• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
شنبه 15 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 14740
+
-

خبر‌های روز | جامعه

خبر‌های روز
خبر‌های روز | جامعه



بازرس جامعه جراحان ایران، گفت: مراکز درمانی بخش خصوصی با تعرفه ۵ درصدی که دولت مصوب کرده است، دچار ورشکستگی می‌شوند.دکتر علی عبداللهی در گفتگو بامهر، اظهارداشت: چنانچه رشد معقول تعرفه ها به ویژه برای بخش خصوصی در نظر گرفته نشود، شاهد ورشکستگی تعداد زیادی از مراکز درمانی بخش خصوصی خواهیم بود.

وی با عنوان این مطلب که تورم همه ساله اثرات خود را در افزایش پرداختی به پرسنل بیمارستان و تجهیزات پزشکی می‌گذارد، افزود: طول عمر تجهیزات پزشکی مشخص است و بعد از مدتی باید تعویض شوند و اگر تعرفه بخش خصوصی افزایش پیدا نکند، به صورت اتوماتیک دچار ورشکستگی خواهیم بود.



 حرف روز:

سپردن اختیارات به مدارس

وزیر آموزش و پرورش در مراسم گرامیداشت روز معلم گفته است: در طول سالیان متمادی، رسمیت نظام اداری و اجرایی افزایش یافته و بخش مهمی از تصمیمات، ‌خارج از مدرسه انجام و در مرحله بعد به مدارس ابلاغ می‌شده است. به گزارش ایسنا، سید محمد بطحایی ادامه داد: بی‌تردید سپردن اختیارات به مدارس، امکان ظهور و بروز خلاقیت‌ها و استعدادها را درون مدارس فراهم می‌کند، لذا در راستای تحقق سند تحول و تحقق سیاست‌ها، اتخاذ تصمیمات به‌تدریج به مدارس سپرده خواهد شد. این رویکرد از صدور بخشنامه‌های متعدد جلوگیری می‌کند و مدیران مدارس در اجرای برنامه‌ها صرفا مجری نخواهند بود بلکه با سپرده شدن اختیارات به آنها می‌توانند در تصمیم‌گیری‌های متناسب با مدرسه نقش بسزایی را ایفا کنند.



  چهره روز:

در ایران داروی چینی نداریم

سخنگوی سازمان غذا و دارو درباره صدور مجوز واردات داروی چینی توضیحاتی ارائه کرد. به گزارش ایلنا،  کیانوش جهانپور درخصوص مباحثی که هراز گاهی در مورد داروی چینی در ایران مطرح می‌شود،  گفت: در ایران داروی چینی نداریم،  قصدی هم برای صدور مجوز ورود به داروی چینی وجود ندارد و مطالبی که متأسفانه هر از گاهی عنوان می‌شود پایه و اساسی ندارد. وی در ادامه افزود: این موضوع لزوما ارتباطی به کیفیت داروی تولیدی این کشور هم شاید نداشته باشد چرا که حداقل جمعیت یک و نیم میلیاردی این کشور و حتی برخی مقاصد آن این داروها را مصرف می‌کنند. سخنگوی سازمان غذا و دارو تصریح کرد: بزرگ‌ترین مقصد داروهای چینی هم ایالات متحده،  استرالیا،  آلمان، ‌ کره‌جنوبی و هنگ کنگ هستند،  لکن این مورد در ایران ضرورتی نداشته و قصدی هم برای واردات دارویی از این کشور در سازمان غذا و دارو وجود ندارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید