• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
شنبه 8 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 13996
+
-

خداحافظی نقاش با بارسلونا

خداحافظی نقاش با بارسلونا

آندرس اینیستا، یکی از محبوب‌ترین ستاره‌های نسل طلایی بارسلونا، دیروز در کنفرانسی خبری که هم تیمی‌هایش هم در آن حضور داشتند، رسما اعلام کرد که کارش در این باشگاه به‌پایان رسیده است. اینیستا با بارسلونا 31جام گرفت و تا پایان این فصل سی و دومین جام را هم جشن می‌گیرد.
خلاصه‌ای از حرف‌های او را پر از بغض و اشک بود، در کنفرانس دیروز را بخوانید.
این آخرین فصل من با بارسلوناست. تا ابد عشق بارسا در قلبم خواهد بود، بهترین تیم جهان. به مدت 22سال اینجا زندگی کردم و این را می‌دانم که برای بهترین تیم دنیا بازی کردن یعنی چه. باید به عنوان کاپیتان تیم صادق باشم. 
می‌خواهم اینجا را با بهترین تصویر ترک کنم، با جام قهرمانی. اگر بمانم در آینده از لحاظ بدنی نمی‌توانم آنچه را که بارسلونا از من می‌خواهد انجام دهم.
22 سال قبل پدر و مادرم من را در مقابل این ساختمان پیاده کردند تا این داستان را شروع کنم. اکنون آنها به‌همراه همسرم کنارم هستند، با تمام وجود از شما تشکر می‌کنم که در این مدت کنار من بودید. می‌خواهم از باشگاه، تمام هم تیمی‌هایم و تمام افراد اینجا تشکر کنم.
خیلی خوش‌شانس هستم که در طول زندگیم فقط در یک باشگاه بودم و از شانس من آن باشگاه اسمش بارسلونا بود، هیچ چیز بیشتر از این مرا خوشحال نمی‌کند، هر ثانیه بهترین عملکردم را به نمایش گذاشتم و در حالی که رنگ‌های بارسا را بر تن داشتم.
باشگاه جدیدت کدام تیم است؟ تا الان فصل تمام نشده و پیشنهادهایی روی میز است. آخر فصل معلوم می شود. قبلا هم گفته‌ام که نمی‌خواهم مقابل بارسلونا بازی کنم، به‌خاطر همین موضوع به تیم اروپایی دیگری غیر از بارسا نمی‌روم.
توپ طلا ؟ این قضیه احساس متفاوتی به من نمی‌دهد. نظر من راجع به فوتبال حتی اگر توپ طلا هم می‌بردم فرقی نمی‌کرد.
پایان یک نسل بعد از اینیستا، ژاوی و پویول؟ برای هیچ‌کدام از ما راحت نبود اما بازیکنان دیگری اینجا هستند که باید مشعل بارسا را در بالاترین سطح نگه دارند.
برگشتن به باشگاه؟ حتما. بعد از 3سال به‌عنوان بخشی از باشگاه برخواهم گشت.
مسی شریک راه؟ افتخار خیلی بزرگی است که با او در زمین فوتبال وقت گذراندم. ما با یکدیگر لحظاتی جادویی خلق کردیم و هیچ‌کس شبیه او نیست و نباید با کسی مقایسه شود. او عنصر کلیدی تیم و دلیل بردن جام‌های زیاد باشگاه است.
دوست داری چگونه به یاد آورده شوی؟ به‌عنوان یک بازیکن فوق‌العاده، اما الان به‌عنوان یک آدم خوب. وقتی فوتبال تمام می‌شود اسم‌ها باقی می‌مانند.

این خبر را به اشتراک بگذارید