• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
یکشنبه 2 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 13137
+
-

استاد جوشکار

مشاغل قدیمی
استاد جوشکار

همیشه قرار نیست آدم‌ها از شغل‌های جدید و تازه پول دربیاورند. بین مشاغل قدیمی هنوز کسب و کارهایی وجود دارند که پول درآوردن از آنها ساده است و اتفاقا بازار کار بسیار خوبی هم دارند. یکی از آن‌ کارها «جوشکاری» است. «کامران حیدری» که سال‌هاست به‌عنوان جوشکار فعالیت می‌کند و در سازمان فنی و حرفه‌ای به‌عنوان مربی مشغول کار است، می‌گوید جوشکاری هم بازار کار خوبی دارد، هم لازم نیست نگران نبودن کار باشید. مشتری برای این کار زیاد است. یادگیری این حرفه به 3-2 میلیون سرمایه اولیه نیاز دارد و آموزش‌اش هم هزینه‌ای ندارد. اگر دنبال یک شغل پردرآمد هستید حتما جوشکاری را مدنظر قرار دهید.



هم فنی هم حرفه‌ای

در گذشته اگر کسی می‌خواست کارهای یدی مانند جوشکاری و لوله‌کشی را یاد بگیرد، پیشنهاد همه به او این بود که مدتی را کنار دست اوستا بایستد و کار کند اما هم‌اکنون اینطور نیست. از نظر من که در این رشته درس خوانده‌ام، کار کرده‌ام و حدود 12سال است به‌عنوان مربی به کارآموزان درس می‌دهم، یادگیری از طریق کلاس‌های آموزشی می‌تواند تأثیر بهتری داشته باشد.

دلیلش هم این است که در مغازه‌های جوشکاری معمولا کار حرفه‌ای را به متقاضی آموزش می‌دهند و به ابعاد فنی خیلی پرداخته نمی‌شود؛ مثلا فردی که کنار دست اوستا جوشکاری را یاد می‌گیرد معمولا انواع الکترودها را نمی‌شناسد، نمی‌داند جوش قسمت‌های مختلف آهن با کدام الکترود بهتر است و این روی نتیجه کارش هم تأثیر منفی می‌گذارد و کیفیت را پایین می‌آورد.



خانم‌ها برای جوشکاری ظریف مناسب هستند

در کلاس‌های آموزشی سازمان فنی‌و‌حرفه‌ای مربیانخانم هم داریم که جوشکاری آموزش می‌دهند. به‌نظر من جوشکاری‌های ظریف مانند جوش طلا و جواهر برای خانم‌ها که در کار ظرافت بیشتری را رعایت می‌کنند و به جزئیات توجه دارند کار بسیار مناسبی است. ثبت‌نام در کلاس‌های فنی و حرفه‌ای معمولا رایگان است. ما در کلاس‌ها به بچه‌ها لباس و کفش مناسب می‌دهیم و دستگاه‌های مورد نظر برای یادگیری را در اختیارشان قرار می‌دهیم.



از 15سالگی شروع کنید

امکان یادگیری جوشکاری از حدود 15سالگی در کلاس‌های فنی و حرفه‌ای وجود دارد. از نظر من فردی که در این سن به یادگیری حرفه‌ای مانند جوشکاری اقدام می‌کند می‌تواند بسیار موفق عمل کند زیرا او بعد از یک یا 2 سال کاملا در این زمینه حرفه‌ای می‌شود و به‌سادگی می‌تواند جایگاه خودش را در بازار کار پیدا کند. برای شروع کافی است به یکی از کلاس‌های فنی و حرفه‌ای مراجعه کنید.



6 ماهه استاد کار شوید



کلاس‌هایی که برگزار می‌کنیم در 3 سطح است؛ درجه سوم تا اول. کسی که بخواهد تمام فنون اولیه را یاد بگیرد باید در این کلاس‌ها شرکت کند. بعد از گذشت 6‌ماه که این دوره‌ها به اتمام برسد فرد کاملا به اوضاع مسلط شده و می‌تواند وارد بازار کار شود اما اگر شخصی خارج از دوره‌های فنی و حرفه‌ای جوشکاری یاد بگیرد، ممکن است این زمان برایش طولانی‌تر باشد.



با 3 میلیون شروع کنید

بعد از یادگیری فنون جوشکاری با خرید یک دستگاه جوش (به‌قیمت حدود یک میلیون تومان)، لباس کار و کفش مناسب (حدود 100هزار تومان)، یک دستگاه سنگ برش (حدود 800هزار تومان) و کابل، انبر، الکترود و دیگر وسایل می‌توانید کارتان را به‌عنوان یک جوشکار سیار شروع کنید. اگر در کارتان دقت و ظرافت داشته باشید، هر شرکت و کارخانه‌ای شما را برای کار نیاز دارد و بابت خدمات‌تان دستمزد خوبی دریافت خواهید کرد. در شهرهای بزرگ مانند تهران یک فرد می‌تواند از طریق جوشکاری راحت ماهی 2 تا 3 میلیون تومان درآمد کسب کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :