• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
دو شنبه 27 آذر 1396
کد مطلب : 1416
+
-

برنامه ۲۰ میلیون دلاری آمریکا برای یوفوها

گزارش
برنامه ۲۰ میلیون دلاری آمریکا برای یوفوها

این سؤال همیشگی بسیاری بوده است؛ موجودات فرازمینی، بیگانگان یا فضایی‌ها وجود دارند؟ به غیر از مردم عادی اما گزارش اخیر نیویورک‌ تایمز نشان می‌دهد که وزارت دفاع آمریکا(پنتاگون) هم با هزینه‌ای هنگفت به‌دنبال جواب این سؤال بوده است.

 این روزنامه در گزارشی بخشی از اسنادی را افشا کرده که از هزینه ۲۰ میلیون دلاری پنتاگون در برنامه شناسایی یوفوها یا اشیای ناشناس پرنده خبر می‌دهد. برخی از اسناد این عملیات سری خبر از شناسایی اشیایی ناشناس با سرعت عجیب می‌دهد. با وجود این دانشمندان می‌گویند این گزارش‌ها هنوز نمی‌تواند ثابت‌کننده وجود موجودات فرازمینی باشد. پنتاگون از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۲ این عملیات را که مقام‌های معدود دولتی از آن خبردار بوده‌اند، برای رهگیری و جست‌وجوی یوفوها در دستور کار داشته است. شیء ناشناس پرنده، بشقاب‌پرنده یا یوفو اصطلاح رایج برای هر پدیده هوایی است که علت آن نمی‌تواند به‌آسانی یا بلافاصله توسط ناظر شناخته شود. نیویورک‌تایمز گزارش داده که طراح اصلی این برنامه موسوم به «برنامه پیشرفته شناسایی تهدیدهای فضایی» هری رید، رئیس وقت سنا بوده است. او با افشا شدن این برنامه سری در مصاحبه با نیویورک‌تایمز گفت: من شرمنده یا متأسف از اجرای این برنامه نیستم. من کاری را انجام دادم که هیچ‌کس دیگری پیش از این انجام نداده بود. هری رید، روز گذشته همچنین در توییتی نوشت: ما جواب‌ها را نمی‌دانستیم اما شواهد بسیاری برای پرسیدن سؤال و تحقیق در این رابطه وجود داشت. بخش بیشتر پول این برنامه به یک شرکت تحقیقات هوا و فضا رسیده که توسط رابرت بیگلو، دوست قدیمی هری رید اداره می‌شود. رابرت بیگلو که سال‌ها از مسئولان این عملیات پنتاگون بوده به تازگی در برنامه ۶۰ دقیقه شبکه سی‌بی‌اس گفت: به‌طور مطلق متقاعد شده‌ام که موجودات فرازمینی وجود دارند و یوفوها از زمین بازدید کرده‌اند.

اسنادی از تقابل با یوفوها در بخشی از اسنادی که نیویورک‌تایمز به‌دست آورده گزارش‌هایی از ثبت مشاهده اشیایی پرنده با سرعت بسیار بالا بدون داشتن نیروی محرکه قابل مشاهده یا ابزار پرواز مرسوم هواپیماهای انسان وجود دارد. در این اسناد فیلم‌هایی از تقابل جنگنده‌های آمریکا با اشیای ناشناس وجود دارد. در یکی از موارد ۲ فروند جنگنده F/A-18F نیروی دریایی آمریکا در سال ۲۰۰۴ از روی یک ناو هواپیمابر در خلیج سن‌دیگو به پرواز درآمدند تا اشیای ناشناس ر ا تعقیب کنند. سارا سیگر، اختر فیزیک‌دان دانشگاه ام‌آی‌تی اما اعتقاد دارد که ناشناس بودن یک شیء پرنده لزوما به‌معنای فضایی بودن آن یا آمدنش از یک کهکشان دیگر نیست.

یکی از کارمندان سابق کنگره آمریکا گفته: این عملیات همچنین می‌توانسته با هدف تحقیق و شناسایی پیشرفت‌های تکنولوژیکی رقبای آمریکا صورت گرفته باشد. شناسایی فناوری‌های محرمانه‌ای که ممکن است چین و روسیه به آن دست یافته باشند.

پرونده مشاهده یوفو در ایران

در پرونده مشاهده اشیای ناشناس پرونده یکی از جنجالی‌ترین موارد موسوم به پرونده اف-۴ مربوط به ایران می‌شود که هنوز توضیح دقیقی درباره آن پیدا نشده است. شب ۲۸ شهریور ۱۳۵۵ تماس‌های مردم با نیروی هوایی ارتش خبر از رؤیت شیئی پرنده در افق شمالی تهران در منطقه شمیرانات می‌دهد. پس از تأیید این گزارش‌ها توسط برج مراقبت فرودگاه مهرآباد تهران، از پایگاه هوایی شاهرخی (نوژه) دو جنگنده اف۴ به پرواز در می‌آیند. گفته می‌شود یکی از خلبان‌ها به‌خاطر از کار افتادن سیستم‌های الکترونیکی و حتی مکانیکی خود پس از نزدیک شدن به این شیء به فرودگاه بازمی‌گردد.  گفته می‌شود پس از قفل شدن رادار روی شیء پرنده از زیر پرنده ناشناس گوی نورانی به سمت هواپیما رها می‌شود که موجب از کار افتادن تمام وسایل الکترونیکی هواپیما می‌شود.  پس از برخورد شیء به زمین مجدداً دستگاه‌های الکترونیکی هواپیما به‌کار افتاد. در بازدیدی که روز بعد از محل برخورد شیء نورانی انجام شد مشخص شد دستگاه‌های الکترونیکی در این محل دچار اختلال می‌شوند و این مسئله تا 3روز پس از برخورد باقی بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید