• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
شنبه 8 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 13897
+
-

راه مبارزه با فساد را ادامه دهید

اعضای شورای شهر تهران به میزبانی سیدحسن خمینی برای تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل در مرقد امام ره حضور یافتند

شورا
راه مبارزه با فساد را ادامه دهید

«انسجام شورا همانند 7ماه و نیم گذشته تداوم یابد»؛ این روایت محسن هاشمی از صحبت‌های یادگار امام راحل در دیدار اعضای شورای شهر تهران با او بود؛ دیداری که عصر روز پنجشنبه انجام شد. البته آنها پیش از حضور در این دیدار با حضور بر مزار مرحوم آیت‌الله طالقانی یاد و خاطره ایشان را گرامی داشتند. اعضا همچنین با حضور بر گلزار شهدای هفتم‌تیر، بر مقام شامخ شهدای انقلاب نیز ادای احترام کردند.

اعضای شورای شهر تهران سپس به مرقد امام رفتند تا با نوه ایشان دیدار کنند. در این ملاقات، سیدحسن خمینی از یکسو، اتاق شیشه‌ای را راه مبارزه با فساد خواند و از سوی دیگر خواستار توسعه عادلانه خدمات و رفع تبعیض در اقدامات مدیریت شهری تهران شد. او گفت: «رضایتمندی مردم تنها ملاک موفقیت شوراست؛ اگر رضایت مردم وجود نداشته باشد، سایر کارها فایده‌ای ندارد. همچنین نمی‌گویم هر مدیری همیشه باید حرکت‌های پوپولیستی انجام دهد، اما این را می‌دانم که خرد جمعی همیشه به درستی تصمیم می‌گیرد.»

به گفته او اگر مردم ناراضی باشند مشکلی در کار وجود دارد و مردم بی‌دلیل اعتراض نمی‌کنند. سیدحسن خمینی گریزی به حساسیت مردم نسبت به فساد اداری زد و گام مدیریت شهری ‌فعلی را برای شفافیت بسیار درست دانست. تولیت حرم مطهر امام خمینی(ره) با بیان اینکه هر مسیری برای مبارزه با فساد غیر از مسیر افکار عمومی، ناموفق است، گفت: «برخی دستگاه‌ها برای مبارزه با فساد تشکیل شده‌اند اما خودشان گرفتار فساد می‌شوند. راه مبارزه با فساد اتاق شیشه‌ای است؛ دولت هم خوشبختانه در بحث بودجه شفافیت را شروع کرده است. البته در اول کار ممکن است برای برخی دردهایی داشته باشد اما شفافیت باید وجود داشته باشد و احساس سلامت از خود سلامت مهم‌تر است.»

کار شوراها سیاسی نیست

سیدحسن خمینی در دیدار اعضای شورای شهر تهران، آمار آسیب‌های اجتماعی را در پایتخت زیاد عنوان کرد و گفت: «طبق آمارها بالای ٥٠درصد مردم زیر خط فقر هستند، لذا نگاه شورای شهر باید بر رفع تبعیض باشد.»

 او همچنین برقراری ارتباط نزدیک با مردم را توسط اعضای شورای شهر و منتخبان مردم پراهمیت دانست. یادگار امام(ره) بر وجود انسجام درونی در شورای شهر نیز تأکید کرد. به گفته او این امر شرط کارآمد در چشم مردم است. او همچنین گفت که کار شوراها، سیاسی نیست و از اعضای شورا خواست تا از سیاسی‌کاری پرهیز کنند.

سیدحسن خمینی ترافیک تهران را معضلی بزرگ برای این کلانشهر دانست و گفت: «امیدواریم با تدبیری که آقای محسن هاشمی اندیشیده‌اند، مشکل ترافیک تهران حل شود. او سپس درخصوص انتخاب شهردار تهران نیز اظهار امیدواری کرد که شورای شهر در هفته‌های آتی از آزمون انتخاب شهردار با موفقیت خارج شود و بهترین فرد را انتخاب کند.



خواسته مردم، هدف شوراست

رئیس شورای اسلامی شهر تهران هم در دیدار با حجت‌الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی که به مناسبت سالروز شوراها و تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل برگزار شد، چند نکته را در رابطه با وضعیت شوراها بیان کرد. محسن هاشمی با یادآوری اینکه اصل شوراها در قانون اساسی به همت حضرت آیت‌الله طالقانی آورده شده است، گفت: «قانون شوراها در دولت سازندگی تنظیم و تصویب شد و در دولت اصلاحات به سراسر ایران پا نهاد.» او سپس به تشریح شاخصه‌های شورای پنجم پرداخت؛ «شاخصه پنجمین دوره شوراها تعداد چندین برابری رأی‌دهندگان بود که امیدواریم با پشتوانه بسیار بالای مردمی بتوانیم به وظایف خود عمل کنیم. البته براساس قانون اساسی، وظایف زیادی بر‌عهده شوراها نهاده شده اما تنها حدود یک‌سوم آنها به شوراها تفویض شده است.» اینطور‌که هاشمی گفت اگر سایر وظایف نیز به شورا تفویض شود، شوراها می‌توانند به وظایف خود عمل کنند و با ایجاد مدیریت یکپارچه شهری، ناهماهنگی‌ها به اتمام برسد.

رئیس شورای شهر تهران در ادامه سخنان خود گفت: «در حوزه شهرداری، محمدعلی نجفی با عملکردی درست تیم جدیدی را مستقر و ریل‌گذاری‌ها را انجام داد اما متأسفانه با مشکلاتی ازجمله بیماری شهردار روبه‌رو شدیم و بالاجبار با استعفای وی موافقت کردیم. بنابراین امیدواریم که با حضور شهردار جدید بتوانیم به اهداف شورا که همان خواسته‌های مردم است، برسیم.»

این خبر را به اشتراک بگذارید