• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
دو شنبه 10 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 14224
+
-

نورپردازی‌های کم‌نظیر

نگاه
نورپردازی‌های کم‌نظیر

ارژنگ امیرفضلی‌| بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون:

من در منطقه لواسان زندگی می‌کنم و کمتر پیش می‌آید که این روزها به تهران بیایم. البته کار و فعالیت حرفه‌ای‌ام در تهران است و برای گذران بخشی از معیشتم، معمولاً به تهران می‌آیم اما در مواقع استراحت و فراغت از کار، در تهران به سر نمی‌برم. هنگامی که وارد تهران می‌شوم، حتی در زمان ترافیک پرفشار شهری، تهران را شهری زیبا می‌بینم.

امروز حتی درخت‌های تهران در برخی نقاط نورپردازی شده‌اند. در واقع نخستین نکته چشمنواز که در شهر تهران می‌بینم و آن را دوست دارم، نورپردازی شهری است. این نورپردازی‌ها را دوست ‌دارم و به گمانم همین زیبایی‌هاست که موجب می‌شود بگوییم تهران به حتم پایتخت است. سابق بر این شهر بزرگ تهران نورهایی با رنگ‌های محدود داشت.

برای مثال در یکی دو دهه پیش فقط تهران را با نورهای سفید در بزرگراه‌ها می‌دیدیم. اما امروز نورهای مختلف را با رنگ‌های گوناگون در آن می‌بینیم. نورهای بنفش، زرد، قرمز و آبی به زیبایی‌های تهران افزوده است. تهران دست‌کم در ظاهر به شهر زیبایی تبدیل شده که در بدو امر‌گویی به مسافران و ساکنان شهری می‌گوید که این شهر زیبا و کم نقص است.

همان‌طور که گفتم گاهی همین موضوع به تنهایی سبب می‌شود تا قانع شوم که تهران بی‌شک پایتخت ایران است. دوست دارم شهر کودکی‌هایم همواره زیبا و خوش آب و رنگ باشد. آنچه در ذهن و زبانم همواره از مسئولان خواسته‌ام این بوده که شهر تهران را همواره زیبا نگه دارند. نگهداشت شهری، موضوع‌های مختلفی را در برمی‌گیرد که یکی از عمده‌ترین آنها زیبا نگه داشتن کلانشهر تهران است.

این خبر را به اشتراک بگذارید