• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
شنبه 22 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 15756
+
-

بنازیم به این تیم

تیتر یک
بنازیم به این تیم

فینال 2015 امروز هم تکرار می‌شود؛ ایران و ژاپن یک‌بار دیگر در فینال جام‌‌ملت‌های فوتسال زنان آسیا مقابل هم قرار می‌گیرند. سال2015 زنان ایران به قهرمانی رسیدند و امروز هم مصمم  هستند تا این قهرمانی را تکرار کنند. 
تیم‌ملی فوتسال زنان ایران با پیروزی مقابل تیم‌های ترکمنستان، ازبکستان و چین به‌عنوان سرگروه از مرحله مقدماتی صعود کرد و پنج‌شنبه با شکست دادن ویتنام راهی فینال شد. ژاپن هم با پیروزی مقابل تایلند فینالیست شد. ایران در دو روز گذشته برنامه‌های ویژه‌‌ای برای بازی امروز داشته. برنامه اصلی کادر فنی آنالیز بازی‌های ژاپن در این جام بوده است. بازیکنان هم بیشتر از این که از نظر جسمانی برای این بازی آماده شوند، از لحاظ روانی خودشان را آماده می‌کنند. آنها دیروز کلاس روان‌شناسی داشتند. حضور در 4بازی گذشته هم آسیب‌های جزئی به‌جا گذاشته. به گفته آزاده حکاک زاده، پزشک تیم‌ملی وضعیت همه بازیکنان خوب است: «به‌جز کوفتگی و آسیب‌های جزئی چند بازیکن، مشکل دیگری وجود ندارد، با فیزیوتراپی و ماساژهایی که برایشان در نظر گرفته شده است، این مشکلات هم رفع می‌شود.»
ایران سال2015 با شکست دادن ژاپن قهرمان آسیا شد. آن بازی یک گل داشت، گل فرشته کریمی. حالا سوال این است که این قهرمانی برای‌بار دوم هم می‌تواند تکرار شود؟ شهرزاد مظفر سرمربی و بازیکنان تیم‌ملی هم گفته‌اند که روی قهرمانی تمرکز کرده‌اند فروزان سلیمانی، سرمربی سابق تیم‌ملی معتقد است که در بازی امروز ایران باید به قهرمانی برسد. او به همشهری‌ورزشی می‌گوید: «تیم ایران از نظر فنی خیلی سرتر از تیم‌های دیگر است و شایسته قهرمانی است.»
کمتر کسی در ایران توانسته بازی‌های تیم‌ملی زنان در جام ملت‌های آسیایی را ببیند. این مسابقات از تلویزیون ایران پخش نمی‌شود و سلیمانی هم مثل خیلی‌ از کسانی که این مسابقات را دنبال می‌کنند، از روی سایت مسابقات بازی‌ها را تماشا کرده است. او درباه تیم ژاپن می‌گوید: «بازی‌های ژاپن را دیده‌ام. ژاپن تیم زیرکی است و از نظر تاکتیکی ریز بازی می‌‌کند. شاید ژاپن به حریفانش کم گل زده باشد و مثلا تایلند را با یک گل برده باشد ولی این دلیل نمی‌شود این تیم را ضعیف‌ بدانیم. ژاپن خیلی با برنامه بازی می‌کند.»
ژاپن تجربه دو شکست از ایران را دارد، بعد از شکست در فینال2015، سال 2017 در جام‌جهانی گواتمالا هم ژاپن به ایران باخت. با این حال سلیمانی معتقد است بازی امروز، بازی راحتی نیست: «فینال است و فینال هم دلشوره‌های خودش را دارد.» سلیمانی دو تیم را این‌طور مقایسه می‌کند:‌ «بازیکنان ایران خیلی با تجربه‌تر از بازیکنان ژاپن هستند. ترکیب اصلی تیم ایران را بازیکنانی تشکیل می‌دهند که پانزده، شانزده سال است در تیم هستند ولی تیم ژاپن در مقایسه با سال2015 خیلی تغییر کرده و شاید بشود گفت فقط سه چهار بازیکن از آن تیم، در تیم امسال بازی می‌‌کنند. در تیم ژاپن بازیکنان بیست‌و‌یکی دو ساله هستند اما ما بازیکنان سی‌و‌یکی دو ساله داریم.» شاید با تیم با تجربه بشود به دومین قهرمانی رسید ولی سلیمانی پشتوانه‌سازی ژاپنی‌ها را بیشتر می‌پسندد: «کار ژاپنی‌ها اصولی‌تر است. اگر ما این دوره قهرمان شویم، خیلی خوب است ولی باید بدانیم که برای دوره بعد وارد بحران می‌شویم، مگر این که بازیکنانی که در تیم جوانان بازی می‌کنند به یک‌باره رشد کنند به تیم‌ملی برسند. تیم جوانان ما همین چند وقت پیش هفت هشت تا گل از تیم جوانان تایلند خورد. شاید گفته شود که این شکست‌ها چیزی نیست و تیم را تجربه‌تر می‌کند اما بهتر بود که ما پشتوانه‌سازی هم می‌کردیم. فوتسال ما برند تیم‌های فوتبال و فوتسال زنان است و برای ارتقا و حفظ آن باید خرج کنیم.»
تیم‌ملی فوتسال زنان ایران با کادر فنی کاملی به تایلند، محل برگزاری مسابقات رفته‌است. تیم روان‌شناس، ماساژور، فیزیوتراپ و پزشک دارد. پیش از این انتقاداتی به حضور نفیسه اسلامیان در کنار تیم شده بود. نفیسه دختر محمود اسلامیان، عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال است. سلیمانی هم اعتراضاتی به حضور اسلامیان دارد، البته نه به این که چرا دختر اسلامیان است، به این که چرا مدعی شده اگر  سال2015 کنار تیم نبود، بازیکنان نمی‌توانستند به قهرمانی برسند: «من کاری ندارم اسلامیان دختر کی است، اما این حرف او را رد می‌کنم. اسلامیان آن سال دوره کارآموزی‌اش را کنار تیم‌ملی می‌گذارند و کارش هم خوب بود، ولی این‌طور نبود که فقط با کمک‌های روانی هم تیم ما به قهرمانی رسیده باشد. در آن مسابقات همه با هم کار کردند. باید به خانم اسلامیان بگویم چه خبر است؟ به همان اندازه که کار کردی، از تیم برداشت کردی.» 
تیم‌ملی فوتسال زنان امروز ساعت15:30 به‌وقت تهران با ژاپن بازی می‌کند. در کنار قهرمانی تیم ایران، فاطمه اعتدادی هم این شانس را دارد که خانم گل شود. اعتدادی با 9‌گل در صد جدول گلزنان است. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :