• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
سه شنبه 11 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 14501
+
-

به عقب برگردیم باز هم ایران را انتخاب می‌کنم

سامان قدوس: در جام‌جهانی با هم می‌جنگیم و با هم موفق می‌شویم

سامان قدوس: در جام‌جهانی با هم می‌جنگیم و با هم موفق می‌شویم

محمد زارعی | سامان قدوس را می‌توان ناشناخته‌ترین بازیکن تیم‌ملی ایران در جام‌جهانی دانست؛ بازیکنی که درصورت حضور در لیست نهایی کارلوس کی‌روش، می‌تواند بزرگترین سورپرایز ایران برای 3رقیب تیم‌ملی در روسیه باشد. قدوس که 7ماهی است بر سر دو راهی بین ایران و سوئد، بازی برای تیم پدری‌اش را انتخاب کرده در گفت‌وگو با همشهری‌ورزشی می‌گوید از این انتخابش «خیلی، خیلی راضی» است و اگر دوباره زمان به عقب برگردد، انتخابش تیم‌ملی ایران خواهد بود.
    سامان! 7ماهی می‌شود که پیراهن تیم‌ملی ایران را انتخاب کرده‌ای. در این مدت حس و حالت از بازی برای تیم ایران چه بوده است؟
خیلی خوشحالم به‌خاطر انتخابی که داشته‌ام. تیم‌ملی، بازیکنان و کادر‌فنی ایران حس خوبی به من می‌دهند. در تیم ایران همه مثل یک خانواده هستند. من به‌عنوان بازیکنی که تازه به تیم‌ملی اضافه شده‌ام، از ابتدای حضورم هیچ حس غریبی نداشتم. همه مثل برادر با هم هستند و این برای من خیلی خوب است. کارلوس کی‌روش و بقیه مربیان هم خیلی خوب و حرفه‌ای رفتار می‌کنند و آدم کمبودی احساس نمی‌کند و در کل می‌توانم بگویم در تیم‌ملی همه چیز عالی است.
    از مهر که تصمیم نهایی‌ات را برای بازی در تیم‌ملی ایران گرفتی مدت زمان زیادی نمی‌گذرد. اگر زمان به عقب برگردد، بین تیم‌ملی سوئد و تیم‌ملی ایران انتخابت چه خواهد بود؟
(با خنده) حتما دوباره تیم‌ملی ایران را انتخاب می‌کنم. همان‌طور که گفتم من از بازی برای تیم‌ملی و پوشیدن پیراهن ایران خیلی راضی هستم. افتخار می‌کنم که از تیم‌ملی سوئد هم پیشنهاد داشتم اما اگر برگردیم به آن زمان که باید بین ایران و سوئد یکی را انتخاب می‌کردم، شک نکنید باز هم انتخاب من تیم‌ملی ایران بود.
    در اروپا با مربیان زیادی کار کرده‌ای. نظرت درباره کار با کارلوس کی‌روش چیست؟
عالی. من از همان زمانی که اولین‌بار با کی‌روش صحبت کردم، خیلی زود متوجه شدم که باید برای یک مربی حرفه‌ای کار کنم. وقتی با او حرف زدم، خیلی راحت فهمیدم که کی‌روش مربی بزرگی است. البته برای اینکه متوجه بزرگی کی‌روش شوید، کافی است به تیم‌هایی که در آن کار کرده یا نتایجی که با تیم‌ملی ایران به‌دست آورده نگاه کنید. دو‌بار صعود ایران به جام‌جهانی، عملکرد در جام‌جهانی قبلی، نتایج در انتخابی جام‌جهانی 2018 همه نشان می‌دهد که کی‌روش چه مربی بزرگی است. مهمتر از همه اینها به نظرم او می‌داند که چطور با بازیکنان کار کند. در کل خیلی خوشحالم از کار با کی‌روش.
    47روز تا جام‌جهانی باقی مانده. حتما تو هم مثل بقیه بازیکنانی که شاید فرصت حضور در جام‌جهانی را پیدا کنند، از شرکت در این مسابقات هیجان‌زده‌ای؟
بله، خیلی هیجان‌زده‌ام. برای همین تلاش می‌کنم که بتوانم برای حضور در جام‌جهانی انتخاب شوم. بازی در جام‌جهانی از بچگی برای من یک رویا بود. 2006 و 2014 که بازی‌های تیم‌ملی را در جام‌جهانی می‌دیدم، خیلی دوست داشتم مثل علی دایی در تیم ملی ایران بازی کنم. بازی با پیراهن تیم‌ملی برایم آرزو بود. الان هم تلاشم را می‌کنم که بتوانم به این آرزو برسم.
    مراکش، اسپانیا، پرتغال و ایران بنا به‌نظر اکثر کارشناسان فوتبال دنیا سخت‌ترین گروه جام‌جهانی روسیه را تشکیل داده‌اند. نظرت درباره حریفان تیم‌ملی چیست؟
واقعا همین‌طور است. در سخت‌ترین گروه ممکن قرار گرفته‌ایم. البته من این گروه را دوست دارم. جام‌جهانی یعنی رقابت با بهترین تیم‌های دنیا. جام‌جهانی واقعی را ما تجربه می‌کنیم. 3بازی خیلی سخت داریم اما ما هم تیم خیلی قدرتمندی هستیم. مطمئن باشید با هم تلاش می‌کنیم، با هم می‌جنگیم تا آخر سر همه با هم موفق شویم. چرا نباید موفق شویم؟
    بازی‌های دوستانه‌ای که داشته‌ایم چقدر خوب بوده؟ بازی با الجزایر و تونس به نظرت بازی‌هایی بوده که بتواند به تو و سایر بازیکنان کمک کند؟
بازی‌های خیلی خوبی بود. ما با تونس و الجزایر بازی کردیم که سبک خیلی نزدیکی به مراکش دارند. می‌بینید که پرتغال هم برای آشنایی با مراکش، دقیقا با همین دو‌تیم بازی می‌کند. این بازی‌های دوستانه‌ای که انجام داده‌ایم و دیدارهای آینده به ما نشان می‌دهد که چقدر برای جام‌جهانی آماده هستیم.
    سوال آخر ما هم درباره وضعیت استرشوند در شروع لیگ جدید سوئد است. تا به حال نتایج مثل فصل قبل برایتان خوب نبوده است.
سال قبل خیلی خوب بودیم و در لیگ اروپا هم نتایج خیلی خوبی گرفتیم. دقیقا به‌خاطر همین که پارسال خوب بودیم و تیم‌هایی مثل آرسنال و اتلتیکو بیلبائو را بردیم، تیم‌های لیگ مقابل ما قدرتمندتر ظاهر می‌شوند. همه می‌خواهند ما را ببرند تا نشان دهند تیم قدرتمندی هستند. همین موضوع کار ما را سخت کرده است. فصل قبل خیلی می‌جنگیدیم و می‌دویدیم اما قبول دارم که امسال ضعیف‌تر بازی می‌کنیم. بعضی هفته‌ها در 6روز 3بازی داریم که همین موضوع هم کار ما را کمی سخت کرد. اما مطمئنا در ادامه فصل بهتر خواهیم شد و به فرم خوب
قبلی بر می‌گردیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید