• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
شنبه 15 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 14671
+
-

اعلام مقررات تازه فروش ارز مسافرتی

بانک مرکزی در اطلاعیه‌ای جدید اعلام کرد: بانک‌های تجارت، پارسیان و ملت، به فهرست بانک‌های ارائه‌دهنده خدمات ارز مسافرتی به مسافران خارج کشور افزوده شده‌اند.

 طبق این اطلاعیه از این پس با هماهنگی سازمان حج و زیارت، بانک‌های تجارت و پارسیان هم به تأمین و پرداخت ارز مسافرتی به زائران عتبات عالیات اقدام خواهند کرد. به این ترتیب تامین و پرداخت ارز مسافرتی به‌صورت اسکناس از طریق 5بانک ملی ایران، ملت، سامان، تجارت و پارسیان امکان‌پذیرشده است.

برای تسهیل شرایط مسافرت هموطنان ایرانی به عتبات عالیات، تأمین و پرداخت ارز مسافرتی به زائران عتبات عالیات اعم از زمینی یا هوایی، به میزان 250هزار دینار عراق، صرفاً از طریق تمام شعب ارزی منتخب بانک‌های تجارت و پارسیان در سطح شهر و با ارائه فهرست مشخصات زائران که توسط دفاتر سازمان مورد اشاره تأیید شده باشد، بدون ارائه بلیت و گذرنامه بلامانع است و تامین اسکناس دینار عراق به‌عهده بانک‌های پارسیان و تجارت خواهد بود.

 طبق اعلام بانک مرکزی تأمین و پرداخت ارز مسافرتی به‌صورت اسکناس یک‌بار در سال امکان پذیر خواهد بود. بانک مرکزی میزان ارز مسافرتی به‌صورت اسکناس برای مسافران هوایی را به مقصد کشورهای ارمنستان، آذربایجان، بلاروس، استونی، لتونی، لیتوانی، گرجستان، قزاقستان، قرقیزستان، مولداوی، روسیه، تاجیکستان، ترکمنستان، اوکراین، ازبکستان، ترکیه، افغانستان، بحرین، قطر، کویت، پاکستان، عمان، امارات متحده عربی و قبرس 500یورو یا معادل آن به سایر ارزها و برای سایر کشورها (به جز کشور عراق) 1000یورو یا معادل آنها به سایر ارزها به نرخ روز و با احتساب کارمزدهای متعلقه اعلام کرده است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید