• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
سه شنبه 4 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 13414
+
-

هفت سال بی‌پولی

گزارشی از روند ساخت سالن سرپوشیده 6 هزار نفری کرج که از مدت‌ها قبل قرار بود افتتاح شود

ورزش
هفت سال بی‌پولی





هومن ناظمی | البرز- خبرنگار:


با گذشت چندین سال، همچنان وعده‌های متعددی از تاریخ بهره‌برداری سالن ۶ هزار نفری البرز مطرح‌ شده است، اما تا امروز هیچ‌ کدام عملیاتی نشده و با اینکه چندین سال است عملیات ساخت‌وساز سالن ۶ هزار نفری آغاز شده است به‌رغم همه تلاش‌ها زمان بهره‌برداری از این سالن ورزشی به ‌عنوان یک داستان دنباله‌دار از سوی مسئولان استانی و کشوری همچنان در حال تمدید شدن است.
کلنگ ساخت سالن سرپوشیده ۶ هزار نفری البرز در اوایل سال 90 بر زمین زده شد و قرار بود از محل اعتبارات ملی و ظرف 3 سال به بهره‌برداری برسد که امروز به‌رغم گذشت حدود 6 سال از این موضوع، تاریخ‌های متعددی برای بهره‌برداری این پروژه اعلام‌ شده است. آخرین آن افتتاح این پروژه در هفته دولت سال 97 بود که باز هم این تاریخ عقب افتاد و قرار است در دهه مبارک فجر به بهره‌برداری برسد.

رئیس اداره ورزش و جوانان غرب شهرستان کرج در این زمینه می‌گوید: در چند هفته اخیر جلسات فراوانی با مدیر کل ورزش و جوانان و مدیر ورزشگاه انقلاب برگزار کردیم و تصمیم‌گیری‌های خوبی برای پیشرفت ساخت این مجموعه گرفته ‌شده است و امیدوارم با حمایت استانداری و نمایندگان مجلس شورای اسلامی این پروژه ملی هرچه زودتر به بهره‌برداری برسد.
«مهدی محبی» می‌افزاید: مهم‌ترین مشکل کمبود منابع مالی است که استانداری قول‌های داده است که با تزریق این بودجه ادامه ساخت سریع‌تر انجام خواهد شد. وی می‌گوید: سرانه‌های ورزشی استان پایین و علاقه ورزشکاران البرزی برای حضور در میدان‌های کشوری و جهانی بالا است. حالا باید امیدوار بود با تأمین اعتبار در این سالن به روی ورزشکاران استان باز شود.


سالن 6 هزار نفری می‌توانست تا امروز به بهره‌برداری برسد

مدیر کل سابق ورزش و جوانان استان به‌شدت پیگیر ساخت سالن 6 هزار نفری است و حتی با رفتن از البرز و قبول مدیریت ورزش پایتخت باز هم علاقه‌مند‌ است هرچه زودتر این پروژه به بهره‌برداری برسد.
«رضا گل‌محمدی» در این باره می‌گوید: یکی از پروژه‌هایی که در زمان حضورم در کرج پیگیر بودم تکمیل سالن 6 هزار نفری انقلاب بود و با پیگیری‌ها قرار بر این بود که در بهمن‌ 95 افتتاح شود. در آن زمان فعالیت‌ها خیلی جدی و سریع در حال انجام بود.
وی ادامه می‌دهد: یکی از اهداف من این بود که ساخت این مجموعه باعث شود رویدادهای مهم بین‌المللی به میزبانی استان البرز برگزار ‌شود که یک اتفاق بزرگ برای ورزش البرز است، ولی در مورد اینکه چرا این پروژه به‌کندی پیش رفت باید متولی ورزش البرز پاسخ‌گو باشد. به نظر من، این پروژه ملی می‌توانست تا به امروز به بهره‌برداری برسد.


