• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
چهار شنبه 5 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 13729
+
-

پرونده نفتی

پرونده هفته بیست‌و‌نهم لیگ‌برتر با روشن شدن تکلیف دومین تیم سقوط کننده به دسته پایین‌تر مشخص شد. به این ترتیب پس از مشکی‌پوشان مشهد، نفت‌تهران هم به لیگ دسته اول سقوط کرد، نفتی که قرار بود امسال یکی از نمایندگان فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا باشد اما به‌دلیل مشکلات مالی از این رقابت‌ها کنار گذاشته شد! سقوط نفت بهانه‌ای شد تا نگاهی به قصه این تیم در لیگ‌برتر داشته باشیم، قصه‌ای که در پایان فصل هشتم به سر رسید.
  لیگ دهم:نفتی که با همکاری مشترک مهدی دینورزاده و نادردست‌نشان جواز حضور در سطح اول فوتبال ایران را کسب کرد، با مربیگری حسین فرکی گام به دهمین دوره لیگ‌برتر گذاشت. نفتی‌ها در این فصل تا آستانه سقوط پیش رفتند اما در نهایت با ایستادن روی پله سیزدهم (لیگ 18‌تیمی)، لیگ برتری ماندند.
  لیگ یازدهم:فرکی که در اولین تجربه سرمربیگری‌اش، نفت را در لیگ‌برتر نگه داشته بود، برای یک‌فصل دیگر در سمتش ابقا شد و در لیگ یازدهم هم روی نیمکت طلای‌پوشان تهران نشست. نفت در این فصل صعودی رویایی در جدول داشت و تا آستانه آسیایی شدن پیش رفت. نفت فصل یازدهم را با رتبه یازدهمی به‌پایان رساند.
  لیگ دوازدهم:ابراهیم‌زاده در ابتدای این فصل جای حسین فرکی را روی نیمکت نفت‌تهران گرفت تا این تیم را به آسیا برساند اما به این هدف نرسید. نفت با ابراهیم‌زاده درست راهی را رفت که با فرکی در لیگ یازدهم رفته بود و فصل را با رتبه پنجمی به‌پایان رساند. تکرار رتبه پنجمی باعث شد تا مدیران رفت پس از یک‌فصل با ابراهیم‌زاده قطع همکاری کنند.
  لیگ سیزدهم:یحیی گل‌محمدی سومین مربی نفتی‌ها در لیگ‌برتر بود و بالاخره موفق شد طلسم آسیایی شدن این تیم را از بین ببرد. نفت با سرمربی جوانش یکی از مدعیان قهرمانی لیگ سیزدهم بود و درنهایت فصل را با رتبه سومی به‌پایان رساند. در فصلی که فولاد به مقام قهرمانی رسید، نفت تنها با یک‌امتیاز کمتر نسبت به پرسپولیس، سوم شد.
  لیگ چهاردهم:پس از حضور یک‌مربی پرسپولیسی روی نیمکت نفت‌تهران، نوبت به منصوریان استقلالی رسید تا هدایت طلایی‌پوشان را برعهده بگیرد. نفت در این فصل تا آستانه قهرمانی لیگ و جام‌حذفی پیش رفت اما درنهایت لیگ را با رتبه سومی و جام‌حذفی را با عنوان نایب‌قهرمانی به‌پایان رساند. نفت در اولین حضور آسیایی‌اش هم نمایشی رویایی داشت و با منصوریان به یک‌چهارم لیگ قهرمانان رسید.
  لیگ پانزدهم:نفت‌تهران پس از پشت‌سر گذاشتن دو فصل رویایی، در لیگ پانزدهم به رده پنجم سقوط کرد و در آسیا هم به موفقیتی دست پیدا نکرد. نفت در این فصل برای اولین‌بار درگیر مشکلات شدید مالی شد و به زحمت فصل را به‌پایان رساند. همین روند باعث شد منصوریان در پایان لیگ پانزدهم از نفت‌تهران جدا شود و به استقلال برود.
  لیگ شانزدهم:مشکلات مالی نفت در این فصل هم ادامه پیدا کرد اما حضور علی دایی روی نیمکت این تیم باعث شد تا طلایی‌پوشان فصل خوبی را پشت‌سر بگذارند. نفت لیگ شانزدهم را با رتبه نهمی به‌پایان رساند اما برای دومین‌بار به فینال حذفی رسید و با شکست تراکتورسازی در دیدار نهایی، قهرمان این تورنمنت شد. دایی در پایان این فصل از سمتش کناره‌گیری کرد.
  لیگ هفدهم:مشکلات مالی نفت در این فصل به اوج خود رسید تا جایی که سهمیه آسیایی این تیم به ذوب‌آهن واگذار شد. تیمی که هیچ‌وقت در میانه فصل طعم تغییر مربی را نچشیده بود، در لیگ هفدهم 5‌تغییر را تجربه کرد و با 4‌سرمربی به نام‌های حمید درخشان، علی کریمی، آتیلا حجازی و هومن افاضلی به لیگ یک‌سقوط کرد. نفت لیگ هفدهم را با رتبه پانزدهمی به‌پایان خواهد رساند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید