• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
دو شنبه 27 آذر 1396
کد مطلب : 1459
+
-

لبخند زندگی به هانیه

فداکاری
لبخند زندگی به هانیه

هانیه دختر 13ساله فداکار که در جریان زلزله کرمـــــانشاه، خواهر سه‌ساله‌اش را از زیر آوار نجات داد اما خودش از ناحیه کمر به‌شدت آسیب دید، دیروز از بیمارستان مرخص شد.

درحالی‌که برخی سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی از قطع نخاع شدن او خبر داده بودند، هانیه در گفت‌وگو با همشهری گفت که می‌تواند پایش را حرکت دهد و امیدوار است خیلی زود به زندگی عادی برگردد.

روز گذشته اتاق شماره7 در بخش مغز و اعصاب بیمارستان طالقانی کرمانشاه شلوغ‌تر از همیشه بود. روی تخت 35 این اتاق، دختری بستری بود که این روزها اسمش در بیشتر کانال‌های تلگرامی و خبرگزاری‌ها به چشم می‌خورد. هانیه 13ساله، دختر فداکاری که در زلزله کرمانشاه تا یک قدمی قطع‌نخاع شدن رفت اما توانست خواهر کوچکش را نجات دهد.

در روزهای گذشته از کرمانشاه و دیگر شهرها که خبر فداکاری هانیه را شنیده بودند برای عیادتش رفته بودند؛ از استان گلستان گرفته تا شهرهای دیگر، اما یکی از ملاقات‌کنندگان هوشنگ بازوند، استاندار کرمانشاه بود که پس از عیادت از دختر فداکار دستور رسیدگی به وضعیت او و خانواده‌اش را صادر کرد‎.‎ به گفته وی، قرار است هلال‌احمر یک واحد مسکونی در شهر کرمانشاه به همراه وسایل اولیه زندگی در اختیار آنها قرار دهد. 

هانیه اما دیروز سرحال‌تر از روزهای دیگر بود. او اهل روستای تایشه در شهرستان سرپل ذهاب است که پس از وقوع زلزله 7.3ریشتری شامگاه 21 آبان با فداکاری خواهر کوچکش را نجات داد. هانیه در گفت‌وگو با همشهری می‌گوید: آن شب، پیش از زلزله اصلی، یک زلزله آمد که من به همراه مادرم، برادرم و هدی خواهرکوچکم بیرون آمدیم. اما وقتی دیدم خبری نیست و چون هوا کمی سرد شده بود دوباره به خانه برگشتیم. دقایقی گذشت.

هر کدام سرگرم کاری بودیم و من درس می‌خواندم و هدی در گوشه‌ای خوابش برد. ناگهان زلزله اصلی آمد و خانه به‌شدت تکان خورد. به‌طوری‌که برق قطع شد. همه ما وحشت‌زده به سمت در رفتیم تا از خانه خارج شویم. اما یک دفعه یاد هدی افتادم که خواب بود. دوباره به داخل سالن برگشتم تا نجاتش بدهم. نمی‌دانید چه وضعیتی بود. از در و دیوار خاک می‌ریخت. خیلی ترسیده بودم اما توانستم خودم را به خواهرم برسانم.

او را در آغوش گرفتم اما زمانی که می‌خواستم از خانه خارج شوم ناگهان زیر آوار گرفتار شدم. فکر کنم تیرآهن روی کمرم سقوط کرد. خوشبختانه هدی سالم بود و پس از آن همسایه‌ها به دادم رسیدند و مرا از زیر آوار بیرون کشیدند.  وی ادامه می‌دهد: از همان زمان در بیمارستان طالقانی کرمانشاه بستری شدم و دو بار زیر تیغ جراحی رفتم؛ یک‌بار از ناحیه شکم، یک‌بار هم کمر. با اینکه می‌توانستم پاهایم را تکان بدهم اما می‌ترسیدم دیگر نتوانم راه بروم.

من درسم خیلی خوب است و همیشه شاگرد ممتاز بودم و آرزوهای زیادی دارم. چند روز پیش در شبکه‌های اجتماعی خواندم که هانیه قطع نخاع شده است. خیلی ناراحت شدم و روحیه‌ام را از دست دادم اما همه اطرافیانم گفتند که شایعه است. هانیه می‌گوید: از همان روزی که در بیمارستان بستری شدم افراد زیادی از استان‌های مختلف به دیدن من آمدند و به‌خاطر کاری که برای نجات خواهر کوچکم انجام دادم تشکر کردند. با اینکه در این وضعیت هستم اما اگر زمان بازهم به عقب بازگردد حاضرم به‌خاطر خانواده‌ام جانم را فدا کنم.  

 

کمک خیرین

به‌دنبال انتشار خبر فداکاری این دختر 13ساله، خیرین نیز برای کمک به آنها وارد ماجرا شدند. پدر هانیه به همشهری می‌گوید: من بنا هستم و کارهای ساختمانی انجام می‌دهم. از لحاظ مالی مشکلی نداشتم اما بعد از وقوع زلزله گرفتار رسیدگی به خانواده‌ام شده‌ام.

برای مدتی پسر 12ساله‌ام میلاد در بیمارستان بود. خودم هم از ناحیه پا آسیب دیده بودم. همسرم هم که در زلزله زخمی شده و در تهران بستری است اما خدا را شکر بیمارستان برای درمان هیچ پولی نگرفت. همچنین خیران زیادی اعلام آمادگی کردند که به ما کمک کنند. یکی از آنها خانه‌ای در کرمانشاه در اختیارم قرار داده تا راحت‌تر برای رفتن و دیدن هانیه به بیمارستان رفت‌وآمد کنم.

من هم‌اکنون(عصر دیروز) در بیمارستان هستم تا کارهای ترخیص دخترم را انجام دهم. قرار است که فیزیوتراپ به خانه بیاید و کارهای درمان را شروع کند. امیدوارم به‌زودی دخترم از روی ویلچر بلند شود.  وی ادامه می‌دهد: یکی از خیرین پیشنهاد کرده که  برای کار به کارخانه وی در کرمانشاه بروم و با بیمه و مزایا کار کنم اما الان آرزویم سلامتی دخترم است و پزشکان گفته‌اند آسیب جدی به نخاع او وارد نشده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :