• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
چهار شنبه 5 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 13712
+
-

از هواپیما تا سیرک!

از هواپیما تا سیرک!

حسین زرگر یکی از داورانی است که پرسپولیسی‌ها نسبت به او حساسیت زیادی دارند. او قضاوت بازی این هفته پرسپولیس و ذوب‌آهن را بر عهده داشت و عملکردش آن‌قدر بحث‌برانگیز شد که جنبه تشریفاتی بازی برای سرخپوشان را کاملا تحت‌الشعاع قرار داد. در حقیقت اگرچه برد و باخت در این مسابقه ابدا اهمیتی برای قرمزها نداشت، اما سوت‌های زرگر آن‌قدر عجیب و غریب بود که باعث شد برانکو در نشست خبری پس از بازی حاضر نشود و 48ساعت بعد، در حالی که عصبانیتش هنوز فروکش نکرده بود به خبرنگاران بگوید: «نمی‌خواستم با حضور در کنفرانس، به آن سیرک مشروعیت بدهم.» این شاید تندترین اظهارنظر برانکو در همه حوزه‌ها از زمان حضورش در ایران بوده باشد. برنامه دوشنبه‌شب90 هم با تایید اینکه محمدرضا حسینی، سازنده هر دوگل ذوب‌آهن دوبار باید در طول بازی از زمین اخراج می‌شده، نشان داد که خشم پروفسور چندان بیراه نبوده است. برانکو به‌طور کلی مربی آرامی است که کمتر درمورد داوران حرف می‌زند؛ با این وجود اتفاقاتی که طی 3سال گذشته در لیگ ایران برای او رخ داد، مرد کروات را به ستوه آورده است. او در آخرین مصاحبه‌اش گفته طبیعی نیست که حتی یک پنالتی یا کرنر اشتباه به سود تیم او گرفته نشود. به این بهانه بد نیست نگاهی به چند عصیان دیگر برانکو علیه داوران در این 3سال داشته باشیم.
   جملا قصار برانکو علیه داوران
    احساس می‌کنم یک سناریو علیه ما نوشته‌اند. داوری‌ها عجیب، بودار و غیرطبیعی است. (بعد از تکرار اشتباهات داوری در هفته‌های آغازین لیگ پانزدهم)
    اگر چیزی که در مورد داوری‌ها در ذهنم است بگویم، 6ماه محروم خواهم شد. (بعد از بازی رفت لیگ پانزدهم با صبای قم)
    انگار داستان این است که در هر بازی باید آماده نبرد با یک تیم 15نفره، متشکل از بازیکنان حریف و داوران باشیم. تا الان تصور می‌کردم اشتباهات داوری سهوی است، اما حالا طور دیگری فکر می‌کنم. (بعد از بازی حذفی با ملوان در تهران)
    داور بیچاره حتما پشیمان است! حتما اشک او درآمده و مشغول گریه کردن است. قطعا وجدانش اجازه نداده که راحت بخوابد. در عمرم این همه اشتباه داوری به‌صورت یکجا علیه یک تیم ندیده بودم. (بعد از بازی حذفی با ذوب‌آهن در اصفهان)
    وقتی یک‌نفر مدام حق شما را می‌خورد، دیگر نمی‌توانید سکوت کنید. اشتباهات داوری به ضرر ما آن‌قدر زیاد است که دیگر نمی‌توان گفت اتفاقی بوده. (بعد از بازی برگشت با گسترش‌فولاد در لیگ شانزدهم)
    واقعا عالی است؛ اشتباهات داور علیه ما در این بازی، از هواپیما هم معلوم بود. (بعد از بازی رفت با مشکی‌پوشان در لیگ هفدهم)
    کل فصل داوران به شکل وحشتناکی علیه ما سوت زدند، اما امروز تیم داوری از هر مرزی عبور کرد. کار آنها خجالت‌آور بود. دو بازیکن سایپا جلوی چشم داور دو متر در آفساید بودند. چطور می‌توان این را ندید؟ (بعد از بازی برگشت با سایپا در لیگ هفدهم)
    نمی‌خواستم به نشست خبری بروم و در آن سیرک حاضر باشم. این صدمین‌بار است که مشکلات داوری به ضرر ما تکرار می‌شود. برای فصل بعد فقط از داوران می‌ترسم. (بعد از بازی برگشت با ذوب‌آهن در لیگ هفدهم)
   داشت شغلش را از دست می‌داد
برانکو اگرچه مربی آرامی است، اما رابطه او با داوران از همان اولین روزهای حضورش در ایران شکل نامطلوبی پیدا کرد. در 6هفته نخست لیگ پانزدهم، اشتباهات عجیب داوری علیه پرسپولیس آن‌قدر زیاد شد که این تیم به قعر جدول رفت و برانکو داشت شغلش را از دست می‌داد. در آن مقطع کار به جایی رسید که حتی وزیر وقت ورزش هم در اظهاراتی تاریخی مدعی شد: «اشتباهات داوری علیه پرسپولیس سهوی نیست!» همان روزها برانکو اظهارات تند زیادی علیه قضاوت‌ها انجام داد که شاید تا همین امروز روی ناخودآگاه داوران تاثیر گذاشته باشد. قطعا اشتباه به ضرر هر تیمی رخ می‌دهد، اما برخی از اشتباهات داوری به زیان پرسپولیس در این سال‌ها شکل نامتعارفی داشته است؛ از برخورد توپ با سینه ایمان صادقی که با کارت قرمز جهانبازی روبه‌رو شد تا دو کارت زردی که مگنو باتیستا از گسترش‌فولاد جلوی پرسپولیس گرفت و اخراج نشد و البته همین اصرار عجیب زرگر به اخراج نکردن محمدرضا حسینی با وجود خطاهای پی‌درپی‌اش!
 

این خبر را به اشتراک بگذارید