• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
دو شنبه 3 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 13247
+
-

گره کور ترافیک تهران باز می‌شود

دریچه
گره کور ترافیک تهران باز می‌شود

این روزها حمل‌ونقل عمومی سهم ناچیزی در سفرهای درون‌شهری پایتخت دارد. بررسی رفتار ترافیکی شهروندان محله‌های مختلف تهران ، نشان‌دهنده کمبود و ضعف سیستم حمل‌ونقل عمومی است. بر این اساس، پنجمین شورای اسلامی شهر تهران با توجه به سرمایه‌گذاری‌هایی که در حوزه زیربنایی حمل‌ونقل ریلی انجام شده،

یکی از اولویت‌ها در بودجه سال 97 و برنامه 5 ساله سوم توسعه تهران را تجهیز سامانه‌های حمل‌ونقل ریلی قرار داده است. به‌رغم اینکه در سال 97 با کاهش 5/12 درصدی بودجه مواجه بودیم، بودجه قابل توجهی به حوزه حمل‌ونقل عمومی اختصاص داده شده است. علاوه بر ردیف‌های بودجه، 2 میلیارد دلار با هماهنگی مجلس برای تقویت سامانه‌های ریلی کلانشهرها که بخش عمده‌اش برای تهران است اختصاص داده شده است. 5 هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت پیش‌بینی شده است.

همچنین برای جلب سرمایه بخش خصوصی اعم از داخلی و خارجی برای نخستین بار ردیفی به نام وجوه اداره شده در سال 97 در نظر گرفته‌ایم. علاوه بر این برای توجیه‌پذیر شدن پروژه‌های مشارکتی بخش خصوصی در حوزه حمل‌ونقل ریلی، شهرداری بخشی از هزینه‌های مالی دریافت تسهیلات بانکی را پرداخت می‌کند. علاوه بر توسعه خطوط زیرزمینی و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی، قرار است در سال 97 یک هزار و 600 ون و 550 اتوبوس به ناوگان حمل‌ونقل عمومی افزوده شود.

امیدوارم با راهکارهای در نظر گرفته شده در پنجمین دوره شورای شهر تهران سهم حمل‌ونقل عمومی در سفرهای درون‌شهری افزایش پیدا کند و شهروندان خودروهای شخصی را برای انجام امور روزمره در پایتخت کنار بگذارند و گره کور ترافیک شهر تهران باز شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید