• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
یکشنبه 9 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 14164
+
-

کدام مازندرانی؟

کدام مازندرانی؟

مهدی کشوریان|
مسجد سلیمان به اندازه یک مساوی خانگی با لیگ‌برتر فاصله دارد اما رقابت بین بابل و نساجی قائمشهر ممکن است به گل‌شماری کشیده شود. همه بازی‌های امروز ساعت 5 بعدظهر شروع می‌شود. امروز پرونده فصل 97-96 لیگ دسته اول با برگزاری مسابقات هفته سی‌و‌چهارم بسته می‌شود و رویای صعود به لیگ‌برتر برای دو تیم محقق می‌شود و جواز حضور دو تیم از 5تیمی که هرکدام درصدی از شانس صعود را به خود اختصاص داده‌اند به لیگ‌برتر داده می‌شود. ساعت17 کلیه بازی‌ها به‌صورت همزمان برگزار می‌شود که 3بازی در میان آنها تکلیف قهرمانی و صعود به لیگ‌برتر را مشخص خواهد کرد. هرچند صعود به لیگ‌برتر اولویت تیم‌هاست اما با توجه به اینکه روز کاغذ 3تیم از 5تیمی که روی کاغذ شانس صعود را دارند، احتمالا عنوان قهرمانی را کسب کنند، کمیته مسابقات فدراسیون فوتبال تمهیداتی در نظر گرفته تا در صورت رقم خوردن هر نتیجه‌ای جشن قهرمانی را برای تیم قهرمان در ورزشگاهی که بازی دارد برگزار کند. 
در هفته سی‌و‌چهارم نفت مسجد سلیمان میزبان مس رفسنجان خواهد بود، خونه‌به‌خونه در بابل میزبان برق جدید شیراز و نساجی مازندران در تهران مقابل راه آهن قرار می گیرد. 
در حال‌حاضر تیم نفت با 64امتیاز در صدر جدول قرار دارد و شانس اول کسب عنوان قهرمانی و صعود به لیگ‌برتر محسوب می‌شود که در صورت کسب تنها یک امتیاز از مس رفسنجان در خانه جشن قهرمانی و صعود را برپا خواهد کرد. در 4بازی گذشته 3تساوی حاصل کار دو‌تیم بوده و تنها در یک بازی نفت موفق به کسب پیروزی دو بر صفر شده است. با توجه به سوابق بازی دو تیم، نه تنها شاگردان فکری بلکه هواداران نفت خود را آماده برگزاری جشن صعود کرده‌اند. 
در نقطه مقابل و شمال کشور نیز وضعیت به همین منوال است و تیم خونه‌به‌خونه بابل که در حال حاضر با 61 امتیاز و با احتساب تفاضل گل بهتر نسبت به نساجی در جایگاه دوم قرار دارد، امروز میزبان برقی خواهد بود که هدایت آن را یک مازندرانی دیگر (رحمان رضایی) بر عهده دارد. با توجه به اینکه تیم راه آهن در هفته‌های گذشته بازی‌های خود را با خوردن گل‌های زیاد به‌پایان برده این احتمال وجود دارد که نساجی مازندران در مقابل این تیم تهران بتواند تفاضل گل خود را بهبود بخشیده و بالاتر از خونه‌به‌خونه به لیگ‌برتر صعود کند. این شانسی است که خونه‌به‌خونه در مقابل برق شیراز ندارد و با توجه به واکنش رضایی نسبت به ادعای اسکوچیچ اعلام کرده با تمام قدرت مقابل این تیم قرار خواهد گرفت و اجازه نخواهد داد خونه‌به‌خونه به‌راحتی از این تیم امتیاز بگیرد، این بازی را می‌توان یکی از جذابترین رویارویی های امروز بر شمرد. نکته دیگر اینکه دو تیم در بازی رفت با نتیجه دو-دو به تساوی دست پیدا کرده اند و به‌نظر می‌رسد امروز شاگردان اسکوچیچ کار دشواری در پیش داشته باشند. 
بازی دو تیم نساجی مازندران و راه آهن امروز در ورزشگاه تختی برگزار خواهد شد. نساجی در 3بازی گذشته خود مقابل راه آهن دو پیروزی و یک تساوی به‌دست آورده و با توجه به شرایط این روزهای راه‌آهن به‌نظر می‌رسد پیروزی کمترین دست آورد شاگردان نکونام در این میدان باشد. نساجی در حاضر با 61امتیاز و با احتساب تفاضل گل کمتر نسبت به خونه‌به‌خونه در جایگاه سوم ایستاده و برای صعود به لیگ‌برتر تنها شانسی که پیش روی شاگردان نکونام است، پیروزی با تعداد گل زیاد است که بتواند تفاضل گل این تیم نسبت به خونه‌به‌خونه را افزایش دهد. 
بادران و فجر سپاسی که بر روی کاغذ هنوز شانس کوچکی برای صعود دارند درصورت رقم خوردن نتایج عجیب در 3بازی مذکور می‌توانند با غلبه بر حریفان خود به لیگ‌برتر 
صعود کنند. 
   برنامه بازی‌های امروز 
ماشین‌سازی‌تبریز -  بادران تهران
نفت‌ م.سلیمانمس  - رفسنجان
فجر سپاسی  - صبای قم
ایرانجوان بوشهر  -  مس کرمان
آلومینیوم اراک  -  اکسین البرز
خونه‌به‌خونه  --  برق جدید شیراز
راه‌آهن - نساجی مازندران
ملوان -- شهرداری تبریز
گل گهرسیرجان  - شهرداری ماهشهر
17:00

این خبر را به اشتراک بگذارید