• جمعه 31 فروردین 1403
  • الْجُمْعَة 10 شوال 1445
  • 2024 Apr 19
سه شنبه 11 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 14455
+
-

خبر‌های روز | جامعه

20 درصد احتمال افزایش حقوق کارمندان

20 درصد
احتمال افزایش حقوق کارمندان


پس از مصوبه دولت برای افزایش بین 6 تا ۱۲ درصدی حقوق کارکنان در سال‌جاری مجلس تصمیم به اصلاح تبصره حقوقی بودجه گرفته است. نمایندگان می‌گویند آنچه در متن قانون آمده با آنچه هدفشان بوده متفاوت است. در این شرایط با تصویب اصلاحیه مجلس حداقل حقوق کارمندان تا ۲۰ درصد افزایش می‌یابد.

 به گزارش تیتربرتر، پیشنهاد بین 5 تا ۱۰ درصدی دولت در لایحه بودجه امسال برای افزایش حقوق کارمندان در نهایت به بحث‌هایی در مجلس برای پیشبرد روالی متفاوت از قبل و افزایش پلکانی حقوق منتهی شد. نمایندگان معتقد بودند که دولت باید حقوق رده‌های پایین‌تر را که دریافتی کمتری دارند بیشتر افزایش داده و رده‌هایی که دریافتی بالاتری دارند از رشد کمتر و یا حتی نزدیک به صفر دارا باشند. به هر صورت در سال‌جاری دولت در مصوبه‌ای که با حضور هیأت وزیران بود، افزایش حقوق را مشخص و تصویب کرد که بین 6 تا ۱۲ درصد افزایش یابد و در این حالت حداقل حقوق کارکنان یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان باشد یعنی هیچ کارمند دولتی کمتر از این دریافت نکند.



      حرف روز

استفاده از پوشش سنتی بندری در مدارس و دستگاه‌های اداری منعی ندارد

مدیرکل فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی هرمزگان‌ گفت: با موافقت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی استفاده از لباس سنتی بندرعباس در ادارات، نهادهای دولتی و‌ مدارس هیچ منعی ندارد. به گزارش فارس، علیرضا درویش‌نژاد از قول مساعد استاندار هرمزگان برای استفاده از پوشش و لباس سنتی مردم در مدارس و دستگاه‌های دولتی خبر داد و افزود:  استفاده از لباس سنتی بانوان بندرعباسی در ادارات، نهادهای دولتی و‌ مدارس هیچ منعی نداشته و این لباس در جهت مقابله با تهاجم فرهنگی و حفظ فرهنگ والای هرمزگان است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید