• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
یکشنبه 23 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 15884
+
-

تأیید حکم اعدام مرد متجاوز؛3‌ماه پس از اعدام

مرد شیاد با همدستی همسرش زنان و دختران جوان را به بهانه شرکت در کلاس‌های عرفانی فریب و مورد آزار و اذیت قرار می‌داد. او که به اتهام تجاوز با حکم دادگاه کیفری به اعدام محکوم شده بود، روز گذشته حکمش در دیوان‌عالی کشور تأیید شد. این در حالی است که وی اواخر سال گذشته به اتهام افساد فی‌الارض با رأی دادگاه انقلاب به دار مجازات آویخته شده بود.

به گزارش همشهری، رسیدگی به این پرونده از چندی قبل با شکایت زن جوانی در دادگاه کیفری یک استان تهران آغاز شد. شاکی مدعی بود زن و شوهری او را به بهانه شرکت در کلاس‌های عرفانی فریب داده‌اند و بعد از گرفتن پول زیادی بابت این کلاس‌ها مرد میانسال که خودش را فردی عارف معرفی می‌کرد، او را بیهوش کرده و مورد آزار و اذیت قرار داده است. وی ادامه داد: مدتی قبل به‌دلیل مشکلاتی که در زندگی‌ام داشتم تصمیم گرفتم با کلاس‌های عرفانی به آرامش برسم.
بعد از مدتی با این زن و شوهر که حوالی خیابان گاندی زندگی می‌کردند، آشنا شدم. زن می‌گفت که شوهرش مرد عارفی است و می‌تواند مشکلاتم را برطرف کند. زن جوان از من چند میلیون تومان به‌عنوان شهریه کلاس عرفان گرفت و بعد از چند جلسه بود که به من معجونی خوراند که بعد از آن بی‌حال شدم. در شرایطی که سرگیجه داشتم، زن گفت باید خودم را در اختیار شوهر او قرار دهم و این هم بخشی از کلاس عرفان است. آن زمان من قدرتی برای دفاع از خودم نداشتم و مرد میانسال مرا مورد آزار و اذیت قرار داد.

با آغاز تحقیقات در این‌باره معلوم شد که این زن و شوهر از مدت‌ها قبل دست به چنین کاری می‌زدند. زن جوان ابتدا با تبلیغ عرفان و کلاس‌های آرامش‌بخش زنان و دختران جوان را به دام می‌انداخت و از آنها پول می‌گرفت و سپس شوهرش به بهانه عرفان آنها را بیهوش می‌کرد و آزار می‌داد. با وجود موارد زیادی که در این مورد وجود داشت اما به‌جز تنها شاکی پرونده سایر قربانیان حاضر به شکایت از این زن و شوهر نبودند. با این حال این زوج بازداشت شدند.

در جریان تحقیقات از متهمان اسناد غیرقابل انکاری از آنها به‌دست آمد که از مجرم بودنشان حکایت داشت؛ به همین دلیل آنها در شعبه ششم دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه شدند. از آنجا که متهمان هیچ توجیهی برای اقداماتشان نداشتند در پایان مرد میانسال به اتهام تجاوز به عنف به اعدام و همسرش نیز به اتهام معاونت به تحمل 25سال حبس محکوم شد.

از سوی دیگر به‌دلیل اینکه اقدام این زن و شوهر موجب ایجاد فساد در جامعه شده بود، پرونده دیگری برای آنها در دادگاه انقلاب اسلامی تهران نیز تشکیل شد و آنها به اتهام افساد‌فی‌الارض محاکمه شدند. در این مرحله نیز مرد میانسال به اعدام محکوم شد و حکم وی بهمن‌ماه سال گذشته اجرا شد. روز گذشته با گذشت 3‌ماه از اجرای حکم اعدام، آن بخش از پرونده که در دادگاه کیفری رسیدگی شده بود در دیوان‌عالی کشور تأیید شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید