• جمعه 31 فروردین 1403
  • الْجُمْعَة 10 شوال 1445
  • 2024 Apr 19
دو شنبه 3 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 13246
+
-

ایجاد ظرفیت‌های جدید برای نگهداری متجاهرین

نگاه
ایجاد ظرفیت‌های جدید برای نگهداری متجاهرین

حدود 2 ماه است که نیروی انتظامی در قالب مبارزه با معتادان متجاهر، سلسله عملیات‌هایی را برای دستگیری معتادان تابلو در پایتخت اجرا می‌کند. در این عملیات‌ها، مأموران انتظامی با حکم مرجع قضایی به دستگیری معتادان متجاهر(معتادانی که از مراجعه به کمپ‌های درمانی خودداری می‌کنند) اقدام کرده است و تاکنون حدود 6 هزار و 500 معتاد را دستگیر و به کمپ‌های ماده 15 و 16 منتقل کرده است.

علاوه بر این، با کمک دستگاه‌های عضو ستاد مبارزه با موادمخدر با ایجاد ظرفیت برای نگهداری از زنان معتاد متجاهر، 400 معتاد متجاهر زن دستگیر و به کمپ تعیین شده منتقل شده‌اند. تا کنون عملیات ها به مناطق بالاتر از خیابان انقلاب محدود بوده است  و محله‌های جنوبی پایتخت مانند شوش، هرندی، مولوی، افسریه، بعثت و... که محل تجمع معتادان متجاهر است باقی مانده و هنوز هم حضور چنین افرادی در این محله‌ها کاملاً مشهود است. براساس برآوردهای صورت گرفته، حدود 6 هزار معتاد متجاهر، کارتن‌خواب، دستفروش، کارگران فصلی در این محدوده حضور دارند که دلیل تجمع آنان را می‌توان به بافت جغرافیایی این مناطق مرتبط دانست.

نیروی انتظامی این توان را دارد که این افراد را دستگیر و پس از غربالگری و تشخیص اعتیادشان از سوی مراجع مسئول به کمپ‌های نگهداری از معتادان متجاهر منتقل کند. انجام این کار در گرو ایجاد ظرفیت‌های جدید نگهداری از این افراد است که در حال حاضر وجود ندارد. از سوی دیگر، علاوه بر این افراد، حدود هزار زن معتاد متجاهر دیگر در شهر حضور دارند که برای آنان نیز فضای کافی وجود ندارد و در صورتی که این فضا ایجاد شود زنان معتاد متجاهر نیز جمع‌آوری خواهند شد و چهره اعتیاد از شهر رخت خواهد بست. 

این خبر را به اشتراک بگذارید