• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
پنج شنبه 6 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 13865
+
-

جانشین ونگر دشمن سالمندان

جانشین ونگر دشمن سالمندان

با خداحافظی ناگهانی آرسن ونگر از آرسنال در پایان فصل، به نظر می‌رسد شوک لازم به توپچی‌ها برای به‌دست آوردن تنها جام موجود وارد شده است. آن‌ها بلافاصله بعد از خداحافظی ونگر که بعدا گفته شد به اخراج بیشتر شباهت دارد، موفق شدند با 4گل وستهام (چکس‌ها) را در هم بکوبند. حالا نوبت سخت‌ترین حریف باقیمانده در لیگ اروپا یعنی اتلتیکو مادرید است. آتلتیکو که از لیگ قهرمانان به لیگ اروپا تبعید شده است، باید به مصاف حریفی برود که اکنون بازیکنان آن برای آرسن ونگر جان‌شان را هم می‌دهند. اتلتیکو در 4بازی اخیر خود فقط یک برد داشته و این آمار خوبی نیست. آن‌ها با رئال و بتیس مساوی کردند و سه بر صفر به سوسیداد باختند تا حتی مقام دومی‌شان در لالیگا هم به خطر بیفتد. ونگر با کسب این جام اروپایی می‌تواند با خاطره‌ای خوش بعد از 22سال باشگاه را ترک کند و احتمالا به یک تیم عربی، چینی، ژاپنی یا پاری‌سن‌ژرمن بپیوندد.
این هفته میسلینتات در کنار ایوان گازیدیس، مدیر اجرایی آرسنال و رائول سانهی، مدیر روابط فوتبالی آرسنال گفت‌وگوهای چهره‌به‌چهره خود با نامزدهای احتمالی را آغاز کرده‌اند. جانشین ونگر از میان برندن راجرز، پاتریک ویه‌را، تیری آنری، آنچلوتی، رالف رانگنیک سرمربی قبلی و مدیر ورزشی فعلی لایپزیش، میکل آرتتا دستیار گواردیولا و... تعیین خواهد شد و تعداد گزینه‌ها واقعا بالاست.
بعضی از مربیان بااستعداد اروپا از جمله یورگن کلوب، مربی لیورپول و توماس توخل، مربی سابق دورتموند از رانگنیک به‌عنوان کسی که تأثیر کلیدی روی تاکتیک و سبک مدیریتی‌شان داشته، نام برده‌اند. رانگنیک 59ساله هوادارهایی در امارات دارد؛ از جمله ینس لمن، دستیار فعلی آرسن ونگر.  پر مرتساکر که به‌عنوان مربی آکادمی آرسنال شروع به‌کار کرده است، در 19سالگی در باشگاه هانوفر زیر نظر رانگنیک کار کرده و از آن زمان تاکنون رفیق باقی مانده‌اند. میسلینتات، مدیر جذب بازیکن آرسنال یکی از هواداران رانگنیک بوده، کسی که در اشتوتگارت، هافنهایم و شالکه مربی بوده است. آمدن رانگنیک لزوما خبر خوبی برای بازیکنان سن بالای آرسنال نیست؛ چون این مربی آلمانی در زمینه پرورش بازیکنان جوان مشهور است. رانگنیک، سیاست «فقط به جوانان تکیه کن» را دنبال می‌کند، او نقل‌قولی در رسانه های آلمانی دارد که می‌گوید: «جوان‌بودن به معنی کیفیت است. حتی در فوتبال ملی. به بوندسلیگا یا فینال لیگ قهرمانان نگاه کنید. تیم‌های جوان، بهتر هستند. ما متعهد هستیم که برای فصل آینده هیچ بازیکن بزرگتر از 28 یا 30سال نداشته باشیم.»
ناگلزمن، سرمربی هوفنهایم هم جزو گزینه‌هاست. نام او حتی برای بایرن و دورتموند هم مطرح شده است. نکته جالب درباره این مربی این است که او فقط 30سال دارد و از برخی بازیکنان آرسنال کوچک‌تر است و هوفنهایم اولین تجربه مربیگری او به‌شمار می‌رود. موفقیت کلوپ در لیگ برتر می‌تواند در فصل آینده پای برخی مربیان جوان دیگر آلمانی را به این لیگ باز کند.
حتی دوستان رسانه‌ای لوییس انریکه او را به‌عنوان گزینه جانشینی ونگر مطرح کرده‌اند. با این آپشن که اگر او بیاید، اینیستا را هم با خودش به لندن می‌آورد. مدیر روابط فوتبالی آرسنال، رائول سانهی که در فوریه از بارسلونا به آرسنال پیوسته، با انریکه رابطه خوبی دارد. درباره یواخیم لوو هم تایمز گزارش‌داده که او  به‌خاطر ترس از خستگی پس از پایان جام‌جهانی میلی به مربگیری در تیمی باشگاهی از جمله آرسنال ندارد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید