ها نیز همزمان با جام رمضان دنبال می‌شود و تا پایان شهریور ادامه خواهد داشت. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید