• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
شنبه 15 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 14713
+
-

یک باغچه زیبا در بالکن خانه

خانه
یک باغچه زیبا در بالکن خانه

خانه‌های آپارتمانی گزینه‌ای به‌عنوان حیاط برای کاشت و پرورش گل و گیاه ندارند اما می‌توان با کمی خلاقیت و حوصله یک باغچه در گوشه‌ای از خانه یا بالکن کوچک خانه درست کرد.

امروزه بیشتر افراد ساکن آپارتمان هستند و فضای کافی در جلو یا پشت خانه ندارند ولی از آنجایی که علاقه به داشتن گل و گیاه محدودیت جا نمی‌شناسد برای این دسته از خانه‌ها بهترین گزینه باغچه بالکن یا در گوشه‌های نور‌گیر خانه است. به گزارش همشهری اگر شما باغچه‌ای کوچک را در فصل بهار در منزلتان درست کنید کمتر احساس تنگی فضا خواهید داشت و حتما یک سرگرمی جذاب و پر انرژی در خانه خواهید داشت. شما با این کار با یک طبیعت کوچک در ارتباط خواهید بود و به آن وابسته می‌شوید، فقط کافی است یکی از گلدان‌های خانه شما گلی کوچک بدهد تا روز شما را بسازد.



  فضای خوبی ایجاد کنید

فقط کافی است گوشه‌ای از بالکن خانه (هرقدر هم کوچک مهم نیست) را به یک باغچه اختصاص دهید. اگر فضای کافی ندارید می‌توانید از قفسه‌های آهنی، چوبی و... استفاده کنید و در طبقات مختلف آن گل و گیاه بکارید و به نوعی باغچه عمودی داشته باشید و یک یا چند دیوار بالکن خانه را سبز سبز کنید و انواع گیاهان را متناسب با نور در آن بکارید. اما اگر همین بالکن کوچک را هم ندارید، مهم نیست؛ می‌توانید گوشه‌ای از خانه خود را به این باغچه خانگی اختصاص دهید. اگر فضای شما کوچک است می‌توانید همچون بالکن از قفسه‌ها استفاده کنید، اگر هم نمی‌خواهید هزینه چندانی کنید، پیشنهاد ما به شما این است که از جا کفشی‌های قدیمی که در خانه دارید، استفاده کنید. شما حتی نسبت به نوع گیاهان می‌توانید از 2نقطه خانه یکی نقطه پر نور و دیگری نقطه کم نور بهره ببرید و 2فضای سبز در خانه متناسب با نور لازم گیاهان داشته باشید.



 خاک مناسب

اما در کنار مکان یابی و نور، نکته مهم دیگری که باید به آن توجه شود استفاده از خاک مناسب است. ترکیبی از خاک، کود و کمپوست را تهیه کنید و برای گیاهانتان نسبت به گیاه مورد استفاده قرار دهید. همچنین می‌توانید مواد مغذی لازم را به خاک اضافه کنید. نکته مهم این است که دائم گیاه را سمپاشی کنید و مواظب باشید که حشرات در خاک گلدان شما رشد نکنند زیرا این موضوع می‌تواند باعث بروز مشکلاتی در خانه یا بالکن شما شود.



  از انواع گلدان و باکس استفاده کنید

اگر می‌خواهید باغچه ایجاد کرده و انواع سبزی‌ها را کشت کنید می‌توانید از باکس‌های کاشت سبزی استفاده کنید؛ البته توجه داشته باشید که سبزی‌های خانگی اگرچه خیلی جذاب هستند ولی آب هم زیاد مصرف می‌کنند.



  آب‌دادن

به گیاهانتان نسبت به نوع گیاه آب کافی بدهید و توجه داشته باشید که آبیاری زیاد باعث از بین رفتن ریشه گیاه خواهد شد. همچنین توصیه اکید ما به شما این است که در فضای منزل حتما از زیر گلدانی استفاده کنید تا اگر آب بیشتری به گیاه دادید وارد زیر گلدانی شود. آبیاری زیاد گیاه می‌تواند باعث رشد حشرات هم بشود.

این خبر را به اشتراک بگذارید