• جمعه 31 فروردین 1403
  • الْجُمْعَة 10 شوال 1445
  • 2024 Apr 19
دو شنبه 3 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 13307
+
-

با مردم

با مردم

@ مسئولان گوش شنوایی داشته باشند

با توجه به اینکه روزنامه همشهری، تلگرام را هم در ستون با مردم فعال کرده، این امکان را برای شهروندان به‌وجود آورده تا با ارائه پیشنهاد و انتقاد و همچنین طرح مشکلات عمومی بتوانند از این طریق صدای خود را به گوش مسئولان برسانند. البته مسئولان هم باید گوش شنوایی داشته باشند و به‌ افکار عمومی احترام بگذارند.
8028...0912

  بیکاری؛ بلای خانمانسوز

سلام، خدا قوت. فرزند جانبازم، با مدرک رشته برق ساختمان، اما مدت‌هاست که بیکارم! هرجایی که برای کار مراجعه می‌کنم، می‌گویند کار نداریم. چندین بار برای حل مشکل بیکاری به بنیاد جانبازان هم مراجعه کرده‌ام، اما ترتیب اثر نداده‌اند. این درحالی است که این سخن را بارها از زبان مسئولان شنیده‌ام که فقط گفته‌اند جوانان آینده‌سازان این مملکت هستند! اما این سخنان فقط در حد شعار مانده است. آنچه برای ما دارای اهمیت است، جامه عمل پوشاندن به این سخنان زیباست. باور کنید بیکاری بلای خانمانسوزی برای جوانان و خانواده‌های آنان شده است. از مسئولان روزنامه همشهری درخواست می‌کنم صدای امثال مرا هم به گوش مسئولان برسانند.
محمد غلام لو، فرزند جانباز 25درصد

@ مشکلات پیام‌رسان‌های داخلی

این روزها که خیلی‌ها به مردم توصیه می‌کنند تا از پیام‌رسان‌های داخلی استفاده کنند، بهتر است قبل از هرچیزی نسبت به ارتقای کمی و کیفی این پیام‌رسان‌ها توجه ویژه‌ای داشته باشند. درصورت ارتقای کیفی شهروندان برای استفاده از آنها نیازی به توصیه نخواهند داشت. به‌عنوان نمونه واحد پشتیبانی پیام‌رسان سروش در طول ساعات شبانه‌روز پاسخگوی مشکلات فنی کاربرانشان نیست و حتی به سؤالات ایمیلی کاربران هم اهمیتی نمی‌دهد!
مینایی از تهران

@ نفس مستأجرها بند آمده است

سلام. لطف کنید گزارشی هم در مورد اجاره‌نشین‌های بیچاره‌ای مثل من در صفحه اول روزنامه همشهری کار کنید. نرخ اجاره‌ها که قانون مشخصی ندارد و هرکس هر طوری دلش خواست، نرخ خانه‌اش را اعلام می‌کند. در این کسادی بازار و وضع نابسامان اقتصادی چطوری باید زیر بار این فشار اجاره‌بها تاب و تحمل داشته باشیم. به مسئولان بگویید باور کنند که واقعا اجاره‌بهای بالا این روزها نفس ما مستأجرها را بریده است! ‌ای کاش مسئولان هم مانند ما مسکن نداشتند و اجاره‌نشین بودند تا درک می‌کردند درد بی‌خانگی یعنی چه! اگر یک‌بار نداشتن کرایه در سر برج را از نزدیک لمس می‌کردند، آنگاه می‌فهمیدند که مردم زیر بار کمرشکن اجاره مسکن چه می‌کشند! ممنون که درددل مردم را در این ستون به گوش مسئولان می‌رسانید.
5820...0935

  صرفه‌جویی در مصرف آب

با سلام. با توجه به معضل کم‌آبی در کشور به مسئولان در وزارت نیرو پیشنهاد می‌کنیم، به مجتمع‌هایی که از آب مشترک استفاده می‌کنند، طی زمان‌بندی اعلام کنند تا با نصب کنتور مجزا برای هر واحد در مصرف آب صرفه‌جویی شود. متأسفانه طرح جداسازی کنتورهای آب که در سال89 با آغاز قانون هدفمندی یارانه‌ها و نگرانی عمومی از افزایش افسارگسیخته قیمت‌ها، در دستور کار قرار گرفته بود، اکنون تقریبا به فراموشی سپرده شده است.
9837...0912

@ حمایت بیمه‌ای نمی‌کنند

با عرض سلام خدمت شما. می‌خواستم بگویم ما مربیان آموزش رانندگی هیچ‌جا دیده نمی‌شویم. ‌متأسفانه آموزشگاه‌ها از ما حمایت بیمه‌ای نمی‌کنند و می‌گویند ما نمی‌توانیم مربیان را بیمه کنیم! چون اگر این کار را انجام دهیم، باید شما را به‌عنوان کارمندمان معرفی کنیم و در این صورت هم موظف می‌شویم مالیات بدهیم، پس از دست ما کاری ساخته نیست. سازمان تأمین اجتماعی هم می‌گوید اگر می‌خواهید باید خودتان را به‌صورت خویش‌فرما بیمه کنید. ضمن اینکه هر ساله نرخ حق بیمه‌های خود را حدود 20درصد بالا می‌برد. متأسفانه دولت و مجلس هیچ حمایتی از عنوان شغلی ما نمی‌کنند. از طرفی برای یک مربی آموزشگاه رانندگی، ماشینی که زیر پایش است، یعنی همه دارایی او از زندگی! همان ماشینی که می‌گویند وقتی هنرجویی پشت آن نشست حتی اگر تصادف هم کرد، موظف به پرداخت هیچ خسارتی نه به مربی، نه به آموزشگاه و نه به طرف مقابل است و در عوض این مربی است که باید بار پرداخت تمام هزینه‌ها را بر دوش بکشد. بدتر از همه اینکه شرکت‌های بیمه‌ای خودرو هم برای بیمه‌کردن ماشین مربیان آموزش رانندگی هزار اما و اگر می‌آورند. لطفا گزارشی هم از مشکلات ما مربیان آموزشگاه‌های رانندگی منتشر کنید بلکه مسئولان بخوانند و اقدامی بکنند.
گلایه تعدادی از مربیان آموزش رانندگی

  به سالمندان رسیدگی کنند

با سلام. از رئیس محترم کمیته امداد امام(ره) پرسشی داشتم که امیدوارم منتشر کنید. آیا با ماهی 140هزار تومان کمک هزینه می‌شود هزینه زندگی و درمان بیماری در سنین بالای پیری را تأمین کرد؟ این مشکل را بارها چه شفاهی و چه به‌صورت کتبی با مسئولان کمیته امداد ورامین مطرح کرده و درخواست، اصرار، خواهش و تمنا کرده‌ام. اما جواب این است که منتظر بودجه هستیم! درصورتی که طرح شهید رجایی برای رسیدگی به سالمندان بارها توسط مسئولان تأکید شده است، اما کو گوش شنوا! ممنون از لطفتان.
ازکارافتاده روستای خورین ورامین رنگرز

  ترویج فرهنگ قرآنی

با عرض سلام بی‌پایان. برگزاری پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با شعار «یک کتاب یک امت» در مصلای تهران نشان از اهتمام مسئولان به این موضوع مهم امت اسلامی دارد. ضمن اینکه از صداوسیما به‌خاطر پخش این مسابقات باید تشکر کرد، امیدواریم روزنامه همشهری هم در راستای ترویج فرهنگ قرآنی نسبت به ارائه گزارش‌هایی درباره اهمیت این مسابقات بین‌المللی برای ایجاد وحدت اهتمام ویژه‌ای داشته باشد.
6263...0938

لطفا نظرات خود درخصوص مطالب روزنامه را با ما در میان بگذارید.

این خبر را به اشتراک بگذارید