• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
پنج شنبه 20 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 15510
+
-

اروپا در‌تکاپوی تداوم شراکت

♦ در‌آستانه مذاکرات ظریف با همتایان‌اروپایی اعضای‌اتحادیه اروپااز تدابیری برای مقابله با تحریم‌ها و مبادلات ‌غیردلاری خبر دادند

♦ گزارش‌ همشهری از آرامش بازارها در برابر جنگ روانی‌ترامپ

 ♦ تحلیل اکونومیست از سرنوشت صادرات نفت ایران


چهره برافروخته خانم موگرینی وقتی از روی کاغذ خطاب به ایرانی‌ها گفت ما کنار شما هستیم،  نخستین واکنش اروپا در مقابل خروج آمریکا از برجام بود. این واکنش که سه‌شنبه‌شب دقایقی بعد از سخنرانی ترامپ منتشر شد، نشان داد که خروج آمریکا از برجام به اروپا برخورده است. واکنش‌های دیروز اروپایی‌ها اما به‌گونه دیگری بود.

از صبح دیروز تا آخرین ساعات تهیه این گزارش، 8موضعگیری جداگانه از سوی مقامات 3کشور اروپایی منتشر شد. مضمون همه این موضعگیری‌ها که در فاصله‌های زمانی کوتاه از صبح دیروز تا شب بازتاب جهانی یافت، این بود که اروپا در تلاش و تکاپو برای ادامه شراکت تجاری با ایران و حفظ برجام است.

این در حالی است که سه‌شنبه شب دقایقی بعد از سخنرانی ترامپ، سفیر آمریکا در آلمان در توییتر نوشته بود:  شرکت‌های آلمانی باید هر چه زودتر فعالیت خود را در ایران متوقف کنند. وزرای خارجه 3کشور اروپایی هفته آینده تشکیل جلسه می‌دهند. دونالد تاسک سه‌شنبه‌شب ساعتی بعد از سخنرانی ترامپ در توییتر نوشت: سیاست آمریکا درباره دو موضوع تعرفه‌های تجاری و برجام با موضع متحد اروپا روبه‌رو خواهد شد و در اجلاس روز دوشنبه در صوفیه (پایتخت بلغارستان) به این دو موضوع رسیدگی می‌کنیم.


لینک‌های مطالب مرتبط:

♦ اروپا فرصت محدودی برای حفظ برجام دارد

سرنوشت صادرات نفت ایران درعصرجدید برجام

اروپا در تکاپوی تداوم شراکت




 

این خبر را به اشتراک بگذارید