• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
چهار شنبه 5 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 13690
+
-

90 کیلومتر بدون جاده؛ از دهلران تا اندیمشک

مناقصه فاز دوم طرح مهم راهسازی استان ایلام انجام می‌شود

راه
90 کیلومتر بدون جاده؛ از دهلران تا اندیمشک




مریم نظری| ایلام - خبرنگار: 

550 میلیارد تومان اعتباربرای تکمیل پروژه دهلران- اندیمشک- مهران نیاز است.معاون وزیر راه وشهرسازی طی سفربه شهرستان دهلران ازپروژه راهسازی مسیردهلران به اندیمشک بازدید کرد.به گزارش همشهری خیرالله خادمی گفت: 12کیلومترازاین مسیربا پیشرفت مناسبی درحال اجراست وحدود20کیلومتردیگرنیزدر آینده نزدیک عملیاتی می‌شود.

این مسئول با اشاره به باقی ماندن 90 کیلومتردیگرازمسیردهلران به اندیمشک و120کیلومترمسیردهلران به مهران افزود: 550 میلیارد تومان برای تکمیل این پروژه نیاز است که تلاش می‌کنیم به مرور زمان از طریق اعتبارات دولتی و استفاده ازمنابع نفتی عملیاتی شود.
وی افزود: ازبخش خصوصی نیزپیشنهادهایی داشته‌ایم که بتوانیم از طریق فاینانس داخلی یا اعمال ماده 56 قانون برنامه آن را اجرایی کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی اجرای پروژه‌های چهار خطه کردن محور دهلران به اندیمشک و مهران و تونل کبیرکوه را راهبردی توصیف کرد و یادآور شد: هر 2 پروژه فعال هستند اما برای سرعت بخشیدن به عملیات اجرایی نیازمند تزریق اعتبار هستیم.خادمی از مناقصه 20 کیلومتر دیگر از مسیر دهلران به اندیمشک خبر داد و اضافه کرد: برای تسریع در عملیات اجرایی تونل کبیرکوه 220 میلیارد تومان نیاز است که امیدواریم با همکاری مسئولان استانی، نمایندگان مجلس و تصمیات مرکز این اعتبار تامین شود.


تونل کبیرکوه به نیمه رسید

این مسئول ادامه داد: یکی از مهم‌ترین پروژه‌هایی که در جنوب استان ایلام باعث اتصال استان ایلام به استان لرستان می‌شود، پروژه تونل و راه ارتباطی کبیر کوه است، همچنین این پروژه ارتباط بین دره شهر به سمت مرز چیلات را فراهم می‌کند.وی افزود: این پروژه در آینده می‌تواند بعنوان یک کریدور به مرزهای غربی و از مسیرهای مهم عتبات عالیات باشد که پروژه بسیار سنگین و پیچیده ای است که طول پروژه ۲۱ کیلومتر مسیر راه سازی و تونل سازی بوده و بالغ بر ۷ کیلومتر از این مسیر تونل‌های بسیار سختی است.

معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور ابراز امیدواری کرد در آینده با تزریق اعتبارات بیشتر روند اجرایی پروژه تسریع پیدا کند.
خادمی بیان کرد: پیشرفت پروژه درحال حاضر نزدیک به ۵۰ درصد است وعدد اعتباری که برای اتمام این پروژه مهم و بزرگ برای بهره برداری مورد نیاز است ۲۱۰ میلیارد تومان است که از منابع اعتباری ملی باید تامین شود.
وی بیان کرد: با اتمام این پروژه ما می‌توانیم یک مسیرارتباطی از قسمت جنوب غربی به سمت مرزهای جنوبی وجنوب غربی داشته باشیم و می‌تواند این مسیر هم قسمت جنوبی استان ایلام را از بن بست خارج کند و هم می‌تواند یک مسیری باشد برای دسترسی به قسمت‌های شمالی خوزستان داشته باشیم.


مناقصه فاز دوم پروژه 

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام نیز گفت: از پنج محور اربعین که برای استان پیش بینی شده یکی از آنها محور دهلران به مهران و اندیمشک است.
سید کمال الدین میرجعفریان افزود: بر اساس توافق انجام شده برای چهار خطه کردن محور دهلران به اندیمشک 75 درصد اعتبارات آنرا وزارت راه و شهرسازی و 25 درصد را وزارت نفت تامین می‌کند که امیدواریم با همکاری وزارت نفت و تخصیص بموقع شاهد تسریع در عملیات اجرایی این پروژه باشیم.
وی از اختصاص 2 هزار تن قیر یارانه ای برای پروژه‌های استان خبر داد و افزود: برای اجرای فاز دوم چهار خطه کردن محور دهلران به اندیمشک بطول 20کیلومتر مناقصه آن در حال انجام است و 44 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

این خبر را به اشتراک بگذارید