• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
پنج شنبه 13 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 14613
+
-

با مردم

  خدا خیرشان بدهد!
سلام. می‌خواستم از مسئولان محترم تشکر کنم که به فکر بازنشسته‌ها و معیشت آنها هستند و حقوق آنها را همانطوری‌که قول داده بودند 20درصد اضافه کرده‌اند! واقعا از اینکه برای حرف خودشان احترام قائل هستند، خدا خیرشان بدهد!
یک بازنشسته فرهنگی

  پیشنهاد محل برای بازار میوه و تره‌بار
با سلام و خسته نباشید. در ستون قسمت پاسخ مسئولان مورخ 10اردیبهشت، مدیریت میوه و تره‌بار شهرداری تهران اعلام کرده بود: درصورت معرفی زمین مناسب بازار میوه و تره‌بار در میدان شهدا دایر خواهد کرد. به مسئولان محترم سازمان مدیریت میوه و تره‌بار پیشنهاد می‌کنیم با شهرداری منطقه رایزنی کنند تا از محل کارخانه متروکه کفش ایران در ابتدای خیابان پیروزی که محل بسیار مناسبی برای احداث بازار میوه وتره‌بار است برای رفاه حال شهروندان استفاده کنند.
1066...0912

  ایجاد پارکینگ برای سهولت تردد
رئیس پلیس راهور تهران اعلام کرده است: نمایشگاه کتاب امسال بدون پارکینگ است! این مقام مسئول دلیل این کار را تمرین مردم برای استفاده کمتر از خودروی شخصی عنوان کرده است! البته اینگونه اقدامات در کشورهایی امکان‌پذیر است که ناوگان حمل‌ونقل عمومی آنها در تمامی نقاط می‌توانند شهروندان را جابه‌جا کنند. به ایشان پیشنهاد می‌کنیم در ایام برگزاری نمایشگاه حداقل برای یک روز با مترو تردد و ازدحام و فشار بیش از حد واگن‌های مترو را از نزدیک مشاهده کنند. آیا بهتر نیست در کنار توصیه به مردم برای عدم‌استفاده از خودروی شخصی، به فکر ایجاد پارکینگ برای سهولت تردد شهروندان نیز باشند؟
گلایه یک شهروند

  مدارا با کسبه مشاغل خرد
سلام به دست‌اندرکاران روزنامه همشهری. درحالی‌که به‌گفته کارشناسان اقتصادی در شرایط رکود به‌سر می‌بریم، اما سازمان امور مالیاتی از همه کسبه در پایتخت رقم‌های کلان را به‌عنوان مالیات درخواست می‌کند. این در حالی است که برخی کسبه مشاغل خرد حتی توان پرداخت اجاره‌بهای مغازه خود را هم ندارند. لطفا به مسئولان بگویید در زمینه اخذ مالیات این صنوف، ملاحظات بیشتری داشته و با آنها مدارا کنند. امیدواریم درباره مشکلات کسبه جزء هم گزارشی را منتشر کنید.
گلایه برخی کسبه

  پیشنهاد یک شهروند
با درود بر شما. مطلبی درباره کمک همشهریان محترم تهرانی به کارتن‌خواب‌ها نوشته بودید. پیشنهاد می‌کنیم به‌جای استفاده از واژه کارتن‌خواب از واژه بی‌خانمان و به‌جای اتومبیل مسافرکش از اتومبیل مسافربر استفاده کنید.
ایرج عبادی از تهران

  معضل بیکاری و فقر
با سلام. درخصوص سخنان عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، مبنی بر اینکه همه‌روزه شاهد تکدی‌گری دختران ۱۲ یا ۱۳ساله در خیابان‌ها و چهارراه‌ها هستیم که در آغوش آنها نوزادانی برای جلب توجه و سوءاستفاده از احساسات مردم قرار گرفته‌اند، تماس گرفتم که بگویم این موضوع نشان می‌دهد سازمان‌های مربوطه برای پیشگیری از گسترش این پدیده اجتماعی که البته دلایل خود را دارد، برنامه‌ریزی مناسبی نداشته‌اند. معضل بیکاری و فقر از مهم‌ترین دلایل اینگونه آسیب‌های اجتماعی است که باید برای آنها چاره‌ای بیندیشند. کارشناسان اعلام کرده‌اند: اعتیاد، طلاق و بیکاری ۳ آسیب مهم کشور هستند که به‌طور نسبی این آسیب‌ها در تمامی استان‌ها یکسان است. لطفا گزارشی آموزشی از انواع آسیب‌های اجتماعی برای استفاده خانواده‌ها بنویسید تا بلکه آنها بتوانند از فرزندان خود صیانت کنند.
جان بزرگی از تهران

  باقیمانده در حساب مشتری
بعضی از بانک‌ها ازجمله بانک‌های ملت، زیر رسید پرداخت قبض‌های خدمات شهری مانند رسید پرداخت قبض آب و یا برق و گاز و...، که از دستگاه‌های خودپرداز آنها بیرون می‌آید، غیر از مشخصات قبض پرداخت شده، مبلغ باقیمانده در حساب مشتری را نیز چاپ و به‌اصطلاح پرینت می‌کنند! از آنجا که این رسیدها گاهی الزاما باید مورد رویت و تماشای سایر افراد، مثلا دیگر ساکنان مجتمع‌های مسکونی یا تجاری و افراد متفرقه قرار می‌گیرد، بهتر است که از چاپ مانده حساب مشتریان، زیر برگه‌های کوچک رسید دستگاه‌های خودپرداز خودداری شود تا مسائل مالی شخصی و آبروی اشخاص و مشتریان آنها حفظ و از افشاگری موجودی آنها جلوگیری شود.
محمود بلیغیان از اصفهان

  اعمال قانون درباره عابران پیاده
با سلام. همه ما در تهران و بسیاری از کلانشهرهای دیگر حین رانندگی بارها شاهد ظاهرشدن یکباره عابرپیاده در وسط خیابان بوده‌ایم. این معضل حتی در مکان‌هایی که پل عابرپیاده، زیرگذر و چراغ راهنما وجود دارد نیز به چشم می‌خورد. مسئولان در پلیس راهور در کنار جریمه تخلفات رانندگان، باید قانون را درباره عابران پیاده هم اعمال کنند. متأسفانه عابران پیاده بدون آنکه نگران نقض قوانین باشند، به‌راحتی در سطح خیابان‌ها تردد می‌کنند.
2789...0919

  حمایت از تولید در مقام عمل
سلام. با توجه به شعار امسال برای حمایت از تولید، امیدواریم در مقام عمل نیز این اتفاق بیفتد. بیش از 45سال است کارگاه تولید پوشاک دارم. متأسفانه واردات اجناس نامرغوب چینی توان کارکردن را از تولید‌کننده داخلی گرفته است. چرا باید اینگونه بازار مملکت را از دست کارگران داخل بگیریم و به‌راحتی در اختیار وارد‌کنندگان بگذاریم؟
9346...0912

این خبر را به اشتراک بگذارید