• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
دو شنبه 27 آذر 1396
کد مطلب : 1455
+
-

گازگرفتگی، بلای جان ۶ نفر شد

مسمومیت با گاز منواکسید کربن هر روز قربانیان تازه‌تری می‌گیرد و فقط در یک شب 6نفر در شیراز، خلخال و بجنورد به‌دلیل گازگرفتگی جان خود را از دست دادند.

اولین حادثه شنبه شب در منطقه گویم از توابع شیراز اتفاق افتاد و در جریان آن 3نفر از اعضای یک خانواده جان خود را از دست دادند. سرهنگ دلاور القاصی مهر، فرمانده انتظامی شیراز در توضیح این حادثه به میزان گفت: شامگاه شنبه به پلیس خبر رسید حادثه تلخی در منطقه گویم اتفاق افتاده و 3نفر جان باخته‌اند. دقایقی بعد مأموران همراه با امدادگران اورژانس به محل حادثه رسیدند و معلوم شد 3عضو یک خانواده به‌دلیل استفاده از وسیله گرمایشی نامناسب و استنشاق گاز منواکسید کربن دچار مسمومیت شده و جان خود را از دست داده‌اند.

علاوه بر این حادثه شنبه شب 2نفر نیز در شهرستان خلخال به‌دلیل گازگرفتگی جان خود را از دست دادند. سرهنگ محمد نمازی،  فرمانده انتظامی خلخال در این‌باره گفت: این حادثه در روستای اندبیل اتفاق افتاد و در جریان آن زن و شوهری به‌دلیل نشت گاز منواکسید کربن از لوله بخاری خانه‌شان دچار گازگرفتگی شدند. وی ادامه داد: هرچند دقایقی بعد از این حادثه این زوج به بیمارستان منتقل شدند اما به‌دلیل مسمومیت شدید جان خود را از دست دادند.

از بجنورد نیز خبر می‌رسد راننده کامیونی که به‌دلیل سرما در کابین خودرواش گاز پیک نیک روشن کرده بود نیز به‌دلیل گازگرفتگی جان باخته است. این حادثه زمانی رخ داد که راننده خودرواش را متوقف کرد و تصمیم گرفت کمی استراحت کند. چون هوا سرد بود او گاز پیک نیک را روشن کرد اما به‌دلیل فضای بسته کابین کامیون دچار گازگرفتگی شد و جان باخت.  

این خبر را به اشتراک بگذارید