• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
دو شنبه 3 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 13365
+
-

جباری: کاش طلبم از جیب افتخاری کسر شود!

جباری: کاش طلبم از جیب افتخاری کسر شود!

امیرحسین اعظمی
کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال سرانجام حکم شکایت مجتبی جباری از باشگاه استقلال تهران را اعلام کرد که بر اساس این حکم باشگاه استقلال محکوم به پرداخت مبلغ قرارداد و غرامت فسخ یک‌طرفه به این بازیکن شد. جباری که در همان مقطع در مصاحبه‌های خود مدام از داشتن قرارداد سفت و محکم با استقلال صحبت می‌کرد با این واکنش از مدیران باشگاه روبه‌رو شد که براساس قرارداد موجود، این بازیکن حق و حقوق چندانی ندارد. این ستاره پا به سن گذاشته آبی‌ها درنهایت تصمیم به شکایت از باشگاه استقلال به کمیته انضباطی و کمیته تعیین وضعیت گرفت تا سرانجام بعد از چند ماه این کمیته رأی پرونده را اعلام و به‌صورت رسمی باشگاه استقلال را محکوم به پرداخت 640میلیون تومان به 8شاکی کند. با این حساب جباری که در این فصل برای استقلال کلا 4 بازی ( 172 دقیقه) بازی کرد، دقیقه ای 3 میلیون و هفتصد و بیست و به ازای هر بازی 160میلیون برای باشگاه هزینه داشته است. 
    توضیحات وثوق‌احمدی
وثوق‌احمدی رئیس کمیته تعیین وضعیت فدراسیون در مورد صدور این حکم می‌گوید: «به جهت این که قرارداد میان طرفین نیم‌فصل فسخ شد کمیته تعیین وضعیت نصف این مبلغ را حق جباری دانست. با این شرایط تصمیم گرفتیم حکم 600میلیون تومانی برای این بازیکن صادر شود که باشگاه استقلال مدارکی دال بر پرداخت 160میلیون تومان به جباری را ارائه داد که با کسر این مبلغ 440میلیون تومان باقی ماند. اما اینکه چرا حکم محکومیت 640میلیون تومانی برای استقلال صادر شد به این دلیل بود که کمیته تعیین وضعیت تشخیص داد فسخ یکطرفه از سوی باشگاه دلایل موجهی نداشته و بازیکن از این تصمیم متضرر شده به‌همین خاطر براساس آیین نامه‌های موجود و استدلال از قوانین اجرایی فیفا و CAS کمیته جباری را مستحق دریافت 200میلیون تومان دیگر دانست تا با این غرامت باشگاه استقلال ملزم به پرداخت 640میلیون تومان به جباری شود.»
    حق اعتراض
احمدی تاکید می‌کند: «هر دو طرف ظرف 7روز می‌توانند اعتراض کنند چون مجتبی جباری درخواست غرامت یک میلیارد و دویست میلیون تومانی را کرده بود اما نیمی از آن را حکم گرفت ضمن این که باشگاه استقلال هم می‌تواند بار دیگر به اسنادی که دارد اشاره و درخواست تجدیدنظر خواهی کند تا پرونده به کمیته استیناف ارجاع شود. اگر درخواست تجدیدنظر خواهی نشود باشگاه استقلال باید ظرف 30روز پول را به حساب جباری بریزد تا با تبعات بعدی آن روبرو نشود.»
وثوق‌احمدی در ادامه پیرامون این که باشگاه استقلال مدعی شده بود قرارداد مالی با جباری شرط و شروط خاص دارد و این که او طلبی داشته باشد صحت ندارد، تصریح کرد: «بله، در این قرارداد شروطی پیش بینی شده بود از جمله این که مبلغ پرداختی‌ها بر تعداد بازی‌های فصل یعنی 30بازی که پرداختی بر حسب تعداد بازی‌ها باشد تقسیم می‌شود. کمیته وضعیت اما با توجه به قوانین و مقررات حاکم بر فیفا و CAS این شرط و شروط را مورد پذیرش قرار نداد چون هر پرونده شرایط رسیدگی خاص خود را دارد. قوانین این‌گونه است که اگر شروط قرارداد یک جانبه به‌سود باشگاه یا بازیکن ثبت شده باشد به نحوی که یک طرف به صورت مشهود از این شرایط سود کند بدون هیچ قیدی این شرایط کان لم یکن تلقی خواهد شد که در پرونده جباری و استقلال هم شرط باشگاه استقلال یک جانبه به‌سود باشگاه بود. از آن جهت این شرط یک طرفه به‌سود استقلال بود که بازی کردن یا نکردن یک بازیکن دست مدیرعامل یا خود بازیکن نیست و طرف سومی وجود دارد به نام سرمربی که تشخیص می‌دهد بازیکن به‌میدان برود یا نرود. ما نمی‌توانستیم این شرط را مد نظر قرار دهیم به همین خاطر آن را موجه ندانستیم و رأی به سود جباری صادر شد.»
    جباری: نمی‌خواستم این‌طور پول بگیرم
جباری در خصوص حکم کمیته تعیین وضعیت می‌گوید: «استقلال همیشه از سوی مدیریت ضرر کرده است. خیلی دوست داشتم امسال در تیم محبوبم باشم و این پول را بابت زحمتی که برای استقلال کشیده‌ام بگیرم نه اینکه بازی نکنم و پول را از استقلال بگیرم. اگر این کار را انجام دادم و از استقلال شکایت کردم، به‌خاطر بحث مالی نبوده است. متأسفانه این مدیران ارزشی برای بازیکنان فوتبال و کسانی که برای تیم زحمت می‌کشند قائل نیستند. فقط دلیل شکایت من بحث احترام بود و بحث مالی برایم مهم نبود. اینکه عنوان نکردند به چه علت من را از استقلال کنار گذاشتند، برایم سخت است، در صورتی‌که خود این مدیران قرارداد را تنظیم کردند و حالا متوجه این اشتباه بزرگ شدند. متأسفانه استقلال همیشه به‌خاطر نبود مدیر خوب ضرر کرده است، کاش این پول از حساب مدیرعامل کسر می‌شد نه از حساب استقلال.
جباری همچنان می‌خواهد فوتبال بازی کند، او در مورد آینده اینطور حرف می‌زند: «من تمریناتم را شروع کرده‌ام که شاید امسال بتوانم بازی کنم. خیلی دوست داشتم برای استقلال بازی کنم و از تیم محبوبم خداحافظی کنم، ولی متأسفانه این آقایان به‌دنبال این بودند که من طور دیگری از فوتبال خداحافظی کنم. تمریناتم را با قدرت انجام می‌دهم تا یکی، دو فصل دیگر بازی کنم و آن‌طور که دوست دارم و دلم می‌خواهد از فوتبال خداحافظی کنم.»
 

این خبر را به اشتراک بگذارید