پروژه فعال است 

مدیر کل ورزش و جوانان استان می‌گوید: در چند هفته گذشته، تعامل خوبی میان اداره کل ورزش و جوانان، شرکت تجهیز توسعه اماکن ورزشی کشور و استاندار برقرار شده است و با این روند این قول را می‌دهیم در دهه مبارک فجر این پروژه به بهره‌برداری برسد.
«امیرغفرانی» می‌افزاید: از زمان حضورم در البرز پیگیر این پروژه بوده‌ام، ولی در مسیر راه با مشکلات متعددی از جمله کمبود اعتبارات مواجه شدیم که این دغدغه برطرف شده است و باید منتظر سرعت کار تیم اجرایی باشیم.
وی در ادامه می‌گوید: یکی از مهم‌ترین و بارزترین مشکلات ورزش استان البرز و دغدغه‌های ما سرانه ورزشی استان است. استان البرز از لحاظ سرانه ورزشی و زیرساخت‌ها در پایین‌ترین رتبه کشور قرار گرفته که البته این مشکل از دیرباز وجود داشته است.
این مسئول می‌افزاید: در سال 96 توانستیم با افتتاح 15 مجموعه ورزشی در قالب 10 زمین چمن مصنوعی، یک استخر و 4 سالن به رشد 3 صدم درصدی در زمینه سرانه ورزشی استان دست ‌یابیم.
وی اضافه کرد: هم‌اکنون سرانه ورزشی استان البرز 53 صدم درصد است که تا حد مطلوب فاصله زیادی دارد و حل مشکلات این بخش نیاز به نگاه ویژه، همکاری و تعامل تمامی دستگاه‌های استان از جمله استانداری، شهرداری و شوراهای اسلامی شهر دارد.
 مدیر کل ورزش و جوانان البرز می‌گوید: با افتتاح پروژه 6 هزار نفری استان، البرز می‌تواند میزبان رقابت‌های بزرگ جهانی و کشوری باشد. هرچه بیشتر به سمت کارهای بزرگ حرکت کنیم و از مسابقات و رویدادهای مهم جهانی، آسیایی و بین‌المللی میزبانی کنیم به همان اندازه در راه توسعه و پیشرفت ورزش استان البرز گام برداشته‌ایم.


سخن آخر

عملیات طولانی ساخت سالن ۶ هزار نفری کرج در حالی وارد هفتمین سال خود شد که وجود چنین سالنی و با این ظرفیت در مرکز استان البرز یک نیاز حیاتی و ضروری است و باید مسئولان استانی و کشوری ورزش سریع‌تر برای بهره‌برداری آن اقدام کنند تا در آینده نزدیک شاهد میزبانی‌های بزرگ ورزش و درخشش ورزشکاران استان البرز باشیم.


بهره‌برداری از سالن سرپوشیده 6 هزار نفری کرج

مدیر ورزشگاه انقلاب کرج می‌گوید: با این روند و با تزریق بودجه این پروژه در آذر به پایان می‌رسد و در ماه بهمن با حضور مسئولان و وزیر ورزش و جوانان به بهره‌برداری خواهد رسید.
«رضا جمالی» می‌افزاید: مناقصه محوطه‌سازی این فضای ورزشی نیز در فروردین ماه برگزار خواهد شد تا پروژه برای افتتاح در بهمن ماه امسال آماده شود.
وی ادامه داد: این پروژه 75 درصد راه را رفته است، ولی این موضوع را قبول دارم که می‌توانست خیلی زودتر سالن مورد بهره‌برداری قرار بگیرد. ساخت چنین پروژه‌ای ساده نیست و اگر تلاش مسئولان ورزشی نبود، شاید تا 2 سال دیگر هم این پروژه مورد بهره‌برداری قرار نمی‌گرفت.
جمالی می‌گوید: ورزش البرز در چند سال اخیر روند رو به رشدی داشته و ورزشکاران البرزی در رقابت‌های بین‌المللی و کشوری موفق بوده‌اند. باید کاری کرد تا آنها در استان خود بهترین امکانات را داشته باشند.

این خبر را به اشتراک بگذارید