• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
چهار شنبه 19 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 15364
+
-

دادستان کل کشور: رئیس‌جمهور مخالف انسداد تلگرام بود

دادستان کل کشور با تأکید بر اینکه نظام اسلامی ایران تجربه موفق 40ساله در مقابل توطئه‌های دشمنان و نفوذ آنان دارد به موضوع تلگرام و آثار سوء آن در جامعه اشاره کرد و گفت: از حدود یک سال و نیم پیش بحث این پیام رسان در شورای‌عالی فضای مجازی مطرح بود و گاهی هم حتی به جدال و دعوای لفظی می‌رسید، اکثر اعضا موافق بستن آن بودند اما برخی خیر، و رئیس شورا هم به دلایلی موافق انسداد آن نبود.

به گزارش میزان، محمد جعفر منتظری گفته است: بعد از این ماجرا مجموعه بحث‌ها و تحلیل‌ها به مقام معظم رهبری هم تقدیم شد و نظر ایشان به انجام کار در روال قانونی خود و از سوی مراجع ذی‌ربط بود. دادستان کل کشور درباره مطالبی درخصوص اینکه مقام معظم رهبری موضوع فیلتر تلگرام را مطرح کرده‌اند، گفت: اخیراً از سوی رئیس‌جمهور محترم مطلبی در صفحه اینستاگرام منتشر شده و ذیل آن به این نکته اشاره شده بود که گویا ضمیر و مخاطب آن به رهبری معظم انقلاب بر می‌گشت، اما واقعاً چنین نبوده که مقام معظم رهبری دستور مسدودکردن را داده باشند. وی افزود: 2‌ماه قبل در جریان بازدید از دادسرای رسیدگی به جرایم رایانه‌ای در تهران به من اعلام شد که 12هزار پرونده در این دادسرا در جریان رسیدگی است که 50درصد آن مستقیماً مربوط به جرایم در بستر اینترنت و رایانه است و 70درصد این پرونده‌ها هم به نتیجه نرسیده‌اند چرا که نمی‌توانیم افرادی را که از آنها شکایت شده پیدا کنیم و دسترسی به تلفن و آدرس آنان امکان ندارد.
دادستان کل کشور گفت: در چند مورد از وزیر محترم ارتباطات خواستم که اطلاعات مربوط به متهمین را از مدیر تلگرام بخواهد، اما این فرد همکاری نکرده و حاضر نشده بود هیچ اطلاعاتی به وی بدهد. وی تأکید کرد: قوه قضاییه وقتی می‌بیند تلگرام اینگونه بستر جرم و جنایت شده و هیچ راهی جز مسدود کردن آن نیست، آیا باید آن را رها کند یا اینکه باید در اجرای وظایف و مسئولیت‌های قانونی قوه قضاییه اقدام لازم را صورت دهد؟ دادستان کل کشور اظهار کرد: برخی‌ها در این مورد مسائلی را مطرح کردند که قابل‌قبول نیست ولی شرایط کشور اقتضا می‌کند که یا سکوت کرده  و یا با تدبیر عبور کنیم تا در موقع مناسب پاسخ مطالب غیرصحیح داده شود. منتظری گفت:اما امروز مسئولیت این اقدام را قوه قضاییه پذیرفته و انتساب آن به رهبر معظم انقلاب به هیچ وجه صحیح نیست.

این خبر را به اشتراک بگذارید