• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
پنج شنبه 13 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 14618
+
-

شناسایی 8 مقصر در حادثه معدن زمستان یورت

هیأت کارشناسان دادگستری پس از بررسی‌های تخصصی 8نفر را در حادثه ریزش معدن زمستان یورت و مرگ 43نفر در این حادثه مقصر شناخت.

به گزارش روابط عمومی دادگستری استان گلستان، پس از اعلام نخستین نظر کارشناسی در سال گذشته، یکی از طرفین پرونده در مهلت قانونی به این نظر اعتراض کرد و پرونده برای اعلام نظر به هیأت کارشناسی 3نفره، سپرده شد. هیأت کارشناسی نیز به‌تازگی نظر خودش را به قاضی پرونده اعلام کرده و براساس آن 8نفر ازجمله مدیران 2 اداره کل استان، مقصر شناخته شدند.
به گفته هادی هاشمیان، رئیس‌کل دادگستری استان گلستان، از آنجا که رسیدگی به پرونده‌هایی که متخلفان آنها، مدیران ادارات باشند براساس قانون باید در مرکز استان رسیدگی شود، بنابراین ادامه رسیدگی پرونده زمستان یورت در گرگان انجام خواهد شد. وی در پاسخ به‌علت طولانی‌شدن زمان رسیدگی به این پرونده گفت: پس از حادثه، ایمن‌سازی‌ تونل محل انفجار زمان زیادی برد و همین امر سبب معطلی گروه کارشناسی برای ورود به تونل و طولانی‌شدن اعلام نظر کارشناسی موجب اطاله رسیدگی به پرونده شده است. هاشمیان تأکید کرد: دیه و تمامی حقوق خصوصی خانواده‌های جانباختگان پرداخت شده و پرونده از جنبه عمومی جرم در حال رسیدگی است. معدن زغال‌سنگ زمستان یورت آزادشهر ۱۳اردیبهشت96 منفجر و دچار ریزش شد که بر اثر این حادثه ۴۳ نفر از کارگران معدن جان باختند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید