• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
شنبه 22 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 15761
+
-

حق با کی‌روش نبود؟


محمد زارعی | شکست پرسپولیس با حضور تمامی ملی‌پوشانش (به استثنا سید‌جلال حسینی محروم) مقابل الجزیره که در لیگ امارات رتبه هفتم جدول را به خود اختصاص داده نشان می‌دهد نگرانی‌های کارلوس کی‌روش درخصوص عدم آمادگی مطلوب بازیکنان ملی‌پوش داخلی برای حضور پرقدرت در جام‌جهانی 2018 روسیه بی‌مورد نبوده است. جایی که تیم‌ملی باید به‌مصاف تیم‌های درجه یک دنیا مانند اسپانیا و پرتغال برود و مقابل بازیکنانی مانند ایسکو، رونالدو، پیکه و... بازی کند.
    علامت سوال درخصوص عدم حضور سیدجلال!
پرسپولیس در حالی برای برگزاری مسابقه رفت خود در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا به‌مصاف الجزیره امارات رفت که سیدجلال حسینی را به‌دلیل محرومیت در اختیار نداشت اما این بازیکن بنا به خواسته برانکو به‌جای اینکه در اردوی تیم‌ملی شرکت کند همراه سرخپوشان به امارات رفت تا تمرینات تیم‌ملی با 3بازیکن در تهران پیگیری شود. این درحالی است که چندی قبل وقتی تیم استقلال برای دیدار خود مقابل الهلال امید ابراهیمی و روزبه چشمی را به‌دلیل محرومیت در اختیار نداشت این بازیکنان در تهران ماندند و با تیم‌ملی به تمرین پرداختند. 
    وقتی فدراسیون کی‌روش را در حد یک مربی معمولی می‌بیند
فدراسیون فوتبال بعد از 7سال از مربیگری کارلوس کی‌روش در تیم‌ملی و صعود دوبار پیاپی به جام‌جهانی 2014 و 2018 و داشتن کارنامه قابل قبول، برای مسابقات جام ملت‌های 2019 امارات به او پیشنهاد تمدید قرارداد 6ماهه داده است. پیشنهادی که در عرف فوتبال دنیا معمولا به مربی‌های تستی و مربی که از نحوه کاری او مطمئن نیستند ارائه می‌دهند. حالا جای سوال از فدراسیون فوتبال است به چه دلیل به کارلوس کی‌روش که بسیاری از اهالی فوتبال در ایران و دنیا مانند سالگادو عملکرد او را در تیم‌ملی ایران را مثبت ارزیابی کردند چنین پیشنهادی را ارائه کرده؟ موضوعی که خود کی‌روش هم از آن دلخور است. 
    تعاملی که می‌توانست بین تیم‌ملی و باشگاه‌ها باشد
تیم الاهلی عربستان با داشتن 8ملی‌پوش تنها تیمی از این کشور است که در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا حضور دارد. آن‌هم در حالی که تیم‌ملی عربستان  اینروزها به مانند تیم‌ملی ایران در حال آماده‌سازی خود برای حضور پرقدرت در جام‌جهانی 2018 روسیه است. در این بین فدراسیون فوتبال عربستان با تعامل با باشگاه الاهلی توانستند به توافقی برسند که از 8ملی‌پوش تیم الاهلی حداقل 3بازیکن در این مرحله از اردوی تیم‌ملی درکنار ملی‌پوشان تمرین کنند و در مرحله بعدی اردوی تیم‌ملی هم آن 5بازیکن دیگر اضافه شوند. اوسیانو کروز دستیار اول کارلوس کی‌روش در تیم‌ملی فوتبال ایران اعتقاد دارد اگر فدراسیون فوتبال اقدامات لازم را در این زمینه انجام می‌داد ما هم می‌توانستیم مشابه چنین تعاملی را با 3باشگاه پرسپولیس، استقلال و ذوب‌آهن داشسته باشیم اما متاسفانه فدراسیون فوتبال چنین اقدامی را برای مذاکره با باشگاه‌ها انجام نداده است تا اینروزها تمرینات تیم‌ملی با 3بازیکن پیگیری شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید