• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
یکشنبه 23 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 15812
+
-

آشنایی با شناگر 10 ساله و دارنده 5 مدال جهانی

افتخار طلایی نازی‌آباد

افتخار طلایی نازی‌آباد

مرتضی اسودی| خبرنگار:

منطقه 16


کشف استعدادهای ورزشی کودکان و تقویت این استعدادها خوشبختانه طی چند سال اخیر مورد توجه بسیاری از خانواده‌ها و مسئولان ورزشی قرار گرفته است. استعدادهایی که به‌عنوان سرمایه نقش مهمی در آینده ورزشی کشور خواهند داشت و رتبه‌های بین‌المللی که در رشته‌های متعدد کسب می‌کنند گواه این مدعاست. «امیررضا نعیما» کودک 10 ساله ساکن محله نازی‌آباد شرقی، که به تازگی در مسابقات شنای بین‌المللی 2018 صاحب 5مدال شده، یکی از همین افتخارات محسوب می‌شود که آشنایی با او و موفقیت‌هایش خالی از لطف نیست. 

پدر و برخی از نزدیکانش در رشته فوتبال مهارت دارند و از پیشکسوتان این حوزه هستند، اما او با علاقه شخصی و حمایت‌های پدرش، سال 1393 آموزش شنا را در استخر مجموعه شهید قیانوری زیر نظر «مهرداد امین‌زاده» آغاز کرد. به دلیل استعداد زیاد و فیزیک مناسبش در همان سال اول فعالیت، موفق به کسب مقام‌های قهرمانی استانی و کشوری شد. او با اشاره به شروع فعالیت حرفه‌ای‌اش از آذر سال 1395 در استخر طالقانی در شهرری و نزد «اردلان ابراهیم پناه» یکی از مربیان مطرح کشور می‌گوید: «با توجه به مقام‌های خوبی که کسب کرده بودم و برای استفاده از امکانات پیشرفته به استخر قیانوری آمدم. مدتی بعد عازم مسابقات بین‌المللی 2018 شدم و با شرکت در 9 ماده توانستم در 5 ماده، یک مدال طلا، 2 نقره و 2 برنز کسب کنم و در 2 ماده هم نفر چهارم شوم.»


مدیون خانواده و مربی خوب

هر روز بعد از مدرسه، ساعت 15:30 به تمرین می‌رود و ساعت 19 به خانه برمی‌گردد. با این حال درسش خوب است و ورزش حرفه‌ای مانع پیشرفت تحصیلی‌اش نیست. وقتی از او می‌خواهیم درباره فعالیت‌های ورزشی‌اش در مدرسه صحبت کند، می‌گوید: «وقتی متوجه علاقه هریک از همکلاسی‌هایم به این ورزش می‌شوم، تشویق‌شان می‌کنم و آنها را همراهم به استخر می‌برم. دوست دارم تمام تجربیاتم را در اختیارشان بگذارم، اما متأسفانه در حال حاضر با توجه به تمرینات زیاد و مشغله درسی فرصتی برای آموزش دادن به‌صورت رسمی به آنها را ندارم، ولی در حد توان راهنمایی‌شان می‌کنم.»

وی ادامه می‌دهد: «خیلی دوست دارم در آینده‌ای نزدیک اگر فضایی باشد و زمانش را داشته باشم، خودم به دوستانم شنا آموزش بدهم.» امیررضا طی یک سال اخیر، 5 مدال طلا، 13 مدال نقره و 3 مدال برنز در مسابقات استانی، 6 مدال طلا، 10 مدال نقره و 2 مدال برنز در مسابقات کشوری و یک طلا، 2 مدال نقره و 2 مدال برنز در مسابقات بین‌المللی 2018 به میزبانی کشور امارات کسب کرده است. او می‌گوید: «همه افتخارات و مقام‌ها را مدیون زحمات خانواده و مربی خوبم هستم. شاید اگر این حمایت‌ها نبود هیچ‌وقت استعدادم را نمی‌شناختم و به موفقیت در این حوزه نمی‌رسیدم.» 

این خبر را به اشتراک بگذارید