• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
پنج شنبه 13 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 14614
+
-

قاتل پسربچه 10ساله صحنه جنایت را بازسازی کرد

جنایی
قاتل پسربچه 10ساله صحنه جنایت را بازسازی کرد

مرد جوان که با ربودن پسربچه‌ای 10ساله در مشهد او را قربانی نقشه شوم خود کرده بود، در مقابل بازپرس و کارآگاهان جنایی صحنه جنایت را بازسازی کرد. او که لیسانس حقوق دارد، مدعی شده که در زمان کودکی خودش نیز قربانی تجاوز شده و به همین دلیل قصد آزار و اذیت قربانی‌اش را داشته است.

سجاد 27ساله که به‌خاطر نقش بستن تصویر یک مارمولک روی داشبورد پرایدش به قاتل مارمولک‌نشان معروف شده، متهم است صبح 5 اردیبهشت‌ماه، پسربچه‌ 10ساله‌ای را به نام محمدحسین از مقابل خانه‌شان در مشهد ربوده و پس از آنکه موفق نشده نقشه شومش را اجرا کند او را به قتل رسانده است. او در اعترافاتش گفته است: آن روز با دیدن پسربچه که کیف مدرسه دستش بود و مقابل خانه‌شان ایستاده بود توقف کردم. او فکر کرد راننده آژانسی هستم که قرار است او را به مدرسه ببرم. پرسید:‌ آژانس؟ من هم سرم را به علامت مثبت تکان دادم و سوار شد. کمی بعد با تهدید دست و پایش را با طناب بستم و به سمت بیابان‌های منطقه طرقبه رفتم. در محلی خلوت قصد داشتم به او تجاوز کنم اما مقاومت کرد و فحش داد و من که عصبانی شده بودم با چند ضربه چاقو و سنگ او را به قتل رساندم. سپس جسدش را در همان حوالی رها کردم و به خانه برگشتم تا اینکه در کمتر از 48ساعت پس از جنایت دستگیر شدم.
اعترافات هولناک قاتل در حالی بیان می‌شد که کارآگاهان با راهنمایی او راهی محل جنایت شدند. رد خون و آثار به جا مانده از جنایت، اعترافات قاتل را تأیید می‌کرد و همچنین لباس‌های مقتول در محلی که قاتل آنها را پنهان کرده بود نیز کشف شد. از سوی دیگر پزشکی قانونی نیز پس از معاینه جسد اعلام کرد که به او تجاوز نشده و این یعنی قاتل بعد از اینکه موفق به اجرای نقشه‌اش نشده دست به جنایت زده است. در این شرایط جوان جنایتکار در اختیار پزشکی قانونی گرفت تا سلامت روانی‌اش بررسی شود. او در گفت‌وگو با روانشناسان پزشکی قانونی مدعی شد که در زمان کودکی به زور مورد تجاوز قرار گرفته و اثر روانی این اتفاق باعث شده بود تا در بزرگسالی نقشه آزار و اذیت کودکان را بکشد.
کمی بعد و وقتی کارشناسان پزشکی قانونی سلامت روحی سجاد را تأیید کردند، مقدمات بازسازی صحنه جنایت فراهم شد. صبح سه‌شنبه متهم تحت تدابیر امنیتی و در حضور قاضی کاظم میرزایی، بازپرس جنایی مشهد که توانسته بود با کمک مأموران در مدت کوتاهی راز این جنایت را فاش و قاتل را دستگیر کند، راهی محل زندگی خانواده محمدحسین شد تا نشان دهد که چطور آن روز پسربچه را سوار ماشینش کرده و ربوده است. او سپس به محل جنایت منتقل شد و توضیح داد که روز حادثه قصد کشتن پسربچه را نداشته و می‌خواسته به او تجاوز کند اما وقتی مقاومت کرده و به او فحش داده با چاقوی میوه‌خوری 3ضربه به وی زده و پس از آن با ضربات سنگ او را به قتل رسانده است. جوان جنایتکار در ادامه مدعی شدکه دیوانه است و به‌خاطر جنون دست به این جنایت زده اما وقتی بازپرس میرزایی نتیجه معاینات پزشکی قانونی را درخصوص صحت سلامت روانی‌اش به او گفت، شروع به گریه کرد و گفت که پشیمان است. متهم پس از بازسازی صحنه جنایت به بازداشتگاه منتقل شد و این در حالی است که خانواده مقتول خواهان قصاص او هستند.
به گفته بازپرس میرزایی، پس از تکمیل تحقیقات و صدور کیفرخواست، پرونده برای محاکمه متهم به دادگاه کیفری استان خراسان رضوی فرستاده خواهد شد.

متهم در جریان بازسازی صحنه جنایت جزئیات بیشتری را از آنچه که اتفاق افتاده بود شرح داد.

این خبر را به اشتراک بگذارید