• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
شنبه 15 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 14735
+
-

کاروان گل در خیابان‌های تهران

شهروندان پایتخت از امروز مهمان نمایشگاه گل و گیاه می‌شوند

نمایشگاه
کاروان گل در خیابان‌های تهران

عباس ثابتی‌راد| خبرنگار:

 کاروانی از گل هر ساله اردیبهشت تهران را زیباتر می‌کند.کاروانی شکوهمند و زیبا که از شهروندان تهرانی دعوت می‌کند تا به نمایشگاه گل و گیاه تهران بروند.

2،3 روزی است این کاروان در شهر راه افتاده‌است. در واقع همزمانی عید نیمه شعبان و برگزاری نمایشگاه گل، باعث شد تا کاروان گل زودتر از آغاز به‌کار نمایشگاه در تهران به راه افتد و از امروز این کاروان به بهانه آغاز به‌کار شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گل و گیاه تهران در جای‌جای شهر نوید‌بخش اردیبهشت زیبای پایتخت است.

نمایشگاه گل و گیاه تهران، یکی از مردمی‌ترین نمایشگاه‌هایی است که توسط شهرداری تهران برگزار می‌شود. بازدید روزانه بیش از 300هزار نفر از نمایشگاه گل و گیاه تهران، طی سال‌های گذشته نشان داده که شهروندان تهرانی اشتیاق زیادی به برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی دارند.

در سال گذشته بیش از 2میلیون شهروند تهرانی از نمایشگاه گل و گیاه بازدید کردند. با آغاز شانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه تهران در بوستان گفتگو به‌نظر می‌رسد که تعداد بازدید‌کنندگان امسال این نمایشگاه همزمان با نمایشگاه کتاب تهران، بیشتر شود.

کاروان گل امسال هم در مسیرهای مختلف در جای‌جای شهر دیده خواهد شد. آنگونه که مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران می‌گوید: این کاروان «با کیفیت و کمیتی برتر از کاروان‌های پیشین» در سطح شهر تهران حرکت خواهد کرد؛ کاروانی که نگاه مشتاق شهروندان را به‌خود می‌دوزد و لحظه‌ای از ترافیک و دود و همه کاستی‌های شهر دورشان خواهد کرد.

بیش از 200 تولید‌کننده داخلی در زمینه گل و گیاه، تجهیزات پارکی و صنایع وابسته و تعدادی از شرکت‌های خارجی و نمایندگان آنها ازجمله کشورهای ایتالیا، اوکراین، ارمنستان و سوئیس در نمایشگاه شانزدهم حضور خواهند داشت.

به گفته علی‌محمد مختاری، مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران شانزدهمین نمایشگاه گل‌و‌گیاه به‌مدت 7روز از ساعت 10تا 21در مجتمع نمایشگاهی گفتگو واقع در ضلع جنوبی بوستان گفتگو از امروز کار خود را آغاز خواهد کرد.

مختاری گفت: «در این نمایشگاه تولیدکنندگان گل‌های شاخه بریده، گیاهان آپارتمانی و فضای باز، لوازم و ادوات باغبانی، انواع گلدان و... حضور خواهند داشت و آخرین دستاوردهای خود را به نمایش می‌گذارند.»

ترویج فرهنگ گیاه‌پروری و فضای سبز و جلب مشارکت‌های مردمی و ترغیب بازدیدکنندگان به نگهداری و پرورش گل و گیاه و آشنایی آنان با گونه‌های متنوع گیاهی را از اهداف برگزاری نمایشگاه‌های گل و گیاه دانست و گفت: «پیرو برگزاری این نمایشگاه‌ها، شاهد تحولاتی مثبت در صنعت گل وگیاه کشور و انسجام بیشتر تولیدکنندگان داخلی در ارتقای کیفیت تولیدات خود نیز بوده‌ایم.»

حمایت از تولیدکنندگان داخلی به‌منظور ارتقای کیفیت محصولات آنها و ایجاد بستری برای صادرات یکی دیگر از اهداف برگزاری نمایشگاه گل و گیاه تهران است.

بازدید شهروندان تهرانی از نمایشگاه گل همیشه سؤالی را هم در بر دارد اینکه در این نمایشگاه گل‌ها و گیاهان به فروش می‌رسد یا نه؟ مختاری در این‌باره گفت: «تقاضاهای مکرر بازدیدکنندگان گرامی در نمایشگاه‌های پیشین برای خرید گل و گیاه وجود داشت؛ از این‌رو جهت رفاه حال و رضایت شهروندان، غرفه‌داران در روز آخر برگزاری نمایشگاه، یعنی روز جمعه 21اردیبهشت، فقط اقلام موجود در غرفه‌های خود را با قیمت مناسب برای فروش ارائه می‌کنند، تا علاوه بر جلوگیری از آسیب‌های ناشی از بازگرداندن گیاهان به مبدأ و ممانعت از وارد آمدن ضرر و زیان به تولیدکنندگان کشورمان، امکان خرید گل و گیاه با قیمت منصفانه نیز برای شهروندان عزیز فراهم شود.»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید