• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
شنبه 22 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 15628
+
-

هزینه برای فرهنگ، سرمایه‌گذاری است

نگاه
هزینه برای فرهنگ، سرمایه‌گذاری است

رسول نجفیان| بازیگر سینما و تلویزیون:

زمان کودکی و نوجوانی ما، مثل این روزها همه‌چیز در دسترس نبود. یک سال صبر می‌کردیم تا فیلمی که تعریفش را شنیده بودیم، اکران شود و به سینما برویم. اما حالا همه‌چیز در دسترس است. علاوه بر سالن‌های سینما و تئاتر که در شهرمان وجود دارد، چند سالی است فرهنگسراها هم پای کارآمده‌اند تا هنر نمایش با سهولت بیشتری در اختیار شهروندان، به‌ویژه جوان‌ها قرار بگیرد.

در چنین فضایی فیلم‌های ما فروش خوبی هم دارند و این نشان می‌دهد سینمای ایران هنوز رونق دارد و اگر فیلم خوبی اکران شود، شهروندان از آن استقبال خواهند کرد. با این وجود و در حالی که در شهر تهران سالن‌های سینما و تئاتر خوبی داریم، باز هم به نظر می‌رسد می‌توان با ساخت سالن‌های جدید و مدرن، زمینه بهره‌مندی هرچه بیشتر شهروندان پایتخت‌نشین را از هنرهای نمایشی فراهم کرد. 

همچنین به شخصه معتقدم ما هر قدر در این زمینه تلاش کنیم و سینما و تئاتر و مراکز فرهنگی و هنری بسازیم، هزینه نکرده‌ایم؛ بلکه این کار سرمایه‌گذاری برای آینده جوانان است. جوانانی که اگر امروز سرشان را به هنر و فرهنگ گرم نکنیم، ممکن است به راه‌های دیگر کشیده شوند و خدایی نکرده در دام اعتیاد و فساد و تباهی بیفتند.

البته این قضیه‌ای کاملاً دوطرفه است؛ به همان اندازه که سینماگران باید به فکر تولیدات بهتر و شایسته‌تر باشند، مردم هم باید با رفتن به سینما و حمایت از سینماگران، زمینه رشد صنعت سینما و متعاقب آن دور کردن جوانان از اعتیاد و هزار و یک دام دیگر را فراهم کنند. باور کنیم هر جا فرهنگ باشد، هر جا هنر باشد، امید هم هست و این امید است که چرخ حرکت و پیشرفت را می‌چرخاند. پس همه باید دست به دست هم بدهیم تا سینماها، سالن‌های تئاتر، فرهنگسراها، گالری‌های هنری و... رشد کنند و فعال باشند. 

این خبر را به اشتراک بگذارید