• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
دو شنبه 27 آذر 1396
کد مطلب : 1440
+
-

ارائه گزارش 100 روزه توسط کمیسیون‌های بودجه و سلامت

دیروز پس از جلسه شورای شهر تهران روسای کمیسیون‌های برنامه و بودجه، سلامت و محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران به ارائه گزارش عملکرد 100روزه خود پرداختند. به گزارش همشهری، در ابتدا مرتضی الویری از ارائه دستورالعمل جدیدی برای انجام حسابرسی از شهرداری تهران و راه‌اندازی کمیته اقتصادی و تنظیم مقررات شهری خبر داد و در ادامه یکی از مهم‌ترین چالش‌های فعلی شهرداری تهران را بحران منابع دانست. الویری همچنین از حدود 19میلیارد تومان بدهی به سیستم بانکی و 7000میلیارد تومان به پیمانکاران نیز سخن گفت، آن‌هم در شرایطی که منابع شهرداری کفاف هزینه‌های جاری و روزانه شهرداری را هم نمی‌دهد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه با بیان اینکه در 8ماهه امسال به‌جای 12هزار میلیارد تومان تنها 8100میلیارد تومان درآمد کسب شده است، گفت: میزان تحقق درآمد حدود 67درصد بوده که حدود 2700میلیارد تومان آن پایدار و مابقی ناپایدار بوده که برابر با یک چهارم درآمدهای شهری است. الویری خود را موظف دانست که در این دوره، درآمدها و هزینه‌ها را مورد بازنگری قرار دهد. وی گفت: جلسات زیادی با نمایندگان مجلس برای تصویب لایحه درآمدهای پایدار داشته‌ایم که امیدواریم بخشی از این تغییرات در بودجه سال97 شهرداری اعمال شود و نسبت نامیمون درآمد پایدار به ناپایدار بهبود یابد. شهردار اسبق تهران همچنین از لزوم جذب مشارکت و سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در پروژه‌های شهرداری خبر داد و گفت: به جای آنکه همه کارها توسط شهرداری انجام شود باید

اجرای پروژه‌های شهری را با جذب مشارکت داخلی و خارجی دنبال کرد. الویری یکی دیگر از مشکلات شهرداری تهران را ساختار تو در تو، ناکارآمد و ضد‌بهره‌وری آن اعلام کرد تاجایی که عملا نمی‌توان در این ساختار کاری انجام داد. الویری که در دوره‌ای پست شهرداری تهران را برعهده داشت با ابراز تأسف بابت جذب بی‌رویه نیرو در شهرداری گفت: طی سال‌های اخیر بدنه شهرداری 2.5برابر شده که باید اصلاح شود. رئیس کمیسیون برنامه و بودجه از مشکلات جدی حسابرسی نیز سخن گفت و افزود: در گذشته آنقدر حسابرسی دیر انجام می‌شد که معاونان و مسئولان مربوطه عوض می‌شدند. ما تأخیر چند

ساله در گزارش حسابرسی را نمی‌پذیریم ضمن اینکه بازنگری در اساسنامه شرکت‌ها و سازمان‌ها را به‌دلیل نظارت‌ناپذیربودنشان در دستور کار داریم. الویری تصریح کرد: برای آنکه مانع بروز تخلفات در آینده شویم و همچنین به‌منظور دفاع از حقوق شهروندان، تخلفات روشن در گزارش‌های حسابرسی را از طریق اقدام قانونی پیگیری می‌کنیم.

 

راهکار شورای شهر برای معضل مگس‌های سفید تهران

در ادامه این نشست رئیس کمیسیون سلامت و محیط‌زیست شورای اسلامی شهر تهران نیز به تشریح گزارش 100روزه کمیسیون مربوطه‌اش پرداخت. زهرا صدراعظم نوری یکی از موضوعات مورد بحث در حوزه محیط‌زیست را سفیدبالک‌ها اعلام کرد و گفت: مقرر شده با کاشت گونه‌های دیگری در میان درختان زیتون و توت و همچنین هرس و سوزاندن سرشاخه درختان در فصل زمستان جمعیت این حشرات را در شهر تهران کنترل کنیم. وی تأکید کرد: بی‌تردید مسئله حشرات در محیط‌زیست قابل حل نیست اما می‌توانیم شرایطی را ایجاد کنیم که حضور آنها آسیب‌زا نباشد و نوع سیاستگذاری‌ها و اقدامات به‌گونه‌ای باشد که افزایش آنها را کنترل کنیم. نوری در ادامه گفت: در این مدت از فعالیت شورا کمیسیون سلامت و محیط‌زیست 47طرح را مورد بررسی قرار داده همچنین 10تذکر و 2نطق پیش از دستور مجموعا توسط اعضای کمیسیون سلامت در صحن شورا قرائت شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید