• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
دو شنبه 10 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 14248
+
-

بهتر از این نمی‌شد!

تیتر یک
بهتر از این نمی‌شد!

مهدی کشوریان|اوج هیجان و التهاب تا واپسین لحظه‌ها! 34هفته نفس‌گیر برای تیم‌های لیگ دسته اول با صعود نفت مسجد سلیمان و نساجی مازندران به لیگ برتر به پایان رسید. روز گذشته بازی‌های هفته آخر همزمان برگزار شد و رقابت تنگاتنگ سه تیم بالای جدول برای صعود به لیگ برتر تا آخرین ثانیه‌ها ادامه داشت.   شاگردان محمود فکری که تنها یک امتیاز در مسجد سلیمان برای کسب عنوان قهرمانی و صعود به لیگ برتر نیاز داشتند، با گل‌های حمید نعمتی در دقیقه‌8 و حسین دوستدار در دقیقه‌29 از مس رفسنجان پیش افتادند و نیمه اول را پیروز به رختکن رفتند. اما نیمه دوم و در دقایق‌43 سجاد حیدری و 58 امیر خدامرادی دروازه نفت را بازکردند و نه‌تنها بازی را به تساوی کشاندند، بلکه امید تیم‌های نساجی و خونه‌به‌خونه برای صعود را افزایش دادند. نفت مسجد سلیمان تا دقایق پایانی حملات خود را ادامه داد و مس نیز بازی پایاپایی به نمایش گذاشت تا این که پس از 4دقیقه وقت اضافه، داور پایان بازی را اعلام کرد و محمود فکری که تیم خود را هفته‌های متوالی در صدر جدول نگه داشته بود، روز گذشته با یک امتیازی که از بازی مقابل مس کسب کرد، موفق شد به روند صدرنشینی خود ادامه دهد و در نهایت صعود به لیگ برتر و کسب عنوان قهرمانی مسابقات لیگ دسته اول را در کارنامه خود ثبت کند. با این صعود استان خوزستان فصل آینده در مسابقات لیگ برتر مانند تهران 4نماینده خواهد داشت.  هرچند نتیجه بازی نفت و مس به‌گونه‌ای رقم خورد که نمایندگان مازندران امیدوار بودند هر دو به لیگ برتر صعود کنند، اما روز گذشته تلاش خونه‌به‌خونه و نساجی برای صعود به لیگ برتر رقابتی زیبا و جذابی را رقم زد. جواد نکونام، سرمربی سابق خونه‌به‌خونه که همراه با این تیم نتایج خوبی کسب کرد و هفته‌ها در بالای جدول و به‌عنوان یکی از شانس‌های صعود به لیگ برتر محسوب می‌شد، پس از اختلاف با حسن‌زاده، مدیرعامل باشگاه خونه‌به‌خونه مجبور به ترک این تیم شد و به نساجی، دیگر مازندرانی‌ای پیوست که در جدول رده‌بندی پایین‌تر از خونه‌به‌خونه قرار داشت و یک استقلالی دیگر آن‌جا به‌خاطر اختلاف از کار برکنار شده بود. اما حضور نکونام و کادر فنی او در نساجی جان تازه‌ای به این تیم داد و در هفته‌های پایانی نساجی به‌آرامی از دیگر رقیبان خود سبقت گرفت تا این که روز گذشته در رقابت تنگاتنگ با خونه‌‌به‌خونه از این رقیب هم‌استانی خود هم پیش افتاد و پس از 24سال بار دیگر به لیگ برتر صعود کرد و توانست دومین تیم مازندرانی پس از شموشک نوشهر در لیگ برتر محسوب شود.  نساجی تنها در شرایطی به لیگ برتر صعود می‌کرد که موفق می‌شد سه امتیاز از راه‌آهن کسب کند و تفاضل گل خود را نیز نسبت به خونه‌به‌خونه در این بازی افزایش دهد. اتفاقی که با توجه به بازی خوب تیم راه‌آهن در نیمه اول دشوار به نظر می‌رسید. با این حال شاگردان نکونام که هجومی بازی را آغاز کردند، توسط عباس‌زاده در دقیقه 29 از روی نقطه پنالتی و ممشلی در دقیقه 41 دوبار دروازه راه‌آهن را باز کردند و عباس‌زاده یک پنالتی را در دقیقه 45 به ثمر نرساند تا این تیم با پیروزی 2 بر صفر نیمه اول را به اتمام برساند. 
در نیمه دوم فشار حملات نساجی افزایش یافت و در این نیمه عباس‌زاده بار دیگر و در دقیقه 53 دروازه راه‌آهن را گشود و در ادامه پیرهادی در دقایق 72 و 79 موفق شد دوباره برای نساجی گلزنی کند.  در‌حالی‌که خونه‌به‌خونه با نتیجه 2 بر یک از برق جدید شیراز پیش افتاده بود و هر لحظه امکان به ثمر رساندن گل سوم این تیم به برق بود، در دقیقه 99 و ثانیه‌های پایانی بازی رحمان جعفری بار دیگر برای نساجی مازندران گلزنی کرد تا این بازی با نتیجه 6 بر صفر به پایان برسد و نساجی به‌عنوان دومین تیم، صعود خود را به لیگ برتر قطعی کند.  خونه‌به‌خونه تیم دوم جدول رده‌بندی لیگ دسته اول که بازی دشواری مقابل برق جدید شیراز داشت، در خانه خود می‌بایست به پیروزی دست یابد و تفاضل گل خود را نسبت به نساجی حفظ کند تا لیگ برتری شود. اما در دقیقه 44 فرزان دانا دروازه خونه‌به‌خونه را با ضربه سر گشود تا نگرانی‌ها در بابل به اوج خود برسد. در ادامه خونه‌به‌خونه در دقیقه 45 توسط فرشاد فرجی و دقیقه 87 توسط روح‌الله باقری به گل دست یافت، اما موفق نشد تفاضل گل خود را با نساجی حفظ کند و تنها با اختلاف یک گل زده کمتر صعود به لیگ برتر را از دست داد تا شاید مدیرعامل این باشگاه از این که نکونام را از‌دست‌داده افسوس بخورد.  به این ترتیب تیم‌های پر‌طرفدار نفت و نساجی از شمال و جنوب کشور به لیگ برتر صعود کردند تا فصل آینده در کنار بزرگان فوتبال کشور به رقابت بپردازند. بی‌شک حالا لیگ برتر با حضور دو تیم پر‌طرفدار و با‌انگیزه رقابت‌های جذاب‌تری را درپی خواهد داشت. 
  درگیری مسئول سازمان لیگ با سرپرست خونه‌به‌خونه 
 فتاحی، مسئول سازمان لیگ در بابل با یکی از اعضای نیمکت خونه‌به‌خونه درگیری فیزیکی پیدا کرد. در دقیقه 77 بازی خونه‌به‌خونه و برق جدید شیراز، بازی به‌دلیل اعتراض نیمکت‌نشینان برق برای دقایقی متوقف شد. این اتفاق در حالی افتاد که در صحنه‌هایی که دوربین‌های تلویزیونی نشان دادند، فتاحی خطاب به یک نفر می‌گفت: «برو بیرون، برو بیرون.» با‌این‌حال تصاویر ناقص بود و مشخص نشد که چه اتفاق در حال رخ‌دادن است. کارگردان تلویزیونی زمانی متوجه حاد‌بودن اوضاع شد که ماموران نیروی انتظامی به سمت فتاحی دویدند. جایی که سرپرست خونه‌به‌خونه نقش بر زمین شده بود. پس از نشان‌دادن این صحنه، تصاویر قطع شد و پخش زنده روی بازی نفت مسجدسلیمان و مس رفسنجان رفت! خود فتاحی در گفت‌وگو با ایسنا درباره این درگیری مدعی است: «زمانی که رحمان رضایی از زمین اخراج شد، من داشتم از او خواهش می‌کردم بیرون برود که در این حین یکی از هواداران خونه‌به‌خونه خودش وارد عمل شد و سعی کرد شخصا رضایی را از زمین بازی خارج کند. من تلاش کردم جلوی او را بگیرم، اما در‌این‌بین سرپرست خونه‌به‌خونه هم به درگیری اضافه شد و با گذاشتن دستش روی سینه‌ام، من را هل داد و من هم او را هل دادم. البته درگیری به آن صورت نبود و این اتفاقات در فوتبال می‌افتد. من تلاش کردم که طرفداران خونه‌به‌خونه با مربیان درگیر نشوند.»
عباس‌زاده، بهترین گل‌زن فوتبال ایران
با پایان‌یافتن مسابقات لیگ دسته اول، آقای گل مسابقات نیز معرفی شد. هرچند نساجی مازندران و فجر سپاسی با 49گل زده عنوان بهترین خط حمله این فصل را به خود اختصاص دادند، اما مشترکا فرشید پاداش از تیم شهرداری ماهشهر و شاهین مجیدی از تیم فجر سپاسی با 17گل زده عنوان آقای گلی این فصل لیگ دسته اول را به خود اختصاص دادند. محمد عباس‌زاده نیز با 15گل زده در‌حالی به‌تنهایی در جایگاه دوم جدول گلزنان لیگ دسته اول ایستاد که از نیم‌فصل مسابقات به نساجی پیوست. عباس‌زاده در نیم فصل اول همراه با سایپا 6گل در رقابت‌های لیگ برتر به ثمر رساند و در مجموع با 21گل زده در طول فصل، بهترین گلزن این فصل از مسابقات فوتبال ایران محسوب می‌شود.




بی‌سلیقگی در پخش همزمان
کار سختی نیست که شبکه ورزش تشخیص دهد که وقتی خونه‌به‌خونه گل می‌خورد، باید شادی هواداران نساجی در ورزشگاه تختی را نمایش بدهد یا وقتی پنالتی نساجی اعلام می‌شود، مجری از داخل استودیو گزارش نکند! کار سختی نیست که سوییچ همزمان سه‌بازی حساس در لیگ یک با ذوق‌و‌سلیقه استاندارد انجام شود. کیفیت تصاویر پخش زنده که در حد فاجعه است، لااقل این نکات ظریف را رعایت کنید؛ ای قاتلان هیجان فوتبال در ایران!

منبع: کانال  تلگرامی محمد نوری‌فر

این خبر را به اشتراک بگذارید