• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
سه شنبه 18 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 15166
+
-

مشکل گواهینامه‌ اراضی ارگانیک

گپی با رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: قزوین در زمینه کشت محصولات ارگانیک حرف‌های خوبی برای گفتن دارد اما هنوز به‌دلایل مختلف برای گواهینامه‌دار شدن و ثبت بسیاری از اراضی و باغ‌های ارگانیک استان اقدام نشده است.
به گزارش ایرنا، «فاطمه خمسه» درباره کاهش میزان کشت محصولات ارگانیک استان گفت: نمی‌توان عنوان کرد کشت این نوع محصولات کاهش پیدا کرده بلکه شاید تعداد گواهینامه‌های صادر شده برای آنها کم شده باشد.

 وی اضافه کرد: در حال حاضر در بسیاری از باغ‌ها و مزارع استان مانند بخش‌های الموت و طارم سفلی شاهد تولید و کشت محصولات ارگانیک هستیم که البته برای گواهینامه‌دار شدن آنها اقدام نشده است.  خمسه با بیان اینکه قزوین قابلیت این را دارد که به پایلوت و قطب تولید محصولات کشاورزی ارگانیک تبدیل شود، افزود: مسئولان کشوری نیز این پیشنهاد را مطرح کرده‌اند و امیدواریم در آینده نه چندان دور در این زمینه تفاهمنامه‌ای منعقد شود. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه تولید و کشت محصولات ارگانیک دارای ظرایف فنی خاصی است، افزود: اگر خواهان دریافت گواهینامه‌های مربوط به این حوزه نیز باشیم، به مراحل این فرایندها افزوده می‌شود. 
وی‌ کاهش هزینه‌های تولید محصول ارگانیک را در بیشتر شدن انگیزه کشاورزان برای فعالیت در این عرصه مؤثر دانست و گفت: می‌توان میان وزارت جهاد کشاورزی، بهداشت و درمان و سازمان ملی استاندارد و دیگر نهادهای مرتبط تفاهمنامه‌هایی را منعقد کرد تا هزینه‌های تولید محصولات ارگانیک در کشور کمتر شود.  

این خبر را به اشتراک بگذارید