• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
دو شنبه 24 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 15946
+
-

از سرگیری فعالیت تنها سینمای منطقه 15

چراغ‌های پامچال روشن شد

چراغ‌های پامچال روشن شد

زینب زینال‌زاده| خبرنگار:

منطقه 15


سال 1385 کلنگ ساخت نخستین سینمای پازل پانزدهم پایتخت در بوستان پامچال به زمین زده شد. مردم پس از 6 سال انتظار با قیچی شدن روبان قرمز، پا در سالن سینما گذاشتند و مقابل پرده نقره‌ای نشستند. شادی شهروندان دوام زیادی نداشت چراکه مسئولان سینما نتوانستند انتظارات مردم را برآورده کنند و همین امر موجب خاموشی چراغ‌های سالن پامچال شد. «میثم براتعلی» دانش‌آموخته رشته کارگردانی که توجه خاصی به راه‌اندازی سالن‌های سینما در مناطق به‌ویژه نقاط محروم دارد، فرصت را غنیمت می‌داند و مسئولیت بهره‌برداری دوباره سینما پامچال را برعهده می‌گیرد. پامچال برای رونق دوباره‌اش نیاز به جان تازه‌ای داشت که با بازسازی و فراهم کردن برخی از امکانات رفاهی و فنی این کار را انجام می‌دهد و چراغ‌های تنها سینمای منطقه 15 دوباره روشن می‌شود. 
    
«سینما پامچال از جمله سالن‌های نمایشی بزرگ جنوب شهر است.» این جمله مدیر سینماست که در ابتدای صحبت‌هایش بیان می‌کند. میثم براتعلی می‌گوید: «منطقه15 از مناطق وسیع و پرجمعیت تهران است که برخلاف مناطق شمالی و مرکزی امکانات رفاهی، ورزشی، فرهنگی و اجتماعی کمی در آن وجود دارد.» پامچال تنها سینمای این منطقه باید فعال می‌شد تا مردم اوقات فراغتشان را در آن سپری می‌کردند.

مدیر سینما می‌گوید: «سالن سینما و امکانات آن در گذر زمان دچار فرسودگی شده بود. بنابراین قبل از بهره‌برداری، تغییراتی در دکوراسیون و امکانات فنی آن ایجاد کردیم. مشکلات مربوط به سیستم گرمایشی و سرمایشی رفع شد و برای رفاه بیشتر تماشاگران از سیستم صوتی «دالبی» و سیستم تصویری «اچ.‌دی» استفاده کردیم.» به گفته براتعلی، ظرفیت سالن سینما پامچال حدود 280 نفر است: «پس از بهره‌برداری از سالن سینما به درخواست شهروندان اکران فیلم‌های روز را در دستور کار قرار دادیم و موفق شدیم با این کار رضایت تماشاگران را جلب کنیم و شاهد رونق سینما باشیم.»

سئانس‌های صبح سینما به کارکنان بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، مدارس و مراکز آموزشی و نیروهای بسیج و نمازگزاران و افرادی که از مساجد اعزام می‌شود، اختصاص دارد. مدیر سینما پامچال می‌گوید: «سئانس‌های صبح با تخفیف در اختیار سازمان‌های درمانی و آموزشی قرار می‌گیرد و همین امر موجب رضایتمندی شهروندان شده است.» سینما عصرها از ساعت 16 تا 24 پذیرای عموم است. روزهای سه‌شنبه هم شهروندان می‌توانند بلیت فیلم‌ها را نیم بها تهیه کنند. مردم برای رزرو بلیت می‌توانند با شماره 33487020 تماس بگیرند. 


صف‌های طولانی 

عصرها بیشتر مردم برای تماشای فیلم قدم به بوستان پامچال می‌گذارند. آنها خودشان را به چهارراه دوم می‌رسانند و مقابل گیشه در صف می‌ایستند تا بلیت فیلم مورد علاقه‌شان را خریداری کنند. «محسن رمضانی» همراه با دوستانش آمده و قصد دارند فیلم مصادره را تماشا کنند. او به نمایندگی از طرف جمع 10 نفره‌شان می‌گوید: «امکانات تفریحی کمی در منطقه وجود دارد. سینما تنها مکان تفریحی است که با جمع دوستان می‌آییم و خیلی هم خوش می‌گذرد. به تازگی وضعیت سینما با اکران فیلم‌های روز و جدید بهتر شده و افراد بیشتری جذب شده‌اند.» «میلاد» کوچولو هم همراه با مادر و پسرخاله‌اش آمده تا «فیلشاه» را تماشا کند. مادر میلاد می‌گوید: «در گذشته وضعیت سینما خوب نبود و فیلم‌های کودکانه نمایش داده نمی‌شد. پس از بازگشایی سینما، وضعیت بهتر شده است و باید به مسئولان «خسته نباشید» گفت.»

این خبر را به اشتراک بگذارید