• جمعه 31 فروردین 1403
  • الْجُمْعَة 10 شوال 1445
  • 2024 Apr 19
چهار شنبه 19 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 15406
+
-

همه برگ‌های رو شده مایکروسافت

در کنفرانس توسعه‌دهندگان مایکروسافت یا بیلد۲۰۱۸ امکانات جدیدی برای کاربران این شرکت معرفی شد؛ از رابط گوشی و کامپیوتر تا هوش‌مصنوعی در جلسات

همه برگ‌های رو شده مایکروسافت

کنفرانس توسعه‌دهندگان مایکروسافت یا بیلد، امسال بیشتر روی نرم‌افزار و هوش مصنوعی متمرکز بود. در بیلد۲۰۱۸ که برای کاربران این شرکت هر سال هیجان‌انگیز است از سخت‌افزار جدیدی رونمایی نشد اما خبرهای تازه‌ای در حوزه نرم‌افزار داشت. به گزارش همشهری، مایکروسافت در رونمایی‌های خود در این کنفرانس نشان داد که کاربران اکوسیستم‌های اپل و گوگل را به‌طور مشترک هدف گرفته تا آنها را تبدیل به مشتری‌های خود کند. اما هیجان‌انگیزترین موارد مطرح شده در این کنفرانس کدام‌ها بودند؟



مایکروسافت Layout

مایکروسافت 2 اپلیکیشن جدید واقعیت ترکیبی را برای پلتفرم هولولنز معرفی کرد که به توسعه‌دهندگان و کاربران اجازه می‌دهد واقعیت مجازی(VR)، واقعیت افزوده (AR) و موارد دیگر را به محیط کار خود بیاورند. این دو اپلیکیشن Remote Assist و Layout  نام دارند که فعلا پیش‌نمایش رایگان آنها به شکل موقت در اختیار شما قرار دارد.

توسعه‌دهندگان یا کاربران نهایی می‌توانند تصاویر و یادداشت‌های خود را از طریق کامپیوترهای شخصی خود در فضای واقعیت ترکیبی با دیگران به اشتراک گذاشته یا تماس‌های ویدئویی برقرار کنند.



کینکت برای هوش مصنوعی

کینکت را همه برای بازی و گیم می‌شناسند. اما حالا مایکروسافت تصمیم گرفته این گجت را وارد مسیر تازه‌ای کند. مایکروسافت، کینکت جدیدش را برای توسعه‌دهندگان ساخته تا بتوانند از آن برای آزمایش هوش مصنوعی استفاده کنند. به‌نظر می‌رسد که مایکروسافت با عرضه کینکت جدید، می‌خواهد هوش مصنوعی را به کمک توسعه‌دهندگان وارد مرحله بعدی‌اش کند؛ برای مثال یک فرضیه این است که با وجود این ابزار در یک فضای خاص، «اطلاعات محیطی» به‌دست آید. فرض کنید دستگاه بتواند تشخیص دهد که چه‌کسی وارد اتاق شده است.



۷۰۰میلیون کاربر برای ویندوز۱۰




ویندوز۱۰ به‌نظر می‌رسد استقبال خوبی داشته اما هنوز به پیش‌بینی مایکروسافت نرسیده است. در کنفرانس بیلد۲۰۱۸ اعلام شد تعداد کاربران سیستم عامل ویندوز۱۰ از ۷۰۰میلیون نفر فراتر رفته است. در سال۲۰۱۵ زمانی که ساتیا نادلا ویندوز۱۰ را معرفی کرد، برآورد کرد که در مدت 2 الی 3 سال تعداد کامپیوتر و دستگاه‌های بهره‌مند از این ویندوز از مرز یک میلیارد عبور کند؛ رقمی که هنوز مایکروسافت به آن نرسیده است. به نظر می‌رسد که هنوز بسیاری از کاربران سخت‌افزارهای قدیمی در آپدیت به ویندوز 10 تعلل دارند و ترجیح داده‌اند با ویندوز قدیمی 7 باقی بمانند.



ارتباط میان گوشی و کامپیوتر





مایکروسافت از یک اپلیکیشن جدید تحت عنوان Your Phone رونمایی کرده که می‌تواند به‌صورت آسان کامپیوتر شما با سیستم‌عامل ویندوز را به گوشی هوشمندتان وصل کند. کاربران ویندوز۱۰ با این اپلیکیشن قادر خواهند بود که محتویات موبایل‌شان را روی کامیپوتر ببینند، این کار عکس، نوشته و اعلان‌های موبایل به راحتی روی لپ‌تاپ یا کامپیوتر شخصی قابل مشاهده است. گوشی‌های اندرویدی برای اتصال مشکلی ندارند. کاربران آیفون اگر از مرورگر مایکروسافت یا «اج» استفاده کنند می‌توانند به این قابلیت دست پیدا کنند.



هوش مصنوعی در جلسات

اگر در جلسات کاری متعددی مشارکت دارید، ابزار جدیدی که مایکروسافت در بیلد2018 رونمایی کرد به درد شما می‌خورد. این مجموعه ابزار که در حقیقت رقیب سرویس  Slack به‌حساب می‌آید با دنبال کردن جلسه از طریق میکروفن مباحث مطرح شده را صورتجلسه می‌کند، دیالوگ‌ها را به زبان‌های مختلف ترجمه می‌کند و قادر است با استفاده از دوربین، اشخاصی را که وارد اتاق کنفرانس می‌شوند به‌طور خودکار شناسایی کند.  سرویس جدید مایکروسافت علاوه بر این، حضور مجازی در جلسه را برای افرادی که به شکل فیزیکی حضور ندارند، ممکن می‌کند. سرویس جدید مایکروسافت ضمنا به کورتانا متصل است، در نتیجه می‌توانید از دستیار دیجیتال این شرکت بخواهید مناسب‌ترین زمان را که همه اعضای مورد نظر قادر به حضور در جلسه هستند با رایزنی خودشان انتخاب کرده و یک سالن کنفرانس مناسب با تجهیزات مورد نظر شما رزرو کند.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید