• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
پنج شنبه 13 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 14617
+
-

105مصدوم در زلزله 5/2 ریشتری سی‌سخت

رویداد
105مصدوم در زلزله 5/2 ریشتری سی‌سخت

وقوع زمین لرزه 5.2ریشتری در استان کهگیلویه و بویراحمد به برخی واحدهای مسکونی خسارت وارد و دست‌کم 105مصدوم را روانه مراکز درمانی کرد.

ساعت 8:38 صبح دیروز زلزله‌ای به بزرگی 5.2ریشتر، سی‌سخت در استان کهگیلویه و بویراحمد را لرزاند. عمق این زلزله در 8 کیلومتری زمین بود و شبکه‌ لرزه‌نگاری کشوری اعلام کرد کانون آن در 10کیلومتری سی سخت و 19کیلومتری یاسوج قرار دارد. شدت زمین لرزه به حدی بود که دیوار برخی خانه‌ها ترک خورد و مردم سراسیمه منازل خود را ترک کرده و به خیابان‌ها آمدند. وقوع این زلزله موجب قطع شدن آب، برق و تلفن برخی مناطق شد و به‌دنبال آن گروه‌های ارزیاب برای بررسی میزان خسارت‌های وارد شده راهی مناطق زلزله زده شدند.


وفایی مقدم، مدیرکل بحران استان کهگیلویه و بویراحمد درباره میزان خسارات وارد شده به ایسنا گفت: در روستاهای اطراف شهرستان‌های دنا، بویراحمد، یاسوج و سی سخت و همچنین همین شهرستان‌ها مواردی از تخریب درها، پنجره‌ها و ترک خوردگی دیوارها و... گزارش شده است و به‌نظر می‌رسد خسارت وارد شده به ساختمان‌ها و ابنیه قابل توجه باشد اما هم‌اکنون نمی‌توان رقم قطعی آن را اعلام کرد.از سوی دیگر زلزله موجب ریزش دنا در برخی مناطق شد و مسئولان از اهالی منطقه خواستند از تردد در این مناطق خودداری کنند. ساعتی بعد معلوم شد با وجود اینکه این زلزله هیچ تلفاتی نداشته اما دست‌کم 105نفر مصدوم شده‌اند که توسط گروه‌های امداد و نجات به مراکز درمانی منتقل شدند. اورنگ ایلامی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در این‌باره به ایرنا گفت: بیشتر مصدومان توسط اورژانس خدمات درمانی اولیه دریافت کردند و به بیمارستان منتقل شدند. بیشتر آنها در روستاهای اطراف ازجمله «گنجه‌ای» و «ده برآفتاب» دچار حادثه شده‌اند. وی ادامه داد: همه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و پایگاه‌های اورژانس در حال آماده‌باش هستند.

این خبر را به اشتراک بگذارید