• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
شنبه 15 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 14709
+
-

تمام آنچه که باید درباره طرح ترافیک بدانید

طرح ترافیک جدید از امروز در پایتخت اجرا می شود

طرح ترافیک
تمام آنچه که باید درباره طرح ترافیک بدانید

♦ طرح ترافیک جدید پایتخت از امروز در محدوده مرکزی شهر اجرایی می‌شود. محسن پورسیدآقایی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران در این‌باره می‌گوید:‌ مهم‌ترین تغییرات این طرح نسبت به سال‌های گذشته این بوده که دسترسی عموم مردم به آن، بیشتر شده و سهمیه روزانه به دو برابر سال گذشته افزایش یافته است.

♦ این طرح بر مبنای تغییر تردد عوارض محور تلاش کرده ترددها را برای شهروندان تا 40هزار سهمیه عادی روزانه گسترش دهد و با وضع عوارض از ترافیک و آلودگی هوا بکاهد.
برای نخستین‌بار در جمهوری اسلامی، ساکنان محدوده طرح ترافیک فارغ از شماره پلاک می‌توانند روزانه یک ورود و خروج رایگان در ساعات مقرر داشته باشند.

♦ طبق این طرح، هزینه ورود و خروج خودروها بسته به ساعات اوج و غیراوج ترافیک متفاوت است و همچنین خودروهای دارای معاینه فنی برتر از 20درصد تخفیف برخوردار خواهند بود.
   ساکنان محدوده طرح ترافیک با ثبت‌نام در سامانه my.tehran‌.ir می‌توانند، فارغ از شماره پلاک خودرو هر روز یک خروج رایگان قبل از ساعت ۸:۳۰ و یک ورود پس از ساعت ۱۷ به محدوده داشته باشند.

♦ نرخ طرح ترافیک براساس جداول تصویب شده شورای شهر، بین 13هزار و 400تومان تا 36هزارتومان خواهد بود که به نسبت نرخ 40هزارتومانی طرح روزانه در سال گذشته کاهش داشته است. همچنین تعرفه طرح ترافیک بسته به دریافت معاینه فنی برتر، شارژ حساب و تنظیم تردد در ساعات خلوت مشمول تخفیف می‌شود.

♦ با هماهنگی‌های صورت‌گرفته با پلیس راهور تا پایان اردیبهشت به‌خودروهایی که بدون ثبت‌نام در سامانه برای نخستین‌بار وارد طرح ترافیک می‌شوند از طریق ارسال پیامک در مورد ورود غیرمجاز تذکر داده می‌شود و درصورت تکرار علاوه بر جریمه 20هزار تومانی، تعرفه طرح ترافیک نیز با 20درصد بیشتر به‌صورت بدهی در عوارض خودرو ثبت می‌شود.

♦ از امروز، کلیه دوربین‌های ورودی، خروجی و داخل معابر محدوده طرح ترافیک، تردد خودروها را ثبت می‌کنند و با توجه به افزایش تعداد و تقویت دوربین‌ها، به عموم راکبان خودروها توصیه می‌شود از مسیر قانونی برای ثبت‌نام و تردد در محدوده اقدام کنند تا با انباشت هزینه مضاعف جریمه و بدهی عوارض توأمان روبه‌رو نشوند.




 

این خبر را به اشتراک بگذارید