• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
شنبه 1 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 12942
+
-

ساختمان‌های ناایمن تهران مانیتور می‌شوند

 آمارهای سازمان آتش‌نشانی نشان می‌دهد که تهران بیش از 4900ساختمان پرخطر دارد؛ البته که اگر ساختمان‌های با خطر پایین‌تر را به آنها اضافه کنیم تعداد به 22هزار بنا هم می‌رسد. بنابراین رصد تک‌تک این بناهای پرخطر و تصمیم‌گیری در موردشان بسیار زمان‌بر بوده و در عمل ناشدنی می‌نماید. به همین‌خاطر معاون پیشگیری و سازمان آتش‌نشانی خبر از برنامه‌ریزی برای طراحی یک‌سیستم مانیتورینگ می‌دهد که با وجود آن، حریق و اتصال‌های خطرناک در ساختمان‌های پرخطر سریعا گزارش شود. البته قوه قضاییه و شهرداری‌های مناطق همچنان در رابطه با مالکانی که نسبت به رفع خطر بی‌توجه هستند، تصمیم‌گیری می‌کنند.

محمود قدیری در گفت‌وگو با ایسنا همچنین یکی دیگر از برنامه‌ها را نظام بازرسی ایمنی عنوان کرد که براساس آن، شناسایی بناهای ناایمن ادامه هم می‌یابد. به گفته او در سال 95حدود 7500ساختمان شناسایی شدند که در رده‌های پرخطر، میان خطر و خیلی پرخطر قرار می‌گرفتند اما در سال گذشته این میزان به 21هزار و 696ساختمان شناسایی‌شده رسید.

معاون پیشگیری سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران یکی از مزایای راه‌اندازی سیستم مانیتورینگ را کاهش سرعت پاسخ درصورت حریق دانست چراکه توسط آن، هر اتفاق پیش از دیر شدن به اتاق کنترل ارسال و اعلام می‌شود. قدیری گفت: « بیش از 35سال است که این کار در دنیا انجام می‌شود و امروز با توجه به پیشرفت تکنولوژی به شکل ساده‌تری می‌شود آن‌را انجام داد. با توجه به اینکه اتصال ساختمان‌ها به این سیستم داوطلبانه است آبونمانی دریافت می‌شود که هم می‌تواند به‌عنوان یک منبع پایدار برای سازمان درنظر گرفته شود و هم بخشی از هزینه پیمانکار از آن پرداخت می‌شود.

علاءالدین اگر ایمن نشود پلمب می‌شود

سال گذشته و پس از تخریب طبقه هفتم پاساژ علاءالدین اگرچه اقداماتی برای ایمن‌سازی این بنای تجاری صورت گرفت اما هنوز اقدامات لازم به‌طور کامل، انجام نشده است. معاون سازمان آتش‌نشانی نیز چنین نکته‌ای را مورد تأیید قرار داده و گفت: «اگر این اتفاق نهایی نشود برای پلمب آن پیگیری خواهیم کرد.» قدیری همچنین در مورد وضعیت ایمنی بازار تهران گفت که آتش‌نشانی به همراه شهرداری ناحیه 3منطقه 12در این زمینه همفکری کرده‌اند و قرار شده اداره برق هم تعاملاتی برای اصلاح وضعیت داشته باشد.

این خبر را به اشتراک بگذارید