• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
دو شنبه 3 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 13347
+
-

مارموز؛ مارمولک97؟

درباره فیلمی که جدی‌ترین چالش سینمایی وزیر ارشاد و خیلی از مسئولان دیگر خواهد بود

سینما
مارموز؛ مارمولک97؟


گپ

کمال تبریزی: به سرنوشت «مارموز» امیدوار نیستم




سینمای تبریزی در همه سال‌های فیلمسازی‌اش باطراوت و محبوب بوده است. فروش خوب اکثر فیلم‌هایش در گیشه از یک سو و توجه همیشگی منتقدان به سینمایش از سوی دیگر باعث شده تا کمال تبریزی چهره مهمی در سینمای ایران باشد.

او که البته 2فیلم توقیفی مارمولک و خیابان‌های آرام و البته سریال توقیفی سرزمین مادری را در کارنامه کاری‌اش دارد، این روزها با یک چالش دیگر مواجه شده است. مارموز با عنوان پیشین «خودسر» به‌رغم نمایش در جشنواره جهانی فجر احتمالا مشکلات بسیاری برای نمایش عمومی پیش‌رو خواهد داشت. مشکلاتی که از نخستین نمایش فیلم در جشنواره بیشتر نمود پیدا کرده است. تبریزی در پاسخ به این سؤال همشهری که گویا با ساخت مارموز ویترین فیلم‌های توقیفی‌تان را گسترده‌تر کردید، گفت: «خب این روزها این موضوع را بسیار شنیدم که مارموز سرنوشتی مشابه مارمولک خواهد داشت اما من کار خودم را انجام می‌دهم.»

او همچنین درباره شایعات توقیف فیلم حتی در جشنواره جهانی هم توضیح داد: «ارشاد یک نماینده در جشنواره جهانی فجر دارد که تمام فیلم‌ها را می‌بیند و درباره‌شان نظر می‌دهد. این نماینده فیلم را دیده و با قرار گرفتن مارموز در فهرست فیلم‌های جشنواره موافقت کرده و به همین دلیل فیلم در برنامه نمایش‌های جشنواره گنجانده شد اما در این یکی، دو روز فشارهای بسیاری به دبیر جشنواره وارد شده تا فیلم را از برنامه کنار بگذارد.تا‌کنون هم که شما موفق به تماشای فیلم شدید دبیر جشنواره بشخصه خیلی مقاومت کرده و فشارها را به جان خریده است.»

کارگردان فیلم در حال تولید « ما همه با هم هستیم» همچنین تأکید می‌کند که فیلم را بسیار سریع و در سکوت کامل خبری ساخته تا مارموز کمتر دچار گرفتاری و حاشیه شود اما با این اوضاع چندان به اکران فیلم امیدوار نیست. تبریزی می‌گوید: «همین چند نمایش محدود در جشنواره جهانی هم ظاهرا برای مسئولان قابل تحمل نیست و فشارها برای حذف مارموز از جشنواره ادامه دارد.»

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :