• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
سه شنبه 18 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 15243
+
-

فلش جنجالی در جیب رهبر کره‌شمالی

چشم انداز
فلش جنجالی در جیب رهبر کره‌شمالی

با وجود گذشت چند روز از مذاکره «کیم جونگ اون»،  رهبر کره‌شمالی با «مون جائه این»،  رئیس‌جمهور کره‌جنوبی اکنون رد و بدل‌شدن یک حافظه فلش USB جنجالی شده است. به گزارش بیزنس اینسایدر، مردم کره‌شمالی از فناوری‌های روز جهان بسیار دور هستند و حافظه‌های فلش در این کشور قاچاقی وارد می‌شوند و غیرقانونی به‌حساب می‌آیند. گفته می‌شود در حافظه فلش که به رهبر کره‌شمالی تحویل داده شده یک کتاب الکترونیکی و یک فایل ارائه با موضوع «نقشه اقتصادی جدید شبه‌جزیره کره» برای ارتباط پیونگ‌یانگ با جهان ذخیره شده بود. در نبود اینترنت و باقی ماندن تنها تلویزیون دولتی، بسیاری از مردم کره‌شمالی از طریق پرنده‌های اسباب بازی کوچک و بالن‌ها حافظه‌های USB را دریافت می‌کنند تا به وسیله آن از اخبار دنیای خارج باخبر شوند.




رکوردشکنی یوتیوب با 8/1 میلیارد کاربر

یوتیوب که هم‌اکنون بزرگ‌ترین پلتفرم ویدئویی و تماشای فیلم آنلاین در جهان محسوب می‌شود و در ایران فیلتر است این روزها به رکورد جدیدی دست پیدا کرده است. به گزارش فون‌آرنا،  سوزان وویچیتسکی،  مدیر ارشد اجرایی شرکت یوتیوب اعلام کرده تعداد کاربران عضو در این شبکه اجتماعی به ۱.۸ میلیارد عضو فعال رسیده است.



مزایای سربازی برای استارتاپ‌ها

رئیس مرکز شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری از تسهیلات سربازی برای استارتاپ‌های فعال خبر داده است. به گزارش معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، سیدمحمد صاحبکار، در این رابطه گفت: با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و بنیاد ملی نخبگان و ستاد کل نیروهای مسلح،  از بهمن‌ماه سال گذشته تغییراتی در شیوه‌نامه بهره‌مندی دانش‌آموختگان فناور از تسهیلات خدمت نظام وظیفه تخصصی اعمال شده که بر مبنای آن،  شرکت‌های مستقر در مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری،  شرکت‌های خلاق و شرکت‌های معرفی‌شده از سوی نهادهای توسعه فناوری و نوآوری،  می‌توانند کارکنان برتر خود را برای استفاده از این تسهیلات معرفی کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید