• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
پنج شنبه 13 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 14557
+
-

اردیبهشت ‌ماه بارانی

مدیرکل شبکه پایش سازمان هواشناسی کشور با اشاره به‌احتمال تداوم بارش‌های کشور تا پایان اردیبهشت ‌ماه گفت:‌ گرچه بارش‌های فروردین و اردیبهشت توانست تا حدی میزان بارش دریافتی کشور را افزایش دهد، اما مشکل کمبود بارش در کشور حل نشده و هنوز نسبت به میانگین بلندمدت ۳۷درصد کمبود بارش داریم.

مسعود حقیقت با بیان اینکه در روزهای گذشته بارش‌ کشور در اغلب مناطق بسیار مناسب بود و در تعدادی از استان‌ها حتی بارش‌ها بالاتر از حد نرمال گزارش شده، به ایسنا گفت: پیش‌بینی می‌شود از اواسط روز پنجشنبه، سامانه بارشی جدید وارد کشور شود.
به گفته او، این سامانه، غرب، جنوب غرب و بخش‌هایی از مرکز کشور را دربرمی‌گیرد و انتظار می‌رود در هفته پیش رو در بسیاری از مناطق به‌ویژه نیمه غربی کشور بارش‌ها بالاتر از حد نرمال باشد. او با اشاره به اینکه در تهران نیز پنجشنبه و جمعه، بارش باران خواهیم داشت، افزود: پیش‌بینی می‌شود هفته آینده در بیشتر مناطق کشور هفته خوبی به‌لحاظ بارشی باشد.
حقیقت اعلام کرد: همچنین پیش‌بینی می‌شود تا پایان اردیبهشت‌ماه بارش‌ها به‌ویژه در نیمه غربی کشور وضع قابل‌قبولی داشته باشد.
وی گفت: بارش‌های فروردین و اردیبهشت توانست تا حدی میزان بارش دریافتی را افزایش دهد.  
او گفت: افزایش بارش دریافتی در فصل بهار به‌هیچ‌وجه به این معنا نیست که مشکل کمبود بارش در کشور به‌طور کامل حل شده است چون هنوز هم نسبت به سال گذشته ۳۳درصد و نسبت به میانگین بلندمدت ۳۷درصد کمبود بارش داریم.

این خبر را به اشتراک بگذارید