• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
پنج شنبه 13 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 14565
+
-

طرح تعطیلات زمستانی به دولت رسید

رئیس سازمان میراث فرهنگی: رأی مثبت هیأت دولت به تعطیلات زمستانی گامی مهم در توسعه اقتصادی و رونق گردشگری است

محمد باریکانی| خبرنگار:

تلاش جدی برای اجرایی شدن طرح تعطیلات زمستانی آغاز شد.  رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری دیروز به همشهری خبر داد که هفته گذشته نامه درخواست اجرایی شدن تعطیلات زمستانی را برای اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهوری ارسال کرده است.  به‌گفته علی‌اصغر مونسان هدف از اجرای این طرح کمک به رونق اقتصادی مناطق کم‌برخوردار در جنوب ایران است.

علی‌اصغر مونسان با اشاره به مراحل نهایی شدن این طرح گفت: این درخواست باید در دولت به رأی گذاشته شود.  رئیس سازمان میراث فرهنگی تأکید کرد: علاوه براین معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری نیز باید مشخص کند که آیا اجرای طرح تعطیلات زمستانی، به مصوبه مجلس نیاز دارد یا اینکه مصوبه دولت، برای اجرایی شدن آن کافی است.

تعطیلات زمستانی؛ دانش‌آموزی یا فراگیر؟
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با اعلام اینکه در نامه ارسال شده به معاون اول رئیس‌جمهور تنها به تعطیلات زمستانی دانش‌آموزان اشاره شده است، تأکید کرد: درخواست اولیه سازمان میراث فرهنگی برمبنای تعطیلی مدارس به دولت ارائه شده است.  او در عین حال گفت: البته با توجه به اینکه طرح مزبور با هدف تسهیل و توزیع زمان سفر، تدوین و ارائه شده، سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری به اعمال یک تعطیلی فراگیر زمستانی، برای همه اقشار در فصل زمستان علاقه‌مند است تا خانواده‌ها بتوانند به همراه فرزندانشان به سفر بروند، اما تصمیم نهایی را در این خصوص هیأت وزیران می‌گیرد.  مونسان در دفاع از طرح تعطیلات زمستانی توضیح داد: فراگیر شدن تعطیلات زمستانی به ایجاد چرخه اقتصادی وسیع در کشور و رونق اقتصادی مناطق جنوبی و کم‌برخوردار از مزیت‌های صنعت گردشگری منجر می‌شود.
مونسان طرح تعطیلات زمستانی را با تعطیلات نوروزی مقایسه کرد و گفت: باید دید این طرح در هیأت وزیران تا چه اندازه با استقبال مواجه می‌شود. مونسان گفت: هنوز مشخص نیست این پیشنهاد در کدام جلسه هیأت وزیران مطرح خواهد شد اما تمام تلاش ما بر این است که تعطیلات زمستانی در سال97 اجرایی شود. او پیش‌تر در همایش روز ملی خلیج‌فارس در بوشهر هم گفته بود؛ درصورت یاری دولت و مجلس برای اجرایی شدن طرح تعطیلات زمستانی می‌توان رونق زیادی به توسعه گردشگری در نیمه دوم سال بخشید.

مجلس به‌دنبال اجرای صحیح تعطیلات زمستانی
غلامعلی جعفرزاده‌ایمن‌آبادی، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در گفت‌وگو با همشهری در واکنش به ارائه طرح تعطیلات زمستانی به دولت گفت: این طرح خوب است اما به کارشناسی دقیق نیاز دارد.
این نماینده مجلس با اعلام اینکه کشور چهارفصل است اما تاکنون نتوانسته از ظرفیت‌های زمستانی در صنعت گردشگری بهره‌مند شود، گفت: هر سال بیش از 100روز یعنی حدود 25درصد از روزهای سال تعطیل است، بنابراین طرح تعطیلات زمستانی باید ابتدا کارشناسی و پس از آن به مرحله اجرا گذاشته شود.  او با اعلام اینکه نمایندگان مجلس با کلیت طرح تعطیلات زمستانی مشکل ندارند، افزود: چرخه اقتصاد ایران از تعطیلات زیاد لطمه خورده، برهمین اساس معتقدیم پیچیدن نسخه واحد برای تعطیلات زمستانی پاسخگو نیست و باید با توجه به جنبه‌های مختلف فعالیت‌های اقتصادی و نه توجه صرف به موضوع رونق گردشگری اجرایی شود، تا لطمه‌ای به دیگر چرخه‌های اقتصاد کشور وارد نشود.
درخواست اجرایی شدن طرح تعطیلات تابستانی با هدف بهره‌مندی مناطق کم‌برخوردار از صنعت گردشگری کشور و مناطق جنوبی ایران اکنون در دفتر کار اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور است تا پیشنهاد سازمان میراث فرهنگی در جلسه هیأت دولت مطرح شود.  سازمان میراث فرهنگی معتقد است طرح تعطیلات زمستانی گام خوبی در جهت ایجاد رونق اقتصادی در مناطق کم‌برخوردار کشور است.  آنطور که مونسان گفته است، این طرح همچون تعطیلات نوروزی می‌تواند جهش اقتصادی خوبی در کشور ایجاد کند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید